Isaan 2017-2026

Attraktionerna är lika på cartoon och Ramayana, men Ramayana är större och i naturområde, blir inte så trångt som på cartoon där allt är mer kompakt.
Efter Ramayana kan ni åka till en vingård som ligger 2 min ifrån badparken, även en stor budda inbränd med laser i ett berg jämter vingården.

Hej

Buddan på bergssidan har vi sett tidigare och vi har passerat vingården men aldrig besökt den, har dom någon gårdsförsäljning av vin och provsmakning o.s.v?

Mvh isan lover

Hej

Buddan på bergssidan har vi sett tidigare och vi har passerat vingården men aldrig besökt den, har dom någon gårdsförsäljning av vin och provsmakning o.s.v?

Mvh isan lover
Dom har gårdsförsäljning av vin, 4-5 olika sorter, men som med vin här nere dyrt, och eftersom en turistattraktion så tom lite dyrare än normalt.
Fin natur där men åka förbi räcker ;)
Jag köpte med mig en flaska, smakade innan, först köpte jag en flaska, innan jag smakade.
Men efter så provsmakade jag olika och bytte till en lite dyrare, den näst billigaste och den var ok men har för mig den gick på närmare 900 baht, du får ett Rioja på Big-C för 450 baht.

När ni badar i Jomtien, går ni bara rakt över vägen och lägger er på första bästa?
Om så är fallet så rekomenderar jag att ni går norröver mot Pratumnak, där beachroaden börjar i Jomtien och vägen svänger upp vid polis boxen, fortsätt rakt fram, så har ni 4km gågata med mycket finare strand, ingen trafik och lite mysiga restauranger också längs gågatan, den gågatan leder hela vägen fram till Pratumnak soi 5.

Jag har 4st biljetter till Ramayana som ger 50% rabatt innan 31, så funderar själv på att kanske åka dit innan nyår.

Hej

Frugan hittade erbjudanden med 50% rabatt på nätet, det fanns tydligen tre olika typer av rabatter, en av dessa låg TAT bakom, men man var då tvungen att köpa biljetterna på nätet i förväg, denna rabatt kunde man inte få på plats vid entrén.

Mvh isan lover

Hej

Här är lillpojken tillsammans med sin Svenske skolkamrat som kom igår och en Thailändsk kompis.

9EEBF46C-2B2C-4CAF-99E4-378EA1DD5496.jpeg

Hej

Frugan hittade erbjudanden med 50% rabatt på nätet, det fanns tydligen tre olika typer av rabatter, en av dessa låg TAT bakom, men man var då tvungen att köpa biljetterna på nätet i förväg, denna rabatt kunde man inte få på plats vid entrén.

Mvh isan lover
Ok, dem vi har är från skolan och gäller för Thai och expats.

Ok, dem vi har är från skolan och gäller för Thai och expats.

Hej

Det var samma här, jag, frugan och pojken fick billigare inträde än min Svenska vän och hans son som inte är skrivna här i Thailand fick bara en mindre rabatt, men hans fru kom in billigt, det roliga var att jag som nyligen fyllda 61 år dessutom gick in som pensionär och billigare än frugan och hennes Thailändska väninna, så för mig kostade ett inträde 500 baht inklusive buffén som normalt kostade 300 baht, riktigt billigt för min del.

Mvh isan lover

Fina bilder :) Ni ser ut att njuta :)

Hej

Ja och då speciellt barnen förstås, själv tycker jag att några kalla öl och kvällens Durian som vi intog på hotellet var det bästa på under dagen, men visst gläds man som förälder att se hur kul barnen har, idag bär det av till Koh Samet där vi ska tillbringa 4 dagar, vi har bokat en taxi som ska köra oss alla 7 personer dit för 2500 baht.

Vi försökte få ned priset till 1500 baht men det var ingen som nappade på det, alla påpekar att det är nyår och vill ha lite extra betalt, utgångsbudet var på 3000 baht men med tanke på att dom bara tar 1500 ifrån Bangkok till Pattaya tyckte vi att även 2500 baht var lite dyrt, det är ju en kortare sträcka mellan Pattaya och Koh Samet än Bangkok och Pattaya men ändå betydligt dyrare.

Mvh isan lover

Hej

Ja och då speciellt barnen förstås, själv tycker jag att några kalla öl och kvällens Durian som vi intog på hotellet var det bästa på under dagen, men visst gläds man som förälder att se hur kul barnen har, idag bär det av till Koh Samet där vi ska tillbringa 4 dagar, vi har bokat en taxi som ska köra oss alla 7 personer dit för 2500 baht.

Vi försökte få ned priset till 1500 baht men det var ingen som nappade på det, alla påpekar att det är nyår och vill ha lite extra betalt, utgångsbudet var på 3000 baht men med tanke på att dom bara tar 1500 ifrån Bangkok till Pattaya tyckte vi att även 2500 baht var lite dyrt, det är ju en kortare sträcka mellan Pattaya och Koh Samet än Bangkok och Pattaya men ändå betydligt dyrare.

Mvh isan lover
Du skulle sagt till innan kunde du fått ett nummer av mig och antagligen fått för 1500 baht, den firman har inte tagit en baht extra om man så åker mitt på Song Khran.

Du skulle sagt till innan kunde du fått ett nummer av mig och antagligen fått för 1500 baht, den firman har inte tagit en baht extra om man så åker mitt på Song Khran.

Hej

Ja vi har betalat ungefär 1500 baht tidigare för en sån tur, nu är vi i.o.f.s 7 personer, men det kändes lite dyrt, men utslaget på person blir det ju inte så farligt.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Vi åkte från Pattaya till Laem Mae Phim i lördags. Vi betalade 900baht men då var vi bara 2st.
Men Laem Mae Phim ligger bortom Ban Phe.
Jag hyr alltid av Jack på Soi Buakhao.

Vi åkte från Pattaya till Laem Mae Phim i lördags. Vi betalade 900baht men då var vi bara 2st.
Men Laem Mae Phim ligger bortom Ban Phe.
Jag hyr alltid av Jack på Soi Buakhao.

Hej

Det låter mer rimligt än det pris vi fick betala nu, vi var ju erbjudna bra priser fast då på bänkar på flaket med songtaew, fast det ville inte mina vänner åka med, att vi var så många som sju personer + allt bagage gjorde ju att vi behövde en större bil eller van om alla skulle få plats inne, det begränsade ju urvalet för oss.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16