Infoga bilder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tryck på svara under sista inlägget, sen väljer du bilagor och andra tillval under rutan du skriver i och där väljer du filen/fotot du vill ladda upp.

Ett alternativ om du har en Android är att du laddar ner Tapatalk, med hjälp av den kan du ladda upp bilder direkt från telefonen. Jätteenkelt!! :)

Du måste be personen som du skall skicka PM till att lägga till dig på sin kompislista och vice versa. Sen skall det hela funka galant!!

Jag kan inte lägga in bilder heller, i pm har jag inte testat. Jag upptäckte detta igår och trodde det var något tillfälligt men det funkar inte nu heller.

Jag har inte lagt in bilder med annat än Tapatalk på länge och aldrig i PM jag heller. Det borde ju funka på vanligt sätt också, kanske något för Admin att titta på.

Provar att bifoga en bild som bilaga.

bild.webp

"christerpets " sa:

För att bifoga en bild om du använder en vanlig webbläsare

1) Klicka på svara

2) Klicka på texten "Bilagor och andra tillval"

3) Under rubriken "Bifoga" väljer du en fil som finns på din dator.

För att länka till en fil som finns på en annan webbplats:

När du skriver din meddelandetext så klickar du på ikonen med "mona lisa". Den finns ovanför svarsrutan. Då kommer följande kod fram :
Källkod:
[IMG][/IMG]
Ange webbadressen till bilden mellan "taggarna" så att det ser ut på detta sätt:
Källkod:
[IMG]http://d2.dn-static.se/UploadedImages/2014/9/24/c6b2123a-8776-4dc2-8a34-c5466bde26bb/original.jpg[/IMG]

Ni andra som inte kan infoga bilder i era meddelanden. Var god ange vilken metod du försöker använda för att lägga in en bild, om du använder Tapatalk eller webbläsare, vilken webbläsare du använder samt eventuellt felmeddelande så ska vi titta på problemet.

För mig fungerar det inte att ladda upp bilder från Tapatalk till detta forum, har fungerat till andra forum. Fungerar via webbrowser.

I Tapatalk har jag testat både via snabbsvar och via svar. Trycker på gamet (har även testat att använda bild symbolen). Får välja om jag vill ta en ny bild eller ladda upp bild som jag redan har i Galleriet. Väljer bild, får en fråga "do you want to insert the previously saved draft into this post?" får alternativen Starta ny eller Ja. Oavsett var jag trycker händer inget mer än att dialogen försvinner ... och som ni ser ovan ... ingen bild ...

Versionen på talpatalk for Android är 4.8.3 nallen en Samsung Galaxy 4

Vill kanske någon mer som använder Tapatalk prova att ladda upp en bild i denna tråd? För mig var det inga problem alls.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp