min dotters planer

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
min dotter o hennes bästa vän ämnar flytta till thailand i augusti o studera på distans därifrån. låter helt underbart i mina ögon. hade definitivt hängt på om jag varit i deras ålder.

då lär väl "mamma" få åka ner o hälsa på ... inte helt fel.

marianne

Jätteroligt för henne och kompisen, Marianne. Och vilken chans du får att äka ner till LOS igen, härligt!!! :laugh:

"marianne " sa:
min dotter o hennes bästa vän ämnar flytta till thailand i augusti o studera på distans därifrån. låter helt underbart i mina ögon. hade definitivt hängt på om jag varit i deras ålder.

då lär väl "mamma" få åka ner o hälsa på ... inte helt fel.

marianne

Ja de låter ju helt underbart, bara att åka ner varannan månad
och se sin dotter har de bra :)

Lego nu har du glömt glasögonen igen. Studera på distans fodrar ingen skola ::)
Men en liten PC :D
Rolf

hahaha

när jag var i min dotters ålder reste man till USA som aupair, gjorde själv det faktiskt men så värst pretentiöst var det inte. Vi hade ganska kul faktiskt, o hem kom jag långt tidigare än jag tänkt när jag reste iväg...

Nu vill min dotter testa på att bo i thailand o har tänkt lösa det genom att studera på distans. Jag tycker det är ett tillfälle för dem att få lära sig att ta hand om sig själva utan mamma o pappa som kommer farande så fort något inte gått som tänkt o jag ser det som en skola i sig att prova på att bo i ett annat land, lära sig mer av kultur, språk etc...att få se hur livet är som boende jämfört med att sticka iväg på en resa o leva som turist. tror oxå att man får upp ögonen för matkulturen på ett annat sätt än när man är turist o det tror jag är väldigt positivt.

många ungdomar som inte riktigt vet vad de vill göra i livet tar sig ett sabbatsår o försöker få ett jobb härhemma. min dotter o hennes kompis är väl som andra ungdomar o har bara en annan lösning.
Jag hoppas oxå att de ska ha kul under resans gång. De bygger själva sina liv så de får själva växa in i sin roll däri...
kanske behöver de en tid där man inte tar så hårt på livet eller så kör de på o kämpar tappert...
JAG STÖDER DEM HUR DE ÄN VÄLJER ATT GÖRA
förr eller senare så känner man om man hamnat rätt eller ej o var upplevelse får man med sig i ryggsäcken o oftast har man glädje av sina erfarenheter...

Att välja turism är ju inte så konstigt om man är intresserad av andra kulturer, resmål o språk

Marianne

Att som barn/ungdom få chansen att se världen utanför 50 skyltarna i hembyn sverige, är så nyttigt .
Att dessutom få uppleva den utan vakande föräldrar är väl det bästa som kan ske?

Att få se med egna ögon att alla inte har det lika bra som vi har det här i svedala.... det kan bara vara till fördel när man växer upp.

Jag står på din sida Marianne :)

givetvis lär det bli fest men det hör väl till...

ungdomar ska ha kul o fester är det även i sverige

dessutom är det skönt att veta att hon inte åker själv o helt säkert en trygghet för dem oxå

marianne

min dotter är inget barn - hon är myndig o tar studenten - frisör nu i sommar. bor redan hemifrån i egen lägenhet ca 500 meter ifrån mig..

"marianne " sa:
min dotter är inget barn - hon är myndig o tar studenten - frisör nu i sommar. bor redan hemifrån i egen lägenhet ca 500 meter ifrån mig..

Mina döttrar är 17 och 16år, Äldsta dotter går i frissörs linjen.. Jag är jätteglad att hon är nyfiken på " världen utanför"

Hej Marianne!

Jag tror din dotter får en helt fantastisk upplevelse med att studera på distans, har man bara disiplin att vilja läsa så är det ju helt perfekt att kunna kombinera studier med nöje och även få in vardag i det hela.
Hade man själv var i den åldern i dag så hade jag inte tvekat, det var inte samma möjligheter när jag var i den åldern.

det finns så många roliga möjligheter nuförtiden så det är klart man ska passa på när man är ung.. mkt enklare då. har alltid sagt det till mina barn o min dotter vet att om jag varit i hennes ålder nu så hade jag gjort detsamma. jag är riktigt glad faktist för att hon vill o för att hon vågar sig i väg för att upptäcka världen... vem vet var det slutar

kanske en dotter som kommer hem med svansen mellan benen, kanske en tjej som kommer hem o vet vad hon vill, kanske en tjej som drar vidare i världen på nya äventyr, kanske jag får resa o hälsa på en dotter ute i världen fram igenom i livet - ja visst är det kul

världen är så liten idag,,, vi har skype, man kan komma över billiga telefonabbonemang, vi har datorer, vi kan chatta med varann, vi kan messa, vi kan maila, vi kan se varann via webcamera...

ja, stick ut ungdomar o testa världen... lägg den för era fötter - livet blir rikare

en minidator som studentpresent o mitt thailändska mobila bredband o man kommer långt...

DU är en schyst morsa som stöttar din dotter. Hoppas att studietiden blir kanon för er alla ;)
Du ska ha en Karma för att du är den du är :nod:
Rolf

Svårt, men man kan ju alltid försöka men att , ska du in till stan så kommer jag och hämtar dej kl XX, så slipper du ta bussen. Då blir man inte så poppis men vad fan, så är det.
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp