Markpriserna i Pattaya har ingen vanligt dödlig råd med

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
"Jonas " sa:
Var det inte du som skulle flytta till Pattaya eller förväxlar jag dig med någon. Där är trafiken att likna vid Bangkok har bott där i 6 månader och trafikmässigt iallafall är nog pattaya Thailands näst största stad.

Jo det var tanken att jag iaf skulle testa att bo i Pattya, har inte varit där tillräckligt innan för att veta hur luften är, men det kommer att påverka mitt beslut om att bo kvar.

"FA " sa:
Jo det var tanken att jag iaf skulle testa att bo i Pattya, har inte varit där tillräckligt innan för att veta hur luften är, men det kommer att påverka mitt beslut om att bo kvar.
Kom igen gå all in bygg ett hus där i tjejens namn ;)

Pratumnak mellan Jomtien och Pattaya är lugnare område inte mycket trafik och kan gå till Pattaya eller Jomtien.

"gunnarg " sa:
Inte ens om man har en lön på 60 000 skr i månaden skattefritt?
Då är det bara o köra,o bli nöjd att få som man vill istället för att snåla-

För hoppnings vis en bättre livs kvalitet

Att använda pengarna i dag kan vara bättre än i morgon.

Så lycka till

Inte ens om man har 60 000 skattefritt och inte dragit på sig några andra utgifter skulle det gå att lösa en av dom få tomter som finns kvar mitt inne i staden. Men i utkanterna finns det säkert.

"Jonas " sa:
Inte ens om man har 60 000 skattefritt och inte dragit på sig några andra utgifter skulle det gå att lösa en av dom få tomter som finns kvar mitt inne i staden. Men i utkanterna finns det säkert.

Allt beror väl på hur länge man har sparat.
Och med 60k så har man nog råd med att låna till sig pengarna.

Men det är klart, man skulle få göra avkall på en del saker.

"andrejsdenruskige " sa:
Allt beror väl på hur länge man har sparat.
Och med 60k så har man nog råd med att låna till sig pengarna.

Men det är klart, man skulle få göra avkall på en del saker.

Jag pratar om tomterna mitt i Pattaya mellan condominiums och køpcentrumen och dom tomterna har nog ingen privatperson råd med, kommer inte ihåg priset per m2 nu men hørde før 3 år sen och var inga småsummor.

"Jonas " sa:
Pratumnak mellan Jomtien och Pattaya är lugnare område inte mycket trafik och kan gå till Pattaya eller Jomtien.

Tack för tipset Jonas :D

Köpa är inte intressant även om jag hade råd, gillar upplägget med att hyra och kunna flytta på mig när lusten faller på.

"Jonas " sa:
Jag pratar om tomterna mitt i Pattaya mellan condominiums och køpcentrumen och dom tomterna har nog ingen privatperson råd med, kommer inte ihåg priset per m2 nu men hørde før 3 år sen och var inga småsummor.

12miljoner THB /rai i Patong. På en "farang sida". Men oavsett så kostar nog det runt 12mille /rai.

Köper man sig 400m2 och räknar enkelt så hade det kostat 3mille. Vilket är 600k Sek i väldigt runda slängar.

Så jag tror nog att det inte är helt omöjliga priser.

Men det är klart, ska man köpa Walkingstreet så kan nog priset skjuta i höjden.

Har en polare som hyr ett hus Jomten trehundra meter från stranden.
Vägen som går mellan Polishuset vid stranden o Sukenvitt.

Tre sovrum kök och vardags rum. Kostnad kall hyra 12000.

Billigt ja framförallt om du känner för att hyra ut.

Så det finns billiga objekt.

Enligt mig som varit där några gånger ett kanon hus.

"Golden " sa:
Har en polare som hyr ett hus Jomten trehundra meter från stranden.
Vägen som går mellan Polishuset vid stranden o Sukenvitt.

Tre sovrum kök och vardags rum. Kostnad kall hyra 12000.

Billigt ja framförallt om du känner för att hyra ut.

Så det finns billiga objekt.

Enligt mig som varit där några gånger ett kanon hus.

Är det ett trevligt område i övrigt?

"glimten66 " sa:
E du 65-90 eller Jomtien e för döingar vet du väl ;) skicka ett PM när du kommer ner så kan jag visa den lugna sidan av Pattaya ;)

Skall man bo där en längre tid är det ju bättre att bo lite utanför tar ju inte lång tid med baht taxin om man vill in till Pattaya. Skulle jag själv flytta ner åt det hållet igen hade jag valt Pratumnak eller Naklua.

"glimten66 " sa:
fasen ni börjar ju bli gubbar ju ;)

Fan skall jag bli gubbe före dig!!!

Åldras snabbt i södern.

Drömmer allt tillbaks till min lgnht på Soi 15 2nd road ibland men för tillfället får man drömma bara.

"andrejsdenruskige " sa:
12miljoner THB /rai i Patong. På en "farang sida". Men oavsett så kostar nog det runt 12mille /rai.

Köper man sig 400m2 och räknar enkelt så hade det kostat 3mille. Vilket är 600k Sek i väldigt runda slängar.

Så jag tror nog att det inte är helt omöjliga priser.

Men det är klart, ska man köpa Walkingstreet så kan nog priset skjuta i höjden.
Att köpa walking street skulle vara något!!!

"magnusjansson " sa:
Att köpa walking street skulle vara något!!!

måste vara en av dom sämsta affärerna som kan tänkas göras om tio år finns inte Walking i den nuvarande formen

Jonas soi 15 e det inte upp mot arab kvarteren det har för mig du sagt förut va stället heter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp