Isaan 2017-2026

Det är väl bara att göra testet igen tills hon klarar det. Kärringen fick godkänt på testet efter 4 försök :).
Nu blev det som sagt Rayong och hon fick för mig 10 timmars övningskörning i priset.
Mitt inlägg var mest för att visa att skiljer sig för Thai med, i Pattaya strikt (trots många tänker tvärtom) och Rayong bara video krav inget test eller uppkörning.
Var ju detta ca 7 år sennoch när Big Joke styrde och ställde, infördes en hel del striktare då och kontroll av tjänstemän gällande korruption.
Mycket har lättats igen sen han blev avsatt så kanske inte gäller idag, ingen dagsaktuell info.

Hej

Nu är vi på barnens dag i byskolan.

DFE75FE7-74B9-4318-A7BD-17B0AF2450E5.jpeg

E01AC85C-5AB0-4B1C-A2CF-3E0C44B59569.jpeg

Här sitter frugan och pojken, bakom dom sitter vår nya bychef.

9EBB462E-3453-4A8C-A240-2D2978A54DA6.jpeg

Här uppträder skolans lärarinnor för barnen.

Mvh isan lover

Hej

Nu är vi på barnens dag i byskolan.

DFE75FE7-74B9-4318-A7BD-17B0AF2450E5.jpeg

E01AC85C-5AB0-4B1C-A2CF-3E0C44B59569.jpeg

Här sitter frugan och pojken, bakom dom sitter vår nya bychef.

9EBB462E-3453-4A8C-A240-2D2978A54DA6.jpeg

Här uppträder skolans lärarinnor för barnen.

Mvh isan lover
Imorrn är det barnens dag väl?
På ungarnas skola iaf skrev frugan precis att firar på skolan imorgon.
,
14 januari
Internationella barndagen 2023 (Thailand)

Korrekt och inte bara på detta forum (verkar vara ganska vanligt fenomen i Pattaya/Jomtien) bland lite äldre expats med kass pension. Men detta borde vara en sista nödlösning för att klammra sig kvar i Thailand. :(
Det är ett jäkla skit det där att kunna mygla till sig visum för även de som gör det på rätt sätt med alla dokument kan bli drabbade med utfrågningar utöver de dokument som skall visas upp, det verkar inte som man är betrodd ibland.

Det är ett jäkla skit det där att kunna mygla till sig visum för även de som gör det på rätt sätt med alla dokument kan bli drabbade med utfrågningar utöver de dokument som skall visas upp, det verkar inte som man är betrodd ibland.
Men också jäkligt jobbigt för oss under 55 år eller om det är 50?
Jag flyttade hit när jag var 36 och visum möjligheten då var gift eller student i landet.
Så för min del var det att gifta mig för att få visum och äga bil etc.

Men också jäkligt jobbigt för oss under 55 år eller om det är 50?
Jag flyttade hit när jag var 36 och visum möjligheten då var gift eller student i landet.
Så för min del var det att gifta mig för att få visum och äga bil etc.
Ja visst, jag tycker också det är bedröligt att man måste fixa nytt visum varje år med olika dokument men nu är ju lagen sån.

Ja visst, jag tycker också det är bedröligt att man måste fixa nytt visum varje år med olika dokument men nu är ju lagen sån.
Hej

Så är det ju, men i Thailand är det ju samtidigt så att nästan ingen behöver följa dom lagar och regler som finns, det finns ju i princip alltid alternativa sätt att kringgå lagar och regler, detta utnyttjar sen både Thailändare och Falanger.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16