Malaria Dengue mm

Innan jag tittar - Vågar man göra det? Man kanske inte vågar åka till LOS igen efter det, speciellt inte efter att känna till vilket elände du hade, Micke! :-\

"Berralund " sa:
Innan jag tittar - Vågar man göra det? Man kanske inte vågar åka till LOS igen efter det, speciellt inte efter att känna till vilket elände du hade, Micke! :-\

Det här utspelade sig i Jakarta men me samma problem som finns i Thailand dom visade lite hur du kan hitta dom mm
Så titta du jag tyckte det va intressant o så lärde man sig lite nytt

Va hos doktorn i går senast för kontroll o prover men det går åt rätt håll

"glimten66 " sa:
Det här utspelade sig i Jakarta men me samma problem som finns i Thailand dom visade lite hur du kan hitta dom mm
Så titta du jag tyckte det va intressant o så lärde man sig lite nytt

Va hos doktorn i går senast för kontroll o prover men det går åt rätt håll

Ja, man skall ta det på allvar, lindas ena dotter har fått det två gånger, men har klarat sig.

I Ban Phe insjuknar varje år barn främst i detta när det regnar kraftigt och även i Thailand ser man ju effekter av denna klimatförändring.

Tack glimtan, nyttig video och jag lärde mig mycket jag med!

insayt

"Insayt " sa:
Ja, man skall ta det på allvar, lindas ena dotter har fått det två gånger, men har klarat sig.

I Ban Phe insjuknar varje år barn främst i detta när det regnar kraftigt och även i Thailand ser man ju effekter av denna klimatförändring.

Tack glimtan, nyttig video och jag lärde mig mycket jag med!

insayt

:wai: Insayt ja den e nyttig faktiskt man lär sig lite nytt hela tiden :)
Så länge vi bara får den varianten me hög feber så kan vi nog klara det hyffsat men vill inte råka ut för den varianten när du blöder en massa..

Jag vet ju av egen erfarenhet att denna mygga e inte o leka me tro inte jag varit så dålig innan

"glimten66 " sa:
:wai: Insayt ja den e nyttig faktiskt man lär sig lite nytt hela tiden :)
Så länge vi bara får den varianten me hög feber så kan vi nog klara det hyffsat men vill inte råka ut för den varianten när du blöder en massa..

Jag vet ju av egen erfarenhet att denna mygga e inte o leka me tro inte jag varit så dålig innan

Ja som du säger den varianten med hög feber, men den skapar tillstånd av apati och de kan inte äta, vet inte om du också fick den symptomen. Lindas dotter kunde inte äta och fick utslag av röda prickarungefär som mässlingen.

"Hemorragi fever" inre blödningar, det är ju det allvarligaste med denna sjukdom om det går så långt.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sju ... nguefeber/

insayt

"Insayt " sa:
Ja som du säger den varianten med hög feber, men den skapar tillstånd av apati och de kan inte äta, vet inte om du också fick den symptomen. Lindas dotter kunde inte äta och fick utslag av röda prickarungefär som mässlingen.

"Hemorragi fever" inre blödningar, det är ju det allvarligaste med denna sjukdom om det går så långt.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sju ... nguefeber/

insayt

Jag hade röda rodnader på kroppen som läkaren hittade fast ja va nästan svart när ja kom hem apati nej inte direkt men åt inte eller rättare sagt orkade inte äta låg bara me en djäkla feber som gumman gjorde allt för att få ner när vi kom hit blev det dropp o medikamenter på infektionskliniken

Ja den där blödar varianten vill man absolut inte få

Blir att titta på ikväll, istället för film.
Bara det inte är skrämselpropaganda.
Sånt gillar jag inte.

Är ju här för sjätte vintern i rad och frugan och jag använder ingen Myggspray eller solskyddsfaktor. Har klarat oss bra ändå.
Myggbiten blir man väl ochallmänt dålig kan man också bli. Min inte ska man väl vara rädd för att leva ut, för det.
Det är enligt mig farligare att gå över gatan i Bangkok än att gå ut i djungeln.

Oroa dig inte Kentbra det e ingen skrämselpropaganda

vete fan om ja inte hellre går över gatan i Bangkok ;)

Hej Glimten Låt säga att merparten av 134 svenskla turister som fått Dengufever fått den i Thailand. Dvs ca 70 personer på ett år.

Hur många svenska turister besoker Thailand under ett år?

Risken att få cancer i Sverige är nog storre!

Risken att en svensk får Dengue fewer på besok i Thailand är trots allt mycket liten.
Tror t.o.m. att den är mindre än risken att få cancer eller hjärtinfarkt for svenskar som aldrig besokt Thailand.

Det jag menar är
Visst finns det en liten risk, men den är mycket liten.

"Kentbra " sa:
Blir att titta på ikväll, istället för film.
Bara det inte är skrämselpropaganda.
Sånt gillar jag inte.

Är ju här för sjätte vintern i rad och frugan och jag använder ingen Myggspray eller solskyddsfaktor. Har klarat oss bra ändå.
Myggbiten blir man väl ochallmänt dålig kan man också bli. Min inte ska man väl vara rädd för att leva ut, för det.
Det är enligt mig farligare att gå över gatan i Bangkok än att gå ut i djungeln.

Instämmer KentBra

Är själv inne på mitt nionde år i Thailand nu, och känner inte till någon boende häromkring thai eller utlänning som fått dengue fewer.
Själv jobbar jag här i min trädgård 4-5 timmar varje dag året runt, iklädd endast shorts, och får väl något myggbett i veckan, men har aldrig haft over 38 i feber under dessa år.

Tror jag fick mig en släng av deangue för 2 månader sen, men som tur var mildare, 15 dagars feber 39 grader och lite värk i benen. Kände av att något var på gång när jag satt på bussen påväg till flygplatsen. Sen när jag mönstra på båten jag jobba på så slog febern ut. Men inte mycket at göra bara bita ihop jobbiga sjövakter var det, paracetamol och vätska gick det en del. Hade ingen möjlighet att komma till dr och ta prover men var ingen förkylning och fick en hel del myggbet på fötterna några gngr dagtid.

Ja de är ju omöjligt att inte bli myggbiten...och under regnperioden finns det gott om de små dj@£$z..na som vill dricka blod.Känner till några som insjuknat...och kanske jag själv lindrigt för några år sen utan att veta vad det var. Men risker finns överallt...dock är väl de bakteriella farorna större i det tropiska klimatet. DET ÄR FARLIGT ATT LEVA.... :-\

Frank

"Bossej " sa:
Hej Glimten Låt säga att merparten av 134 svenskla turister som fått Dengufever fått den i Thailand. Dvs ca 70 personer på ett år.

Hur många svenska turister besoker Thailand under ett år?

Risken att få cancer i Sverige är nog storre!
Nu var det ju inte det jag skrev eller var ute efter, hur många som åker till Thailand varje år kontra hur många som får symptomen per år ;)

Tillbaka
Topp