Kvalitet och råvara..?

Du verkar lida av det allvarligaste fall av lillebrorskomplex jag någonsin sett. Du verkar ägna heldagar åt att surfa runt på Internet för att hitta saker att gnälla om på Sverige och oss svenskar.
Jag känner och umgås med många norrmän som har en helt annan och positiv inställning till mig och andra svenskar än vad du har och tur är väl det. Körde dom med samma gnäll som du vore dom snabbt uteslutna ur gemenskapen av inte bara svenskar utan även av sina landsmän. Helt sikkert !!

Jag har en del kollegor (norrmän) som har flyttat till Sverige. Dom skulle aldrig flytta tillbaka till Norge.
När man pratar mat så kan man kliva in i en svensk butik och ha ett kraftigt utbud.
I Norge är det egentligen inte bara priset som är högt. Utbudet är på nivå med det som fanns på hyllorna i forna sovjet.

Norrmännen är oftast riktigt glada, har bra humor och är riktigt vettiga.
Einar är faktiskt ganska ensam i hans sätt.
Jag tror de flesta skulle skämmas över att vara ”ansiktet utåt” för Norge.
Inte någon vidare bra representant, helt enkelt.

Jeg må svara lillebroren når dere klager på den norske maten i den tråden . Og når jeg beviser Norge har verdens beste Kokker I Bocuse d Or VM konkuransen . Så hvor mange gold medaljer har Sverige i VM kokkemesterskapet ????? I 2023 blei Norge VM

ordre de passage Bocuse d'Or 2023 ENG.jpg

Samtidigt så kan man undra hur många medaljer Thailand har.
Norge är ju känt för sina kulinariska rätter, till skillnad från Thailand som är kända för deras duktiga elektriker.

Jeg må svara lillebroren når dere klager på den norske maten i den tråden . Og når jeg beviser Norge har verdens beste Kokker I Bocuse d Or VM konkuransen . Så hvor mange gold medaljer har Sverige i VM kokkemesterskapet ????? I 2023 blei Norge VM

ordre de passage Bocuse d'Or 2023 ENG.jpg
Du fattade tydligen inte poängen med mitt inlägg trots att jag tyckte att jag var ganska tydlig men keep up the good work ifall det får dig att sova bättre på nätterna eller whatewer !

Sverige blei nr 2 i Europamesterskapet , men etterpå var det Verdensmesterskapet , hva nummer blei Sverige ??????

Griller dere kjottet i Thailand , Kjottet i både Norge og Sverige spruter dei inn ca 30 % vann og mange tilsetnings stoffer som sukker ,salt og nitrat ,m,m . Så du får ingen smak i grillkjottet når det er ferdiggrilla .

Det finns kött utan vatten och 'kryddor' att köpa. Men det kostar lite mer.

Abba fiskbuller er produksert i Danmark av Nordic food A/S ,Sverige selger ut alle sine fabrikker ,

Griller dere kjottet i Thailand , Kjottet i både Norge og Sverige spruter dei inn ca 30 % vann og mange tilsetnings stoffer som sukker ,salt og nitrat ,m,m . Så du får ingen smak i grillkjottet når det er ferdiggrilla .

Inte om man köper direkt från grisbonden.

Det finns kött utan vatten och 'kryddor' att köpa. Men det kostar lite mer.
Köpte en halv gris om året av en kompis i många år, betalade cirka 20 kroror kilot nattsvart :)

Tillbaka
Topp