Karaoke vs 75" TV

anderlind

Forumräv
Gott folk, köpte en 75" Sony-TV och nu kräver frugan en karaokelösning.

Förutsättningar;
Har TV
Har Förstärkare
Har Windows PC

Vad behöver jag för att få till karaoke på detta?

Kikade på detta för några år sen, men har glömt bort.

Jag behöver mjukvara (finns på TPB gissar jag), mikrofon(er) och någon typ av mixer/karaokemaskin?

Hjälp en medmänniska i nöd. :wai:

Gott folk, köpte en 75" Sony-TV och nu kräver frugan en karaokelösning.

Förutsättningar;
Har TV
Har Förstärkare
Har Windows PC

Vad behöver jag för att få till karaoke på detta?

Kikade på detta för några år sen, men har glömt bort.

Jag behöver mjukvara (finns på TPB gissar jag), mikrofon(er) och någon typ av mixer/karaokemaskin?

Hjälp en medmänniska i nöd. :wai:
Bästa du kan fråga är Thaiarna, dom är ju experter på karaoke ;)
Har du en tukcom i närheten, gå leta upp en butik där och dom fixar det.

Jag skulle kunna plocka ihop en anläggning åt dig men det hade blivit dyrt, som sagt du har proffs i området för enkla anmäggningar.
Vill du ha en riktigt kul karaekomaskin dock köp en ps4 och kamera, då blir det dans och sång plus lite tävling och det kostar dig inte mer än runt 5k.
Tänk nu på att det är till frugan, ljudkraven är minimala. PS4 och kamera har jag, hur löser man thaikaraoke med det? :)

En iPad, karaoke mick från lazada och en billig soundbar från Tesco.
Så är du hemma för en billig peng;)

Hur gör man då?
Sambon har en smart TV hemma och kollar på sina youtubeklipp via sina mobiler, en iPhone och en Samsung och vi köpte någon karaoke mick men fick inte detta att funka så micken lämnades tillbaka.

Hur gör man då?
Sambon har en smart TV hemma och kollar på sina youtubeklipp via sina mobiler, en iPhone och en Samsung och vi köpte någon karaoke mick men fick inte detta att funka så micken lämnades tillbaka.
Koppla in iPad till tv.n, micken via blåtand till sounbaren, sedan är det bara att skräna ;)
Screenshot_20200118-063716_Chrome.jpg

Finns även billiga alternativ om man inte är kräsen.

Screenshot_20200118-064400_Chrome.jpg

Tillbaka
Topp