Rätt och fel Lösgodis

Grådassig

Aktiv medlem
Hejsan!
Hade lite svårt att hitta någon forumtråd om svenskt lösgodis. Det är så att jag är gudfader till två barn i Thailand. Förra gången jag hälsade på dem hade jag köpt lösgodis i försluten förpackning på flygplatsen. Barnen älskade godiset. Inga problem när jag gick genom tullen. Dessa är dock ohemult dyra så jag tänkte fråga om det är någon som har tagit med sig lösgodis egenpackat från typ ICA till Thailand och om någon stött på patrull.

Hejsan!
Hade lite svårt att hitta någon forumtråd om svenskt lösgodis. Det är så att jag är gudfader till två barn i Thailand. Förra gången jag hälsade på dem hade jag köpt lösgodis i försluten förpackning på flygplatsen. Barnen älskade godiset. Inga problem när jag gick genom tullen. Dessa är dock ohemult dyra så jag tänkte fråga om det är någon som har tagit med sig lösgodis egenpackat från typ ICA till Thailand och om någon stött på patrull.
Vilken typ av godis tänkte du dig som du inte får tag på här nere.
Jag brukar köpa olika Haribo småpåsar 10 baht styck och mixa själv samt lite av annat som finns i tex alla 7/11, Big-C, Familymart, Tesco etc etc.

Hejsan!
Hej

Jag tar med flera kilo godis till barnen i byn varje år och ännu så länge har ingen visat något intresse för detta i tullen, men det är ju å andra sidan väldigt sällan dom kontrollerar någonting.

Mvh isan lover

Blev stoppad i tullen när ja reste med farsan för 15+ år sedan. De fråga vad det var jag s kanom. Han vifta bort oss. Har även hänt med proteinpulver.

Inget olagligt än så länge att knarka socker

Tillbaka
Topp