Livets vatten WHISKY

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

glimten66

Gäst
Tror de e fler än ja på detta forum som njuter av en hawanna & en riktigt fin Whisky
själv gillar ja en salig blandning men hjärtat finns nog på den lilla ön Islay där du kan få den där riktigt torvrökiga whiskyn men ja kan även låta en gammal bourbon slinka ner .

Själv så blandar ja alldrig i is eller en massa vatten i whiskyn på sin höjd tar ja en tesked för att få fram all arom från den o så ska den ju så klart vara rumms tempurerad.

Här kommer ett litet axplock

blandat 021.webp

blandat 022.webp

blandat 023.webp

Men fan Glimten tänk på Berra som jobbar ;) Han är ju lite krasslig redan :'(

Ja men rolf tänk va bra de hade varit me en liten Rosebank 25 årig ;)
han hade blivit av me sin förkylning snabbt som attan :)

Säkert, fan nu rann snålvattnet till :D Din skitstövel sukta sådär :-\

"Rolf " sa:
Säkert, fan nu rann snålvattnet till :D Din skitstövel sukta sådär :-\

då ska du veta att i detta ögon blick sitter ja me en alldeles utsökt Glenmorangie Lasanta i min ena hand ;D

Såna här trådar kan förstöra ens tillvaro :( typiskt att man ska få se såna här godingar när man inte har en droppe whisky hemma och bolaget har stängt.. :o :o

"matteisurin " sa:
Såna här trådar kan förstöra ens tillvaro :( typiskt att man ska få se såna här godingar när man inte har en droppe whisky hemma och bolaget har stängt.. :o :o

då ska ja sukta dig lite till ;D

blandat 018.webp

"glimten66 " sa:
Va inte ledsen nu dom öppnar imorgon igen :)

men för att strö lite salt på såret så ska ja nog tända mig en liten Cohiba :thumbsup:

En liten fråga i all vänlighet, smakar det gott glimten ? :-[

Matte de smakar jätte gott o ni e alla välkomna ........

så då en fråga till er o alla andra vilka e era favoriter när de gäller de gyllene vattnet.....

Flera olika men favoriten är nog famous grouse, har ännu inte lärt mig att uppskatta rökig whisky till 100% men hoppas att det kommer.

"matteisurin " sa:
Flera olika men favoriten är nog famous grouse, har ännu inte lärt mig att uppskatta rökig whisky till 100% men hoppas att det kommer.

Matte dom flesta whikys e inte rökiga bara ett fåtal o dom kommer nästan bara från Islay dom irländska e oftast väldigt milda o runda i smaken typ Buchmills

"glimten66 " sa:
Matte dom flesta whikys e inte rökiga bara ett fåtal o dom kommer nästan bara från Islay dom irländska e oftast väldigt milda o runda i smaken typ Buchmills

tackar för informationen , ska plugga på lite,sen ser jag fram emot en whiskyprovning ? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp