Klock fantaster?

Nu vet jag inte hur klädsel i övrigt, om man kan räkna klockan som klädsel, attiralj kanske kom in i bilden. Hel och ren med täkta axlar och långbyxor,.då duger en Casio fint enligt mig.
Som sagt en smaksak, jag nöjer mig med en smart watch men skulle gjärna haft en Rolex om inte annat för värdeökningen, precis som jag skulle vilja haft visst Lego legat oöppnat.

Men sen är vissa av klockorna riktigt snygga och fulländar stassen för kvällen om man haft råd.

Som jag sa. Det varierar.

Att ormen inte skulle ha en aning är dock fel, han ha sin aning om vad en klocka är för sig själv och andra.

Ormen har ingen aning. Han har sällan någon som helst aning.
Att han sedan alltid känner sig som ett mobbningsoffer borde sätta igång några signaler.
Har han bara otur eller blir han väldigt impopulär av någon slump?
Degs att ormen reflekterar lite över sitt egna bidrag till denna utsatthet.

Att det sedan finns folk som har klockor bara för att visa upp är dock helt korrekt. Jag tror däremot att det är ganska få som är sådana.

Knallar man runt på stan med en H Moser & Cie så är det nog bäst att man låter prislappen hänga kvar om man ska visa upp något.

Ha Ha ja så olika vi kan va, varken lockan, armbandet bilen är lycka för mej, det ör jobbet med te.x bilen att spatsera runt med
en dyr klocka, gukdarmband. Tiden kan man ha koll på andra särr idag
Jag har klocka på mobilen även om skärmen behövs bytas. Men jag kan se tiden så det duger åt mig. Lidel har snygga kläder med och bil är väldigt onödigt har ju mitt hundspann

20221105_194244.webp

Ormen har ingen aning. Han har sällan någon som helst aning.
Att han sedan alltid känner sig som ett mobbningsoffer borde sätta igång några signaler.
Har han bara otur eller blir han väldigt impopulär av någon slump?
Degs att ormen reflekterar lite över sitt egna bidrag till denna utsatthet.

Att det sedan finns folk som har klockor bara för att visa upp är dock helt korrekt. Jag tror däremot att det är ganska få som är sådana.

Knallar man runt på stan med en H Moser & Cie så är det nog bäst att man låter prislappen hänga kvar om man ska visa upp något.
Använder mycket sällan min, den får ligga i sin låda för det mesta, en investering samt något jag bär vid vissa tillfällen

Ok, för mig är en klocka att se till att jag kommer i tid till jobbet, tar mina raster, håller tiden med andra ord.
En bil för mig är att ta mig från a till ö, alltså till affären mm.
Men att bära ett tungt guldhalsband/armband är lycka för mig, då känner jag mig vacker.
Det du känner för ett guldhalsband är ungefär samma som jag känner när jag bär min Rolex´. Det är ett smycke, Män bär oftast klockor som smycken och ibland tyvärr för att skryta om att de har slantar att spendera på dyligt

En sjysst klocka på armen sitter väl aldrig fel.
Sen är ju smaken på vad som är sjysst olika.
Själv kör jag med en snart 10-årig Tissot, tycker de har en del snygga modeller med bra kvalitet och pris.

Innan den tänkte jag köpa en Tag Heuer Calibre 36 men det blev inte så, kanske nästa gång.
En klocka köper man för sin egen skull, tycker jag. Att påstå att man bara köper för att visa andra stämmer nog på vissa, därför som det säljs mycket kopior, men är det för en själv så undviker man nog dessa i den mån man vill/har råd att spendera.

/ SatanG

En sjysst klocka på armen sitter väl aldrig fel.
Sen är ju smaken på vad som är sjysst olika.
Själv kör jag med en snart 10-årig Tissot, tycker de har en del snygga modeller med bra kvalitet och pris.

Innan den tänkte jag köpa en Tag Heuer Calibre 36 men det blev inte så, kanske nästa gång.
En klocka köper man för sin egen skull, tycker jag. Att påstå att man bara köper för att visa andra stämmer nog på vissa, därför som det säljs mycket kopior, men är det för en själv så undviker man nog dessa i den mån man vill/har råd att spendera.

/ SatanG
Även jag har en fin Tissot , en automat som idag inte är billig, vad jag minns så betalade jag runt 11 k sek för den ca 20 år sedan , funkar kanonfint , men bär den alltför sällan och absolut inte här nere i byn , där tiden står still :laugh2: :laugh2: :laugh2:

Du lurade mig att ta fram mina klockor, kul ibland att kika på dem. Men ser nu lite taskiga bilder med min Samsong kamera , kanske lite dåligt ljus
Hur servar du Rolexen i byn, en Rolex utan cert och servicerapporter att man servat efter rekomenderade serviceintervaller på auktoriserat Rolex servicecenter tappar väl snabbt i värde?

Japp det är nog dags för en ny mobil med bättre kamera. Då kan du flasha med den istället, det är ett säkrare sätt än att flasha med en Rolex idag :)
Den är ganska ny faktiskt , inhandlad i mars detta år till en kostnad av 6 k som jag anser vara ganska mycket för en Mobil, någon I phåne kommer det aldrig att investeras i , Såg nu att linsen baksidan inte var så ren som den borde vara :(

Tillbaka
Topp