Jonas udda upplevelser i Thailand

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Tror vi är många som upplevt många udda saker i Thailand.

Songkran för 2 år sen hade jag polare på besök i byn, åkte hem till några släktingar där det utfördes dom sedvanliga buddistiska rittualerna.
Släktingen som bodde i huset var rätt bra på örat, frågade polaren om han ville följa med och säga hej till hans mamma.
Ja sa polaren kan jag göra, han följde med till ett litet hus på gården.
Kommer tillbaks följ med här Jonas dom är ju helt sjuka, följde med och kollar vad ligger där ett gammalt föruttnat lik. Går och frågar frugan, its ok not allowed anymore but before some ppl not want to be burned then you keep them in house no problem, because when he do was still allowed.

// Ändrade rubriken för att det skulle vara lättare att se att det är din egna tråd Jonas. //

En annan udda upplevelse, kanske inte så udda men speciell som turisterna aldrig får uppleva.

Hade stor insamling till templet för dom fattiga, förberedelser och böner höll på i en vecka innan.
Sen sista natten så jätte fest i svärföräldrarnas hus och för thai finns inga tider när en fest kan börja kl 02 på natten strömmar folk in har dukats upp långbord och ett stort antal flaskor Hong Thong, käkades och dracks hela natten och skänktes pengar av gästerna.
Efter några timmars sömn gjordes det penga träd av dom insamlade pengarna, som sedan i ett långt paradtåg med sång och dans levererades till templet. Där vandra vi 2 varv runt templet med högersväng för att visa att vi inte var spöken, enligt deras tro kan spöken bara svänga vänster. Fortsatta festligheter i templet där det också fanns många jättegrytor över öppna eldar där alla hjälpte till att laga mat som skulle delas ut till dom sämre ställda.

jonas va skulle hänt om du gick vänstervarv?? man får testa det när man kommer ner om man blir accepterad av familjen då 55

När vi byggde huset var det diskussioner om trappan den fick inte vara vänstervriden för då kunde spökena komma upp till andra våningen.

"Jonas " sa:
När vi byggde huset var det diskussioner om trappan den fick inte vara vänstervriden för då kunde spökena komma upp till andra våningen.

Idioter i Thailand!

Varför i h-vete bygger dom inte sådana där "karuseller" som finns när man går in i flygplatser, varuhus och andra byggnader.

Sedan har man givetvis endast högervarv.
Oj, vad få spöken det hel plötsligt skulle finnas iThaland.

"andrejsdenruskige " sa:
Idioter i Thailand!

Varför i h-vete bygger dom inte sådana där "karuseller" som finns när man går in i flygplatser, varuhus och andra byggnader.

Sedan har man givetvis endast högervarv.
Oj, vad få spöken det hel plötsligt skulle finnas iThaland.

Jo, det där med att gå åt höger är väldigt vanligt i hela Asien och så långt västerut som Turkiet, det anses inte bra att gå moturs.

Men samtidigt har de vänstertrafik i Thaíland och kön på posten går från vänster, ja det är inte klokt någonstanns ;D ;D

Lyco

"Jonas " sa:
Bättre att dom kan komma ner till undervåningen. ibland har dom bra platta näsor thaisen...

Nu blev det något missförstånd ifrån administratören när han ändra till Jonas udda upplevelser i Thailand. Tänkte ju mest en tråd där alla kunde dela sina udda upplevelser, säker på att det finns rätt många där ute. Sånt vi ser som udda kanske men är helt normalt i thailand.

Hej på er alla!!
Kanske fel kategori men ändå!!
Själv så har jag inte så stor erfarenhet av Thailand, som många av er andra har här, men första gången jag var där så upplevde jag en grej som var väldigt udda för mej åtminstone. Jag åkte dit för sol o bad, eftersom man är 50 + så är man ju uträknad på marknaden, men på något sätt så lyckades något litet liv fånga mej, hon fick visa känslor att komma fram inom mej som jag trodde var helt döda oh aldrig mer skulle få uppleva. Nu idag ett år senare så har vi i stort sett pratat varje dag.
De är för mej något ovanligt jag upplevt i Thailand!!!! Åtminstone för min del!!

"Jonas " sa:
Nu blev det något missförstånd ifrån administratören när han ändra till Jonas udda upplevelser i Thailand. Tänkte ju mest en tråd där alla kunde dela sina udda upplevelser, säker på att det finns rätt många där ute. Sånt vi ser som udda kanske men är helt normalt i thailand.

Konstigt att alla flitiga skribenter är borta..

"Lyco " sa:
Jo, det där med att gå åt höger är väldigt vanligt i hela Asien och så långt västerut som Turkiet, det anses inte bra att gå moturs.

Men samtidigt har de vänstertrafik i Thaíland och kön på posten går från vänster, ja det är inte klokt någonstanns ;D ;D

Lyco
kan vara en av anledningarna till vänstertrafik då som man kör medurs då i sirkulations platser.

Läste på fb att en kompis var gravid fick mig tänka på en sak. När exets kusin födde förra året så skulle hon ligga på en säng i 3 veckor och under den en bädd med glöd för att värma upp (hon stod ut i 3 dagar) så gör man i "Thailand" sa exet bra för innanmätet. Någon annan som hört talas om denna sed eller är det bara en lokal sedvänja, blir ju ofta "Thailand" av dom.
Sen hade dom en korkad ide att öl var bra för fostret om man var gravid det säger dom äldre kärringarna. Var väl nån alkis kärring som kom på det.

Absolut Jonas, detta har min fru berattat for mig ,skall aven goras efter fodsel for att livmoder skall dra ihop sig ordentligt ;)
Allmant vesertaget i Isaan i alla fall

Det med höger eller vänstervarv. Var i Surin på en fest nu för kungens födelsedag. En bra stor marknad med bla Thaiboxing varje dag. Där gick många av dom vänstervarv i ringen före dom satte igång. Även när dom gick runt och höll i repen för got tur. Så då skulle väl dom inte få det i så fall om det betyder olycka eller??

"Jonas " sa:
Läste på fb att en kompis var gravid fick mig tänka på en sak. När exets kusin födde förra året så skulle hon ligga på en säng i 3 veckor och under den en bädd med glöd för att värma upp (hon stod ut i 3 dagar) så gör man i "Thailand" sa exet bra för innanmätet. Någon annan som hört talas om denna sed eller är det bara en lokal sedvänja, blir ju ofta "Thailand" av dom.
Sen hade dom en korkad ide att öl var bra för fostret om man var gravid det säger dom äldre kärringarna. Var väl nån alkis kärring som kom på det.

Malten i öl är bra för magen,används som läkemedel på SWE sjukhus för barn med magproblem, dock bara lättöl. Alla barn gillar öl, så det kanske ligger något i detta i alla fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp