Kläder och fullvuxna karlar

• Trådstartare Trådstartare Sir One
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Sir One

Gäst
Det har tidigare berörts att man kan lämna sin resväska i det närmaste tom på kläder när man reser ner till Thailand.
Jag har gjort det misstaget en gång och fann mig om och om igen tvättandes det fåtal kalsonger och skjortor som jag plockat ner inför resan.
Jag är ingen jätte men väl 185 cm och 95 kg och det har inneburit problem vid inköp i detta de småvuxnas rike. Visserligen kan man höra " I have your size" utropas på marknader men vem fasiken vill gå omkring i en T.shirt med texten "I love Pattaya" eller, översatt "Öl byggde denna vackra kropp", hur sant det än vara månde. Hade texten varit "det föds en Jimmie Åkesson var dag, använd kondom" så hade jag tänkt om och kanske även börjat detta badande med strumpor som kådis innebär...

Nå, efter detta illaljudande sidospår ställer jag frågan till er, hur gör ni?
Det är en sak om man har en egen address var man kan förvara sina lumpor men om man huserar hos damens föräldrar i en liten thaihydda vid ett risfält ter det sig som svårare.
Där ska kläder rymmas för mor, far, bror, svägerska, dotter och broderns lilla dotter. För att inte tala om Ooys kläder, den dag hon flyttar till mig i Svedala får jag nog köpa ett större hus än det jag har. Här kommer Legolas kunnande väl till pass. Hur stora containers finns det?

Har ni gubbar med volym och pondus stora problem att hitta klädespersedlar eller kutar ni omkring i andedräkten?

Har inga större problem med att hitta kläder i min storlek.
Väger runt 100 och drygt 180 cm lång.
Vill att det mesta ska sitta löst, så det är dubbel eller triple X som gäller.
Det finns, menm kan vara knepigt att hitta.
Visst shorts fulla med japanska tecknade figurer och T-shirts bedrövlig text är inte det roligaste.
Men som sagt, leta vidare så hittar du.

Fortsättning. Blev avbruten med kaffe.

Jag brukar passa på och beställa lite skjortor och byxor utav skräddarna i Bangkok.
De har mina mått sparade och det är bara att ringa dem, om man vill ha mer.
De skickar både till min Thailändska adress och Svenska.

Viktigt är bara att hitta en bra skräddare.
Själv anlitar jag "James fashion" som är de bästa i Thailand. Men har även 2 små små lokala skräddare här på ön som gör bra jobb.
J>ames är väl inte de billigaste, men som med allt annat i Thailand, så är priset förhandlingsbart.
När de begär 2.000 THB för en skjorta så skratta bara åt dem och säg att du vill ha billiga kläder.
Jag brukar köpa 4 kortärmade skjortor, 2 par shorts och ett par långbyxor i tunnt och luftigt tyg för runt 3.- 4.000 THB.
Men så är jag bra på att pruta och dra dit nya kunder.

Mer kaffe på gång.
ha en bra dag

"Sir One " sa:
Det har tidigare berörts att man kan lämna sin resväska i det närmaste tom på kläder när man reser ner till Thailand.
Jag har gjort det misstaget en gång och fann mig om och om igen tvättandes det fåtal kalsonger och skjortor som jag plockat ner inför resan.
Jag är ingen jätte men väl 185 cm och 95 kg och det har inneburit problem vid inköp i detta de småvuxnas rike. Visserligen kan man höra " I have your size" utropas på marknader men vem fasiken vill gå omkring i en T.shirt med texten "I love Pattaya" eller, översatt "Öl byggde denna vackra kropp", hur sant det än vara månde. Hade texten varit "det föds en Jimmie Åkesson var dag, använd kondom" så hade jag tänkt om och kanske även börjat detta badande med strumpor som kådis innebär...

Nå, efter detta illaljudande sidospår ställer jag frågan till er, hur gör ni?
Det är en sak om man har en egen address var man kan förvara sina lumpor men om man huserar hos damens föräldrar i en liten thaihydda vid ett risfält ter det sig som svårare.
Där ska kläder rymmas för mor, far, bror, svägerska, dotter och broderns lilla dotter. För att inte tala om Ooys kläder, den dag hon flyttar till mig i Svedala får jag nog köpa ett större hus än det jag har. Här kommer Legolas kunnande väl till pass. Hur stora containers finns det?

Har ni gubbar med volym och pondus stora problem att hitta klädespersedlar eller kutar ni omkring i andedräkten?

Har du favorit plagg , som sitter bra ta med dom till en bra skräddare och få dom kopierade, :)

Skräddare och kopiera är ju en ide.
Men på de flesta varuhus så säljs det kläder för fullvuxna män, har märkt att de ofta ligger högst upp i varuhuset av någon anledning.
Vi har en kille som vi semestrade med ett par år som var fullvuxen inte tjok men stor typ 3-4 X och 45-46 i skor och vi hittade kläder till honom.
Så det är bara att leta.
Lassa av damen på smink avd. så du i lugn och ro kan söka igenom varuhuset :D

Ser väl inga problem med att bo på "landet" och ha snygga kläder oavsett var du är bosatt i världen.
5 mil i sverige måste väl va lika långt i tex. Thailand.
Hur ofta köper man nya kläder? Om man inte som Lego synar assfalten med jämna mellanrum :D
Misstänker att vi inte utför nåt omfattande kroppsarbete som gör att man sliter ut kläderna på det sättet.
Så det är ju bara att passa på när man är i närheten av bebyggda trakter :D

Nä fan
Fram för naturismen och låt kulorna dingla som i granen på julafton.
Kanske att man kan dressera dem att spela S:t Örjanslåten åsse..

"Rolf " sa:
Ser väl inga problem med att bo på "landet" och ha snygga kläder oavsett var du är bosatt i världen.
5 mil i sverige måste väl va lika långt i tex. Thailand.
Hur ofta köper man nya kläder? Om man inte som Lego synar assfalten med jämna mellanrum :D
Misstänker att vi inte utför nåt omfattande kroppsarbete som gör att man sliter ut kläderna på det sättet.
Så det är ju bara att passa på när man är i närheten av bebyggda trakter :D

När jag var 14-15år så tog man bussen 13mil enkel resa för att köpa ett par jeans. När man fyllde 18år då tog man bilen. Och detta utspelade sig på 90-talet.

Dessutom så kan det väl vara skönt att "slippa" hemmet för en dag eller tre.

MBK i Bangkok har storlekar upp till XXXXXXL våning 6 och sedan gå höger. Så det är inga problem med att köpa på sig en resväska där fylld med kläder och köper man mycket hos samma, så är det bara att pruta som bara den heheh. Brukar bli billigt.

Tyvärr är det lite svårare att pruta på större storlekar har jag märkt. Man skall köpa på sig ett lite större antal om det skall lyckas bra. Men det gäller att vara envis.

På tal om storlek på kallingar.
När jag var lika tanig som Glimten så hade jag inga kalsonger. Jag hade blöjor, eller cellstoff som det hette då jag Karl XII var barn...
(ger mig den på att Glimten tar med hela släkten för at ge mig på truten på Gröne jägarn)

"Sir One " sa:
På tal om storlek på kallingar.
När jag var lika tanig som Glimten så hade jag inga kalsonger. Jag hade blöjor, eller cellstoff som det hette då jag Karl XII var barn...
(ger mig den på att Glimten tar med hela släkten för at ge mig på truten på Gröne jägarn)

Ingen fara det sköter tanten om ;D

När jag är ute och reser i Thailand så brukar jag alltid ta ett stop i Bangkok ett par dagar. Där passar jag då på att se till att fylla resväskan med kläder. Allt från topp till tå. ::)
I dom större varuhusen finns de flesta storlekar på kläder, även till mej som tillhör storlek större. ;D

"legolas " sa:
Kanonide´där Trollet - och hatar man röran och skiten i Bangkok, så kan man också ta sig till Jomten - Pattaya och handla upp sig där. Där finns ju också en oerhört stor population av falanger och därmed ett hyggligt utbud av stora storlekar.

legolas

Men priset för kläder är troligtvis mycket högre i pattaya än i BKK, skulle jag tro i alla fall, legolas.
Visst finns det ett bra utbud för oss falanger där, det kan jag hålla med om, men priset borde vara bättre vid det stora shopping centret i BKK.

Men annars så brukar Mikes shopping mall, i Pattaya ha bra priser, senaste inköpet där ville de verkligen skinna mig men, efter lite övertalning ang. priset så kom det ner till ca 2700Thb(4400Thb,utgångs pris)..

Jo-Be

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
0
Visningar
854
Sae-Tang
S
W