Hur mycket kontanter i Thbt får enligt lagen föras ut från Thailand

A

Anonym

Gäst
Får man föra ut Thbt ur landet , och hur mycket i så fall ?? Nån som har koll ??

Får man föra ut Thbt ur landet , och hur mycket i så fall ?? Nån som har koll ??
Till grannland 500.000 baht annars 50.000 baht.
Får föra ut mer av utländsk valuta men överstiger summan motsvarande 20.000 USD måste du deklarera den.

Any person who brings or takes an aggregate amount of foreign currency exceeding USD20,000 or its equivalent out of or into Thailand shall declare such amount of foreign currency to a Customs Officer.

Failure to declare upon bringing currency that exceeds the amount restricted by law or its equivalent out of or into Thailand or making any false declaration to a Customs Officer is a criminal offence.

For Thai currency (Baht), any person can bring total amount not exceed THB500,000 to any Thailand’s bounded countries and not exceed THB50,000 to any destination countries.

More than that mentioned amount, you have to declare to a Customs Officer or exchange to others currency before depart from Thailand.

Further information, you can contact The Customs Department at

Tel: +66-2-249-0431 or hot line no. 1164.

Website: www.customs.go.th

Kanon , då kan frugan ta ut 20k USD samt jag samma , det funkar ju en stund , inte lätt att skicka tillbaka har jag märkt , BKK gillade inte detta , men kan växla och föra ut i USD som sen kan växlas åter i Sverige USD står ju bra nu mot Svenska kronan :thumbsup:Tackar Pan Pan

Kanon , då kan frugan ta ut 20k USD samt jag samma , det funkar ju en stund , inte lätt att skicka tillbaka har jag märkt , BKK gillade inte detta , men kan växla och föra ut i USD som sen kan växlas åter i Sverige USD står ju bra nu mot Svenska kronan :thumbsup:Tackar Pan Pan

Tänker ni avveckla i Thailand? 40k USD är ju en del slantar.

Har du sålt traktorn ;-)
Skämt åsido, kommande val som påverkar tankarna negativt?

/ SatanG

Jag har skickat ifrån Thailand hos Bangkokbank.
Man fick fylla i en blankett och där skriva vad pengarna skulle användas till.
Dom sa skriv bara "take care of family in Sweden," det räcker.
Var inga problem på den Bangkokbank, men det var ju några år sen.
Gick dock inte hos vilken bank som helst först var jag hos Kasikorn och dom sa att jag var tvungen att gå till Bangkokbank, gick jag till sånt servicekontor som dom har typ på central men blev vidare skickad till större kontor.
Är du i Pattaya så gå till Bangkokbank på 2nd road mittemot soi 6, större kontor, och dom har 2 deskar med personal som bara ansvarar för utlands/utlännings ärenden.

Jag skickade i Lomsak den gången så är ju några år sen, kanske blivit striktare?

Du behöver inte ta det i dollar, du kan ta summa i SEK som motsvarar 20k USD, står det.

Att först växla till usd och sen till sek är ingen bra grej, troligtvis bättre att köpa sek direkt här eller växla thb i Sverige.

Nya VISA regler kanske ligger i bakgrunden!!!
Tror jag inte för dom reglerna som står där om hur mycket som får föras ut har stått länge.
Så har alla länder, även Sverige.
Är ju inte bra för nåt land att föra valuta ut ur landet.
Sen pengatvätt, svartarbete, terrorverksamhet, brottslig verksamhet.
Inte förbjudet att föra ut pengar man skall bara deklarera vad dom kommer ifrån och användas till.
Fast i dagens läge med bankkort har man ju med sig sina pengar odeklarerade ändå ;)

Skickat bra tips via pm

Tänker ni avveckla i Thailand? 40k USD är ju en del slantar.
Frugan behöver inte avveckla , jag vill inte ha några slantar här längre , får åka en sväng till eller två tyvärr för att tömma kontot , säljer av bilen , men hojen har jag kvar , en månad varje vinter eller två att åka hoj ,, Trött på taskig kurs samt dyrt land och idiotiska regler , tänker inte gynna dessa som styr här , de skor sig ordentligt . Inga problem med frugan , bara trött på landets styre , folket här ok , men frugan vill ju inte flytta från Issan , då får väl hon åka hit då , jag hämtar bara hojen och drar en eller två semestermånader , tänker inte ruttna i Isaan varje vinter , då kan jag dra till Vietnam eller nåt annat kul , Flytta ut slantarna jag har här ,, Tänker inte gynna skitstövlarna som sätter dessa regler för hur mycket som skall sitta på banken
Många som drar nu , blir nog djäkligt tomt här om detta med kursen samt idiotiska påfund om Visaregler får fortsätta . Många tror att en viss herre kommer att få en spark i arselet , inte alla som anser detta vara bra för Thailand .. På banken ser de att västerlänningar börjar flytta stålar i allt större omfattning

Jag har skickat ifrån Thailand hos Bangkokbank.
Man fick fylla i en blankett och där skriva vad pengarna skulle användas till.
Dom sa skriv bara "take care of family in Sweden," det räcker.
Var inga problem på den Bangkokbank, men det var ju några år sen.
Gick dock inte hos vilken bank som helst först var jag hos Kasikorn och dom sa att jag var tvungen att gå till Bangkokbank, gick jag till sånt servicekontor som dom har typ på central men blev vidare skickad till större kontor.
Är du i Pattaya så gå till Bangkokbank på 2nd road mittemot soi 6, större kontor, och dom har 2 deskar med personal som bara ansvarar för utlands/utlännings ärenden.

Jag skickade i Lomsak den gången så är ju några år sen, kanske blivit striktare?

Jag har ju mitt konto i BKK Pattaya kontoret , men skall kolla på en annan lösning , måste bara ordna med dem på BKK så att en ev överföring inom BKK kan ske i och med att jag ser en annan överföring i Sverige ,, Men det gillar de nog , då lämnar ju inte Thbt Sverige:):):) , utan byter bara ägare så att säga , men jag måste veta hur jag kan garantera mina slantar in på mitt Svenska i samma sekund jag flyttar här inom BKK

Skaffa ett Visakort till ditt Thaikonto. Använd det i Sverige och betala allt den vägen.

Tar tid. Men många bäckar små.

Jag har ju mitt konto i BKK Pattaya kontoret , men skall kolla på en annan lösning , måste bara ordna med dem på BKK så att en ev överföring inom BKK kan ske i och med att jag ser en annan överföring i Sverige ,, Men det gillar de nog , då lämnar ju inte Thbt Sverige:):):) , utan byter bara ägare så att säga , men jag måste veta hur jag kan garantera mina slantar in på mitt Svenska i samma sekund jag flyttar här inom BKK
Jo men du hade ju kontoret på central festival har du ju skrivit tidigare.
Dessa kontor kan du inte sända till utlandet sa dom till mig när jag var på ett motsvarande.
Det är ju mer som små servicekontor.
Du får gå till en större tex den jag skrev på 2nd road.
Jag fick gå till ortens bangkobanks huvudbank för att sända till utlandet, dit jag blev skickad från ett sånt servicekontor som finns på köpcentrum.
Sen vart det inga problem.

Skaffa ett Visakort till ditt Thaikonto. Använd det i Sverige och betala allt den vägen.

Tar tid. Men många bäckar små.
Skulle ta ganska lång tid , vill ju inte köpa lyxprylar får slantarna , vill bara föra över dem på ett vettigt sätt , men har ett par bra varianter ,helst en större eller två transaktioner , och gärna inte Sverige inblandat ..

Skulle ta ganska lång tid , vill ju inte köpa lyxprylar får slantarna , vill bara föra över dem på ett vettigt sätt , men har ett par bra varianter ,helst en större eller två transaktioner , och gärna inte Sverige inblandat ..
Mitt förslag blir x antal transaktioner men i stort sett avgiftsfritt.

Har ganska attraktivt förslag på g , utan att Svenska banker är inblandade , man skall inte visa allt för Svenska myndigheter , de är hungriga och ställer FEL frågor ganska ofta tycker jag :):)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp