Minisemester till KC

P

Pjodd

Gäst
Det är kväll och mörkt. Bilen är nytvättat. Det mesta ät nerpackat och nya DVD-filmer är inlagda.
Imorgon bitti kl 5.00 har jag aviserat att vi ska köra hemifrån.

"Farsan" är morgonpigg så honom blir det inga problem med. Grabben var exalterad men nu på sitt rum, införstådd att det är tidig morgon som gäller. Frun packar väskan.
Tösen kan tyvärr inte följa med pga prov i skolan. Hon har dock fått instruktioner att inga partyn är tillåtna när vi är borta. Ingen förstod detta när jag sa det till henne (men jag hade vansinniga fester när föräldrarna var borta över en helg).
Min frus syster kommer hålla henne om öronen:)

Kommer förmodligen fatta mig kort o bara lägga ut bilder med text men besvarar kommentarer när jag kommer tbx.

Har fått reggplåtarna till bilen så man får väl köra snällt nu där kameror finns... Kanske man kan plocka av dom?:)

Är det ok att spela denna på högsta volym på morgonen när vi kör hemifrån?

Det är kväll och mörkt. Bilen är nytvättat. Det mesta ät nerpackat och nya DVD-filmer är inlagda.
Imorgon bitti kl 5.00 har jag aviserat att vi ska köra hemifrån.

"Farsan" är morgonpigg så honom blir det inga problem med. Grabben var exalterad men nu på sitt rum, införstådd att det är tidig morgon som gäller. Frun packar väskan.
Tösen kan tyvärr inte följa med pga prov i skolan. Hon har dock fått instruktioner att inga partyn är tillåtna när vi är borta. Ingen förstod detta när jag sa det till henne (men jag hade vansinniga fester när föräldrarna var borta över en helg).
Min frus syster kommer hålla henne om öronen:)

Kommer förmodligen fatta mig kort o bara lägga ut bilder med text men besvarar kommentarer när jag kommer tbx.

Har fått reggplåtarna till bilen så man får väl köra snällt nu där kameror finns... Kanske man kan plocka av dom?:)

Är det ok att spela denna på högsta volym på morgonen när vi kör hemifrån?
Skriv om du hittar nåt bra hotell och ställe.
Funderar på att åka ner och ge ön en chans till någon helg.

Resrutt.

5 minuter till godo o vi är klara för avfärd:)

IMG_1628.webp

Framme vid piren nu. Inga vägarbeten men väl 2 länge stop ( frukost o lunch) samt lite bensträckare/kisspauser.

Strax under 9 timmar

Tre båtar gick precis, så det har varit en del bilar här. 1 full rad när vi kom.
Så det tar en stund innan en båt kommer tbx.

Berätta gärna hur lång tid det tog. Senast när vi åkte från Buriram tog resan ca 10 timmar. 8,5 timmar från Khon Kaen låter som nåt Mika Häkkinen skulle ge sig på.....

Fälgarna snurrade fortfarande efter jag stannat 555.
När vi passerat Buriram så var det ca 5 timmars körtid kvar. Men som sagt, inga köer eller vägarbeten, det ökar genomsnittshastigheten avsevärt. Inte heller var det många tomtar i högerfilen som störde.

2.100 battisar per natt.
Koh Chang resort & spa.
Granne med Flora iTalay som har en supergod restaurang.

Nu dopp i havet:)

IMG_1630.webp

IMG_1631.webp

IMG_1632.webp

IMG_1633.webp

IMG_1634.webp
Så vad tycker du om hotellet?

Kompis var på Koh Chang förra året.
Bodde på Orchid resort tror jag det hette, dom hade bokat 10 dagar han och hans barn, dom lämnade efter 2 dagar han och ungarna tyckte det var dötrist, dom åkte till Pattaya istället det gillade dom bättre.

Har själv bara varit där en gång men bodde då på KC Grande, hotellet va fint men vi tyckte ön var trist men tänkt ge den en chans till och testa så omdömme om hotellet tas tacksamt emot.
Tycker vi det är lika trist nästa gång så får vi fortsätta åka på badresor till Koh Samet för där trivs vi ;)

Jag och min fru bodde på Koh Chang resort & spa 2008, i en bungalow. Gillade läget, vi var där 5 dagar. Var fin pool vid stranden vill jag minnas. Vi betalade 340 $ för fem nätter. Vi hyrde en moppe som vi åkte runt på!

Nu blev jag sugen, får gå in på Agoda och kolla hotell, kanske blir en weekend.
Har ju inte vart iväg på nån badtur på 1 år nu, bara snålat och sparat sista året ;)
Skall lägga ner och spara och snåla efter huset är köpt och bada mera, leva lite storfräsarliv 5555555.

Nu blev jag sugen, får gå in på Agoda och kolla hotell, kanske blir en weekend.
Har ju inte vart iväg på nån badtur på 1 år nu, bara snålat och sparat sista året ;)
Skall lägga ner och spara och snåla efter huset är köpt och bada mera, leva lite storfräsarliv 5555555.

Skulle aldrig byta bort Koh Samet mot Koh Chang, många som klagat på Chang denna vinter .

Skulle aldrig byta bort Koh Samet mot Koh Chang, många som klagat på Chang denna vinter .
Nä Koh Samet byter man inte bort, bästa ön här nere jag besökt än sålänge därför vi alltid återkommer.
Men vill dyka vid Kho Chang samt åka runt lite och kolla på ön.
När vi åkte till Koh Chang så hade ju vi förväntningar på att ön skulle vara som Koh Samet fast större så blev ju självklart besvikna.
Men nästa gång man åker dit så har man inga förväntningar efter förra besökets besvikelse så kanske blir bättre annars är det bara att vända och köra hem eller till Koh Samet ;)

Så vad tycker du om hotellet?

Kompis var på Koh Chang förra året.
Bodde på Orchid resort tror jag det hette, dom hade bokat 10 dagar han och hans barn, dom lämnade efter 2 dagar han och ungarna tyckte det var dötrist, dom åkte till Pattaya istället det gillade dom bättre.

Har själv bara varit där en gång men bodde då på KC Grande, hotellet va fint men vi tyckte ön var trist men tänkt ge den en chans till och testa så omdömme om hotellet tas tacksamt emot.
Tycker vi det är lika trist nästa gång så får vi fortsätta åka på badresor till Koh Samet för där trivs vi ;)

Om white sand beach inte lockar, är ön inte läge att åka till. Det blir lugnare och lugnare juh längre söderöver man kommer.
Mig passar detta alldeles utmärkt.
Jag vill ha en lugn strand, god seafood från relativt rent vatten. Exempelvis så äter jag inte seafood i Bkk. Gott tillagat och fräscht till rimlig peng.
Snålar inte om maten är god;)

Rummet vi har är ok för den pengen. Angränsande rummet kostade 1.700 men det var mindre och utan spa, men där bor farsan men grabben 555

Man får vad man betalar för.

Åker jag o tanten själva så hamnar vi på 5-6.000 baht per natt (om vi inte känner oss lite extravaganta, då blir det mer) men skulle jag betala det priset här så hade jag blivit missnöjd

Skickar nu innan batteriet tar slut...

Om white sand beach inte lockar, är ön inte läge att åka till. Det blir lugnare och lugnare juh längre söderöver man kommer.
Mig passar detta alldeles utmärkt.
Jag vill ha en lugn strand, god seafood från relativt rent vatten. Exempelvis så äter jag inte seafood i Bkk. Gott tillagat och fräscht till rimlig peng.
Snålar inte om maten är god;)

Rummet vi har är ok för den pengen. Angränsande rummet kostade 1.700 men det var mindre och utan spa, men där bor farsan men grabben 555

Man får vad man betalar för.

Åker jag o tanten själva så hamnar vi på 5-6.000 baht per natt (om vi inte känner oss lite extravaganta, då blir det mer) men skulle jag betala det priset här så hade jag blivit missnöjd

Skickar nu innan batteriet tar slut...
Skyll på batteriet, spa med frun lockar ;)

Koh Samet är inte riktigt min smak (tur att vi alla är olika:) )
Högre puls på ngt sätt som jag inte kan sätta fingret på. Det bara kändes att, njae ingen plats man skulle vilja sitta ner o skriva en roman:)

Finns juh nattklubb o massa barer på KC oxå.
Man måste dock säga att KC Grande ligger i avkroken på stranden, nja nästan... Finns en del trevliga ställen mitt på och södra WSB.

Jag kan nog ärligt säga att om jag inte haft bil här, så hade jag nog tyckt annorlunda, kanske. Jag hade inte bil när jag var här (KC) i fyra månade för ngt år sedan:/

Fan, måste lämna er nu. Hur ska jag förklara att jag duschat i en timme:/

Jag kan nog ärligt säga att om jag inte haft bil här, så hade jag nog tyckt annorlunda, kanske. Jag hade inte bil när jag var här (KC) i fyra månade för ngt år sedan:/

Fan, måste lämna er nu. Hur ska jag förklara att jag duschat i en timme:/
Säg att du var genomskitig och var tvungen att få hjälp med att skrubba ryggen.

Tillbaka
Topp