Isaan 2017-2026

Tror min herre har förstått fel trots att du vet exakt hur det fungerar med denna körkortsscam både på Phuket och i Pattaya nu.

Det hela är dock en scam man får inte ett äkta giltigt körkort med denna scam.
Om du hänvisar till annonsen i ILs inlägg så är jag 100% säker på att du får ett giltigt körkort.
Vet många som använt agenter här i Pattaya för körkort.
Sedan finns det scams via internet oxå.

Hej

Ja om man väljer att tro på DLT så är det en scam och dom anser det som uteslutet att någon anställd där skulle medverka till att folk mot betalning fick riktiga körkort mot betalning, själv verkar ju både jag och du känna till att det inte stämmer.

Man har kunnat få riktiga körkort mot betalning och har kunnat få detta under minst 30 år, förmodligen enda sedan man började använda körkort i landet. Så när det gäller det här så utesluter jag ingenting och är inte alls övertygad om att DLT har rätt när dom påstår att allt är bluff och att omöjligtvis någon anställd där kan vara inblandad.

Mvh isan lover
Plastbiten kan säkert vara "riktig", behörigheten är det dock inte då både handlingarna som ligger till grund för körkortet samt de prover och tester som "gjorts" är oriktiga.

Att köpa ett "äkta" körkort ger dig ingen laglig behörighet då det bygger på fusk. (Sen ska det iof avslöjas också det är en annan femma.)

Om du hänvisar till annonsen i ILs inlägg så är jag 100% säker på att du får ett giltigt körkort.
Används agent som leder dig i kön på DLT är en sak.

Att ha någon som gör testet åt dig en annan, lite som att ha falska intyg i visum ansökan. Vid en granskning så är det ogiltigt.

Sen får man själv avgöra. Risk / Revard.

Har en bekant som använde agent för att konvertera sitt svenska körkort till Thai MC. Bara ett krux, har har inget svenskt MC kort. Agenten fixade dock en stämpel för MC på det internationella körkortet han hade med sig och vips kunde han få ett äkta thai MC kort i handen.

Skulle nåt hända så har han naturligtvis inget giltigt Thai MC kort, han har fått de på felaktiga premisser.

Plastbiten kan säkert vara "riktig", behörigheten är det dock inte då både handlingarna som ligger till grund för körkortet samt de prover och tester som "gjorts" är oriktiga.

Att köpa ett "äkta" körkort ger dig ingen laglig behörighet då det bygger på fusk. (Sen ska det iof avslöjas också det är en annan femma.)
Hej

Här både tror och vet jag att du har fel, det handlar om helt riktiga körkort som är registrerade och printade på ett DLT kontor enligt alla konstens regler, så jag förstår att DLT har fått kalla fötter när detta publiceras på sociala medier.

Ät alla utgifter inlagda i datan och allt gjort enligt konstens alla regler finns det ingen möjlighet att skilja ett köpt körkort mot ett annat tillverkat och utgivet på DLT.

Mvh isan lover

Hej

Här både tror och vet jag att du har fel, det handlar om helt riktiga körkort som är registrerade och printade på ett DLT kontor enligt alla konstens regler, så jag förstår att DLT har fått kalla fötter när detta publiceras på sociala medier.

Mvh isan lover
De kan mycket väl vara registrerade, men de är registrerade på felaktiga grunder och således void vid en granskning. Vid en första check så ser de naturligtvis äkta ut för det står det i databasen. Scamen måste naturligtvis avslöjas först.

Nej definitivt inte, vill man behålla en vän bör man nog inte alltid berätta sanningen.

Mvh isan lover
Det är verkligen ett dilemma.
Men hur skall man kunna fortsätta att umgås med en god vän, och hans fru, om man vet att hon och hennes släkt lurar honom? Har man ändå inte en moralisk skyldighet att försöka upplysa vännen om vad som försiggår, eller är det bäst för honom att han får vara lycklig ett litet tag till? :unsure:

Frugan använde agent i Pattaya men var inte till Pattayas transportmyndighet dom åkte för att få körkortet, agenten sa att Pattayas transportmyndighet var för strikta.
Dom samla ihop och åkte med minibuss till grannprovinsen för körkortet.
Agentfirman i Pattaya utfärdande myndighet i annan provins.

Det är verkligen ett dilemma.
Men hur skall man kunna fortsätta att umgås med en god vän, och hans fru, om man vet att hon och hennes släkt lurar honom? Har man ändå inte en moralisk skyldighet att försöka upplysa vännen om vad som försiggår, eller är det bäst för honom att han får vara lycklig ett litet tag till? :unsure:

Hej

Jag personligen väljer att hålla mig därifrån för att inte bli inblandad.

Mvh isan lover

Frugan använde agent i Pattaya men var inte till Pattayas transportmyndighet dom åkte för att få körkortet, agenten sa att Pattayas transportmyndighet var för strikta.
Dom samla ihop och åkte med minibuss till grannprovinsen för körkortet.
Agentfirman i Pattaya utfärdande myndighet i annan provins.
Hej

Så är det här också men jag tänker inte skriva vilket ställe som man använder sig av här uppe.

Mvh isan lover

De kan mycket väl vara registrerade, men de är registrerade på felaktiga grunder och således void vid en granskning. Vid en första check så ser de naturligtvis äkta ut för det står det i databasen. Scamen måste naturligtvis avslöjas först.
Hej

Tror du verkligen att dom är så dumma att dom inte lägger in dom uppgifter som krävs i registret?

Köpta körkort har alla uppgifter i registret som krävs och är bara att förnya på närmaste Land Transport Office när det går ut precis som vilket annat körkort som helst.

Vad exakt tror du att det är för uppgifter som är inlagda i registret på felaktiga grunder, är det typ av visum, adress, kopia av svenska körkortet, kopia av passet, läkarkontroll, själva testet eller något annat?

Mvh isan lover

Skulle man då kunna hävda att du säger upp vänskapen för att din vän blir lurad? :unsure:
Hej

I detta fallet är det mer en bekant än vän och då är det lättare att hålla lite distans, när det gäller riktigt nära vänner så är det ju svårare, då skulle jag nog säga något även om denne sen försvarar sin fru och riktar sin ilska mot mig istället.

Mvh isan lover

Hej

Tror du verkligen att dom är så dumma att dom inte lägger in dom uppgifter som krävs i registret?

Köpta körkort har alla uppgifter i registret som krävs och är bara att förnya på närmaste Land Transport Office när det går ut precis som vilket annat körkort som helst.

Vad exakt tror du att det är för uppgifter som är inlagda i registret på felaktiga grunder, är det typ av visum, adress, kopia av svenska körkortet, kopia av passet, läkarkontroll, själva testet eller något annat?

Mvh isan lover
Kopia på svenska körkortet och internationella skall ju med, där står ju vad gäller för.
Hörde dock från kompis som bott där typ 25 år, förr fick även motorcykel körkort på svenskt bilkort.
Men funkar inte längre sa dom på Pattaya transportstyrelse men behövde bara göra uppkörning eftersom jag redan hade bilkort, dock var det lång väntetid då och datumen jag fick passa inte med arbete så blev inget.

Kopia på svenska körkortet och internationella skall ju med, där står ju vad gäller för.
Hörde dock från kompis som bott där typ 25 år, förr fick även motorcykel körkort på svenskt bilkort.
Men funkar inte längre sa dom på Pattaya transportstyrelse men behövde bara göra uppkörning eftersom jag redan hade bilkort, dock var det lång väntetid då och datumen jag fick passa inte med arbete så blev inget.
Hej

Själv förstår jag inte vilka uppgifter det är apknug anser det är som måste vara oriktiga när man registrerar ett körkort via en agent, man lägger väl in samma uppgifter som krävs för alla andra sökande, något annat vore ju oerhört klantigt.

Mvh isan lover

Hej

04AC8487-0DF9-4887-81B9-63A3FE3F4924.jpeg
Idag hade damerna lite kalas i värmen, det blev som tam och öl istället för dom vanliga sysslorna.

Mvh isan lover

Hej

Själv förstår jag inte vilka uppgifter det är apknug anser det är som måste vara oriktiga när man registrerar ett körkort via en agent, man lägger väl in samma uppgifter som krävs för alla andra sökande, något annat vore ju oerhört klantigt.

Mvh isan lover
För min del gjorde jag allt själv, för frugan med agent men hon är ju thai, hon har riktigt kort men behövde bara se video, hon försökte i Pattaya först men kugga på det skriftliga.
Även mitt ex sa olika regler i olika provinser men är ju många år sen.

När jag "fick" mitt körkort hade jag med mig mitt svenska körkort som inte var översatt, passet, frugans husbok och intyg från immigrationen att jag bodde på adressen 800 Baht, läkarintyg 50 Baht som frugan fixade när jag tittade på, säga färger på en plansch med olika färgprickar och betala 205 Baht sen var klart.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar