Information om Denguefeber

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoppas det redan varit högsäsong för myggorna, sist jag var hemma aldrig sett så mycket mygg i Pattaya.
Nu går vi mot kallare och torrare tider så hoppas på mindre.

"Jonas " sa:
Hoppas det redan varit högsäsong för myggorna, sist jag var hemma aldrig sett så mycket mygg i Pattaya.
Nu går vi mot kallare och torrare tider så hoppas på mindre.

Jonas, i Pattaya insjuknar dom flesta, i denna sjukdom under tiden Dec - Mars.

Ja men det är inte så konstigt för det är då dom flesta är nere i Thailand. ;)

Låter kanske lite tråkigt, men för fan, dra på myggmedel när du glider runt på stan dagtid också så slipper du skiten!

Tar alltid myggsprej på fötter underben armar å lite i nacken.
Räcker ju att man sätter sig å käker på ett hål i väggen så e dom rackarna framme.

"bson " sa:
Tar alltid myggsprej på fötter underben armar å lite i nacken.
Räcker ju att man sätter sig å käker på ett hål i väggen så e dom rackarna framme.

Värsta är dom restauranger som envetnas med att ha dukar som hänger ner en bra bit över bordskanten, där under är det fullt av mygg dagtid i skuggiga plats som duken bildar. 2 Sådana ställen Beefeater och News, skall man gå dit och käka måste man ha myggmedel dagtid.

Sådana ställen är ju värst dagtid nattetid när solen gått ner ger ju sig myggen iväg

Fast dengue myggan har ändrat beteende mönster och är numer aktiv även kvällstid.

Nej jag skrev hoppas, för det var så otroligt mycket mygg nu sist aldrig sett så mycket mygg dagtid.
Rörde jag på kläderna som hängde på tork så bara bolma det upp med mygg, rörde jag på kuddarna i soffan så bolma det upp ett moln med mygg. Var fullt överallt, dom satt ju där och sov men aldig sett den mängden innan, fick spraya hela huset ett par gånger.

Eller sett den mängden en gång innan och det var på Koh Samet Vongduan beach där var det sjukt mycket dagsaktiva mygg stora moln utanför huset och dom sov inte dagtid.

"Jonas " sa:
Nej jag skrev hoppas, för det var så otroligt mycket mygg nu sist aldrig sett så mycket mygg dagtid.
Rörde jag på kläderna som hängde på tork så bara bolma det upp med mygg, rörde jag på kuddarna i soffan så bolma det upp ett moln med mygg. Var fullt överallt, dom satt ju där och sov men aldig sett den mängden innan, fick spraya hela huset ett par gånger.

Eller sett den mängden en gång innan och det var på Koh Samet Vongduan beach där var det sjukt mycket dagsaktiva mygg stora moln utanför huset och dom sov inte dagtid.
I somras var det ju soprent och jag tycker inte att det varit så jäkla farligt med mygg här under regnsäsongen heller. Myggen kanske dras till Chang stinkande turistorter ;D ;D

Regnade ju en del sist kanske dærför mycket mer mygg än vad jag sett dom 2 tidigare regnsäsonger jag bott i Pattaya.

Eller så var det lokalt vid huset för det var hemma i huset som vi hade detta problemet.

"Jonas " sa:
Regnade ju en del sist kanske dærför mycket mer mygg än vad jag sett dom 2 tidigare regnsäsonger jag bott i Pattaya.

Eller så var det lokalt vid huset för det var hemma i huset som vi hade detta problemet.
Ligger inte din tomt högt ? Se över dräneringen, viktigt att vattnet rinner ner i avloppet och bort från fastigheten.

"Hans Svensson " sa:
Ligger inte din tomt högt ? Se över dräneringen, viktigt att vattnet rinner ner i avloppet och bort från fastigheten.

Jag har inga problem med vatten vid regn, inga översvämmningar på min gata eller med avlopp, men myggen kommer kanske in under tak och tar skydd när regnet öser ner, var så jag tänkte.

"Jonas " sa:
Jag har inga problem med vatten vid regn, inga översvämmningar på min gata eller med avlopp, men myggen kommer kanske in under tak och tar skydd när regnet öser ner, var så jag tänkte.

Ett bra tips är att spraya i rensluckorna på avloppet, samt den närmaste gatubrunnen, minst var14:e dag.Det håller dom borta till stor del.

Ett bra tips är att spraya i rensluckorna på avloppet, samt den närmaste gatubrunnen, minst var14:e dag. :o

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
3
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp