Isaan 2017-2026

Hej

Ja på turistorterna har det nog funnits enda sedan turismen startade, likaså i städer som Udon Thani med många falanger o.s.v, men det är åtminstone första gången som jag har hört vänner ute i byarna berätta att denna service nu är tillgänglig även där.

Mvh isan lover
Dom jag läst om på forumet som nyttjar detta häckar i byar.

Hej

Personligen har jag aldrig varit i behov av den här typen av tjänst ännu, förr var det väl vanligast att man betalade en summa för ett visst uppdrag, nu kan man tydligen betala ett fast pris på 25 000 baht för all hjälp man behöver under ett helt år.

Mvh isan lover
Dom 25.000 är i huvudsak för mutor pga dom 400k och 800k.
Pengar sätts in på banken i några minuter, falskt intyg skrivs ut av banken.
Den som står för pengarna skall ha sin del, banken, immigration, visa agencyn, för mig immigration pattaya tar 10k av dem.
Göra 90 dagars rapporten kan vem som helst göra åt dig och du kan göra över nätet idag, är gratis.

Hej

Ja på turistorterna har det nog funnits enda sedan turismen startade, likaså i städer som Udon Thani med många falanger o.s.v, men det är åtminstone första gången som jag har hört vänner ute i byarna berätta att denna service nu är tillgänglig även där.

Mvh isan lover
Det finns agenter och fixare där det finns ett IM och därmed inte ute i byarna.
När jag bodde i Chaiyaphum 2014-15 var närmaste IM i Khon Kaen men numera har dom ett eget IM.

De flesta som använde sig av dessa agenter var farangerna ute i byarna som inte hade de pengar som krävdes och lånade via agenterna till en ränta som var på 10-20k för tre månader så att saldot på banken skulle bli rätt.
Tillkom avgifter för visum mm.

Det finns agenter och fixare där det finns ett IM och därmed inte ute i byarna.
När jag bodde i Chaiyaphum 2014-15 var närmaste IM i Khon Kaen men numera har dom ett eget IM.

De flesta som använde sig av dessa agenter var farangerna ute i byarna som inte hade de pengar som krävdes och lånade via agenterna till en ränta som var på 10-20k för tre månader så att saldot på banken skulle bli rätt.
Tillkom avgifter för visum mm.
Men nu lite ändringar iaf på vissa ställen som IL skriver fast summa, saldot hålls bara på banken par minuter och ut igen och ett intyg på satt där i 3 månader fast igentligen ca 5 minuter.

Dom 25.000 är i huvudsak för mutor pga dom 400k och 800k.
Pengar sätts in på banken i några minuter, falskt intyg skrivs ut av banken.
Den som står för pengarna skall ha sin del, banken, immigration, visa agencyn, för mig immigration pattaya tar 10k av dem.
Göra 90 dagars rapporten kan vem som helst göra åt dig och du kan göra över nätet idag, är gratis.
Hej

Det kan mycket väl vara så, det nya för mig var dock att man inte behöver anlita en s.k ”agent” för ett enskilt uppdrag utan betalar en klumpsumma summa för hela årets behov.

Mvh isan lover

Hej

134B6A1F-0278-4628-8067-B3FE1D394C60.webp

Som Tam och Durian, vad mer kan man begära.

2B53B502-D047-41DD-B997-0CCE608608F9.webp

Fotboll i UD Town.

A8FA994A-6B3F-4EC7-92E9-7101E150597A.webp

Killarna matade en elefant på gatan i Udon Thani, det var första gången för våra gäster ifrån södra Thailand som var lite avvaktande.

Mvh isan lover

Hej

Här är vi med våra gäster på Thai-Lao marknaden i Phonphisai.

20230107_104114.webp

20230107_101057.webp

20230107_101708.webp

Mvh isan lover

1673417767519.png

En sekund efter att du tog fotot, så vred båda killarna sina nackar 45 grader åt höger... :laugh2:
1673417840470.png

Men nu lite ändringar iaf på vissa ställen som IL skriver fast summa, saldot hålls bara på banken par minuter och ut igen och ett intyg på satt där i 3 månader fast igentligen ca 5 minuter.
Ja att vissa banker kan utfärda fake intyg om att pengarna funnits på kontot i tre månader förekommer säkert.
Lite svårare om det krävs utdrag tre månader bakåt.
De flesta banker har självständiga bankkontor överallt som är mutbara.

Ja att vissa banker kan utfärda fake intyg om att pengarna funnits på kontot i tre månader förekommer säkert.
Lite svårare om det krävs utdrag tre månader bakåt.
De flesta banker har självständiga bankkontor överallt som är mutbara.
Jag vet att dom ordnar det 3 månader bak i tiden sett det själv.

Jag betalade agenten 12500Baht i fjor men denna gången blev det +4000Baht för multiple visa därför att jag planerar besöka andra länder.
Var det för tjänst som il beskriver med mutor/pengar under bordet pga inte låsta pengar på konto eller inkomstbevis.
Eller var det 12500 baht och den lagliga vägen med pengar på konto eller inkomst?

Blir ju olika beroende vilken tjänst man använt sig av laglig eller pengar under bordet.

Jag gjorde allt själv.
Tror inte jag betala för mer än kopieringstjänst, foto och bankintyg.

Var det för tjänst som il beskriver med mutor/pengar under bordet pga inte låsta pengar på konto eller inkomstbevis.
Eller var det 12500 baht och den lagliga vägen med pengar på konto eller inkomst?

Blir ju olika beroende vilken tjänst man använt sig av laglig eller pengar under bordet.

Jag gjorde allt själv.
Tror inte jag betala för mer än kopieringstjänst, foto och bankintyg.
Ja.

Jag har kapitalet som krävs men värt pengarna att slippa besöka Immigration....

Ja.

Jag har kapitalet som krävs men värt pengarna att slippa besöka Immigration....
Japp ville bara ha klargöring, priset IL beskrev gällde dom som inte hade kapitalet och extrakostnaden var för insättning på konto för dom utan kapital eller dom som inte ville låsa på konto.
Min fråga var slapp du låsa pengar och dom fixa för 12500?

Att du har kapital tror jag ingen misstror, gott imponerad på dina berättelser och något man velat upplevt under en livstid, kommer dock inte hända för gammal så man får läsa dina historier och hoppas du tar erbjudandet du fick och vi får läsa mer.

Skulle ju använda sådan tjänst en gång, fick lista på allt jag behövde ge dom i pappersväg.
Kolla, men vad gör ni då? Det här ju precis alla papper jag levererar själv när jag inte nyttjar service.
Dom gör ju inget annat än lämnar in papprena ni har rotat fram.
Man gör allt jobbet och agencyn får xxk för att lämna in.
Om man gör det för man inte har kapital ok, men annars, gör jobbet själv och betalar 12.500 för handräckning.

Hej

Hörde en berätta igår om en händelse i grannbyn, två hus har stått obebodda där i några år men nu ska en familj ifrån Bangkok flytta in i ett av husen, dom började köra dit möbler och flyttlådor, sen återvände dom till Bangkok för att hämta hem mer saker.

Av en slump såg min kompis och hans fru senare på kvällen en ung kille gå in på tomten till det huset, efter en stund såg dom honom gå ut med något i händerna, det visade sig att han hade varit inne i huset och stulit en borrmaskin, den gick han sedan runt och försökte sälja i byn.

Kompisen och hans fru gick till pappan till den unge killen och berättade att dom hade sett pojken gå in i det obebodda huset och komma ut med maskinen i händerna, pappan svarade då så här, ”han knarkar och behöver pengar till droger, vad ska jag göra, ni får gärna slå ihjäl honom om ni vill, han är inte min son längre”.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16