Män

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag har haft ett samtal med min väninna idag som varade länge. Hon var helt förtvivlad. Jag tänkte då på C/M som ni män ibland skriver om hurdana thailändska män är. Min väninna har en svensk man som jag har trott vart bra.
Men skenet kan bedra.
Idag tex så bråkade dom i morse, dom hade tydligen olika åsikter om något då säger mannen att hon ska hålla tyst för han har rätt. Punkt slut på den diskutionen.

På dagen hade hon en tid till läkaren han skulle köra in henne, ca 2 timmar innan säger mannen du får åka själv.
Innan väninnan skulle åka iväg la hon dig ner för att vila en 20 minuter och råkade somna, tror ni hennes man väckte henne? Nä, det gjorde han inte. När hon vaknade en timme senare och frågade varför han inte väckte henne svarade han att hon får skylla dig skälv som är så dum som lägger sig och somnar.
Några timmar senare tog hon tydligen en smörgås och glömde fråga om han ville ha då tog det hus i helsike igen.

När hon har ont är hon egoist, när han har ont är det annorlunda.

Vad ska jag säga eller göra för min vän?
Ska jag lägga mig i eller inte.

Jag och alla jag känner tror just att hennes man är världens snällaste kille och att hon ska vara glad dom fått tag i honom.
Det hon berättade för mig idag trodde inte jag existerade.

Mannen är en egoist. >:(
du kan uppmuntra och hjälpa henne men om hon älskar honom eller är ekonomiskt eller på annat sätt beroende av honom kommer hon inte lämna honom
Bra och dåliga män finns väl i alla länder. Däremot är kulturen olika och vad jag har erfarenhet av så tänker thailändare sällan på konsekvenser av ett visst handlande.
Typ om mannen e lat och hellre dricker och spelar biljard med polarna så kommer frun dra, nio gånger av tio. Då om han e smart så ändrar han sitt beteende när det e dags för en ny fru.

Håller med Jonas, det verkar som om den skitstöveln slutligen har visat sitt rätta jag. Men det finns kanske en annan möjlighet??

Han har kanske träffat en annan och är väldigt osäker på relationen med sin hustru och då tar det sådana tråkiga uttryck? Han vet alltså inte vad han skall göra och i sin frustration låter han osäkerheten gå ut över henne?

Hur som helst är detta totalt fel väg att gå, man måste kunna tala ut med varandra, den andra parten får absolut inte bli lidande.

Män som inte kan behandla sin kvinna med kärlek och respekt ska inte ha någon kvinna.
Tyvärr så finns det alltför många dåliga män.
Men det ska också sägas att det finns dåliga kvinnor också.
Man ska respektera varandra och ta hand om varandra vi har bara ett liv och man ska värdesätta det man har.

Tack för alla era bra inlägg, jag ska åka och hälsa på min väninna senare idag tänkte jag.
När man hör hur vissa har det så blir man ännu säkrare på att man har valt rätt partner.

Min fråga blir, vad funderar Kycklingens väninna på, varför har hon inte redan lämnat gubben?

det kan vara så att hon inte har något självförtroende, eftersom han har styrt o ställt o nervärderat henne.
jag ska senare skriva en historia om en dam som jag känner o var i samma situation som kycklingens kompis är i nu.
är lite upptagen nu

"lubo68 " sa:
det kan vara så att hon inte har något självförtroende, eftersom han har styrt o ställt o nervärderat henne.
jag ska senare skriva en historia om en dam som jag känner o var i samma situation som kycklingens kompis är i nu.
är lite upptagen nu

För ca 15 år sedan var jag hade jag en tjejkompis som hade ett jobbigt förhållande samt att hon hade dåligt självförtoende, hon anförtode mig sade en hel del att vara me den mannen.

Te.x när mannnen kom hem så skulle maten stå frame vid bordet skulle mjölken stå på fel ställe i kylskåket så kunde hanta henne i nacken o leda henne till kylskåpet o henne o ställa den på rätt plats, han lurade in henne att han kunde inte ha avbrutet samlag, för slutade innan det gick gör honnom så fick han ont i aparaten.
hon fick fråga honnom när hon fick gå ut.
listan kunde göras lång.

jag känner denna mannnen sedan tidigare han vet att det är ingen ide att sturska upp mot mig.
Det slutade med att jag följde med henne hem till deras hus.
Försökte att förklara för honnom att det han gjorde mot henne var inte normalt, men han ville inte förstå detta.

Han höjde rösten flera gånger men jag fick ner nivån på honnom, o det är ingen ide att skälla o gorma på varandra för det blir bara värre istället .

Det slutade med att hon fick plocka ihop det viktigaste kläder och fick flytta hem till mig o låna soffan samt att hon fick prata ut sig.
Som tur så hade hon inga barn med honnom

Efter ett tag fick hon ett eget boende samt hjälp att prata med den kunnig läkare,
även prata med mig.

Ca 1,5 år senare träffade hon en underbar man så nu är dom gifta och har 2 fina barn.

Den gamla mannen flyttade från orten så jag har inte hört ifrån honnom,
Tjejen och jag har vi sporadiskt kontakt med varandra men hon har sagt att skulle det vara problem så hör hon av sig till mig, vilket jag har sagt att hon får göra det vilken tid på dygnet.

Kvinnor...

En liten historia ur mitt liv.
Jag träffade för 2 år sedan en vad jag tyckte var en underbar kvinna, vi blev tok kära på rotmos och inledde en jättefin relation. Hon hade tidigare varit gift med vad jag fick höra en riktig stolle i 16 år och det hade tydligen slutat med att han gett henne en rejäl smäll och polisen kom och det blev anmälan och skilsmässa.
Detta var tydligen knappt ett år innan jag kom in i bilden.
Jag fick höra en det ena och än det andra om den här snubben, han hade tydligen misshandlat henne fysiskt och psykiskt under alla år, ett riktigt pucko med andra ord.
Efter att vi varit tillsammans ca 6 mån så träffade jag den här killen vid ett idrotts jippo där deras barn deltog. Jag hade ju min uppfattning om honom redan klar men vi tog ett snack över en kaffe och snubben var hur trevlig som helst blev min spontana uppfattning, inte lätt att döma efter en gång men iaf.

Tiden gick och när vi varit tillsammans ca 1 år och hon var på väg att flytta hem till mig på riktigt så kom till slut vårt första gräl, lång tid jag vet.. Men då jävlar visade hon en annan sida, hon formligen älskade att gräla, snacka om att bygga en höna av fjädrar och grymt otrevlig. Hon pratade och pratade och hade till slut ingen aning om vad hon sagt och vände och vred och till slut var hon jätteledsen över att vi grälade och vi kramades och hade försonings sex ;)
Dagen efter skulle hon prata om det som hänt och det tog väl 2 min så var cirkusen igång igen, samma visa, bla bla bla utan koll...
Jag gillar inte att tjafsa och tar inte skit hur som helst så det var bara att säga upp bekantskapen som gällde för mig.

Slutade med att hon fick packa sina väskor och sen drog jag till Thailand. Hon försökte sen under ett halvårs tid få mig att komma tillbaka, jag var det bästa som hänt henne och hon älskade mig sååå mycket. När jag till slut berättade att jag träffat en thai tjej och var kär i henne så var jag helt plötsligt en idiot som censur "handlar i lampaffär" ... Efter det har hon inte hört av sig.

Vad jag fått höra av henns barn och vänner var helt klart hennes förra gubbe puckad, men jag kan ha stor förståelse för om han blev förbannad för hon var sjukt provocerande när det kom till kritan och den sidan fick nog aldrig hennes vänner se.

Vad vill jag då säga med detta?
Jo att det är sällan ens fel att 2 grälar men vi får oftast bara höra en sida av historien....

Jag har i efterhand haft lite kontakt med hennes dotter via facebook, hon säger att det är tråkigt att det tog slut mellan oss men att hon förstår mig, "jag vet hur mamma kan vara.."

Kan säga att min nuvarande thaitjej och jag småtjafsar lite ibland när vi är sugna på försonings siffror ;D

Jä-ligt bra skrivet bson, jag känner igen delar av detta. Men då handlar det om mitt thailändska x. Jag är faktiskt jättesnäll person, och jag bråkar aldrig. Detta har jag fått av min mor. Jag anser att jag har fått gå igenom psykisk tortyr, eftersom allt jag gjorde va fel, och jag va en idiot å det grövsta.
Faktum är att hon har gått och blivit "över medelklass" i Thailand och har nu massa mark och hus och bilar mm. Jag har inte bråkat om det. Mn vi har ett barn och hon ringer ibland och hotar om socialförvaltning och familjerätt mm. Jag har sett hur ungen tagit skada av att bo med hennes föräldrar i Thailand. Han har blivit grinig, bortskämd och aggressiv mot andra barn. Jag hade då inte stor möjlighet att ta hand om honom för jag bodde ganska risigt i Bkk. Mitt x nya gubbe tror att vi grälar för han hör hur hon tappar fattningen och skriker åt mig i telefonen när vi skall göra upp och var ungen skall vara nästa vecka.
Jag skulle bara säga att precis som med bson så kommer det att gå upp för den nye gubben någon gång vem det är som han är ihop med. Det kan ta år men någon dag kommer hon att börja pressa honom. Nu har han bra jobb och skickar på henne 7000 kr i månaden utöver de 12000 som hon tjänar på restaurangen (och givetvis sparar på sitt konto)... Skulle va intressant att se hennes reaktion om han skulle bli av med jobbet tex. Hur mycket är han värd då??

Inte för att jag vet helt säkert men efter att jag läste bson:s inlägg så verkar nog det vara så min kompis och man har det.
Jag kommer att finnas och stötta min vän självklart men inte ta parti för någon.

"lubo68 " sa:
är lite upptagen nu

Tack för att du delar med dig.

"Kycklingen " sa:
Inte för att jag vet helt säkert men efter att jag läste bson:s inlägg så verkar nog det vara så min kompis och man har det.
Jag kommer att finnas och stötta min vän självklart men inte ta parti för någon.
Oavsett vems fel det är så finns det ju ingen vits med att gå vidare i en sådan relation, det är bara destruktivt och slöseri med tid så säg till din vän att bryta upp om hon kan.

"Boldor " sa:
Håller med om det som skrivs här, tycker dock synd om bson som måste småtjafsa innan han får komma till! ;)

Vissa gillar ju när det e så ;) har en polare som är lika dan ju mer tjaffs ju bättre sex

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp