Hundätande Kambodjaner i Pattaya

Underligt inlägg, varför skulle jag vara vegan?!

Du kan väl läsa igenom vad jag har skrivit en gång till. Jag äter kött och jag har inget att invända mot att folk i olika kulturer äter olika sorters kött. Hund är inte annorlunda än kanin, orm, groda, gris eller råtta eller ...? Däremot är det bedrövligt när man äter utrotningshotade arter, såsom vissa valar, människoapor etc.

Bara för att några har emotionella kopplingar till sina husdjur kan de inte sätta sig till doms över att de faktiskt är mat i andra kulturer och världsdelar.

Tittar man på tänderna så ser man att människan är allätare, vi kan dock inte äta allt ifrån t.ex. växtriket.

Med det inlägget gör du klart att man /jag inte skall döma för fort ,,, Ber om ursäkt samt att jag även inser att du är mer påläst i biologin än vad jag trodde :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::)

Men va bra, då har vi etablerat det faktum, att svenska jägare är jättebra. Men det har inget med hundätande kambodja-gubbar att göra...

Jag håller med den skribenten som skrev att hundar är föda lika mycket som andra djur.. Hästar likaså. Dessa kopplingar som vissa har till hundar, är värda all högaktning har jag förstått. Men att förbjuda andra att käka hund passar sig inte.

Man får nog hålla sig till sin lilla hustomte till hund, och nöja sig med det. Men djurplågeri usch och tvi... men visst en hund-.kotlett varför inte, om det krisar förstås, annars nog inte..

Inte alls gott tror jag , har testat räv och grävling , rovdjur smakar troligen inte alls så speciellt gott ,, Ekorre smakar gott däremot gräddstuvad , men det är ju en gnagare ...

Normalt så äter vi människor endast friddjur , dvs Älg , Rå, hare mm Predatorer har en speciell smak som i alla fall inte tilltalar mig , iofs så tror jag människa kan smaka ok , ungefär som gris ;)

Hade det blivit lika mycket liv om dom snarat en kanin och käkat upp den?

Själv skulle jag kunna tänka mig att smaka på tex. en grillad välgödd labrador med potatismos, men ingen vildhund smakar nog sopor .

Du slutar aldrig att förvåna Jonas .......:thumbsdown:

Jag är ingen vegetarian så äter kött. Skulle dock aldrig äta ett vackert djur, hemska tanke.

Jag äter bara fabrikskött som man köper i butiken. ;)

Låt alla djur leva.

:thumbsup:
Jag har tidigare skrivit i andra trådar hur mycket jag gillar myror. Det jag gillar i djurvärlden är att kolonin inte blir större än tillgång till mat. Det är ngt som mänskligheten inte fattar.

Jag är inte jägare själv men respekterar deras kunskap och långsiktighet. Finns nog inte många jägare som struntar i kvoterna o skjuter av allt som rör sig på en säsong, för att nästa bara sitta o dricka jägerthe i en tom skog.
Tänk om svenska jägares mentalitet kunde appliceras internationellt. Gissa vilket rikt djurliv det hade varit i de thailändska nationalparkerna;)

Nu kände jag ett behov av att säga emot dig Pjodd ;)

Mänskligheten har ingen brist på föda, fördelningen är ojämn:( Vi kan nog bli dubbelt så många innan det blir kärvt med käk i västvärlden. Resurs slöseriet i framställning av föda är nästan löjligt idag, nu går det att odla kött i petriskålar på lab, protein från insekter är i vaggan bara, hur mycket odlingsbar mark står outnyttjad eller används till något mindre begåvat, golf t.ex. 50 % kanske?

Jag vet att du inte är norrlänning, de vänner jag har från norra delarna av Sverige skiter väl i om det är nationpark, säsong eller inte. Det beror på innehållet i frysen om dom skjuter något eller inte. Om frysen är full under säsong så krökar dom bara när dom säger att dom ska ut och jaga:D Men det är mina vänner, kanske inte gäller alla;)

Jag och min fru har ju under flera år skött om ett större pack med hundar bakom Pattaya indoor Stadium , Jag har vid ett flertal tillfällen sett konstiga märken som av snaror på hundarna , flera av "våra älskade soihundar" har ibland bara försvunnit , då de mest sociala av dem,, Nu vet vi varför ,det där djävla Kambodja packet som bygger stadium har snarat hundar samt ätit upp dem, nu inleds en rättegång av Pattayapolisen , de skall lagföras då bevis har hittats i form av benrester mm ,, Det var igår ett TV program på TV8 om detta , den fina lilla hunden med de "roliga öronen" som jag känner så starkt för hade en skada runt ena foten , en Thaikvinna såg den komma ut från Stadiumbygget i dålig kondition ,, de vänligaste hundarna har åkt med först då de varit lättast att stjäla ,,, Djäkla invandrande kambodjaner som inte följer Thailands lagar utan kör på i sina invanda seder , tycker jag känner igen mönstret ,, Som min bäste vän i Sverige säger "Djäkla SKITKORVAR " han är ganska pryd av sig när det gäller kraftuttryck :)
Är du säker på att det är kambodjaner?
Jag fick information i kambodja om att det är olagligt att äta hund där också så det är nästan bara invandrade vietnameser som handlar med hundkött där. Fast kambodjanerna som jag pratade med hade ju inget emot att äta hundkött som dom köpte av vietnameser. Alla har en invandrargrupp att skylla på:confused:

Inte alls gott tror jag , har testat räv och grävling , rovdjur smakar troligen inte alls så speciellt gott ,, Ekorre smakar gott däremot gräddstuvad , men det är ju en gnagare ...

Normalt så äter vi människor endast friddjur , dvs Älg , Rå, hare mm Predatorer har en speciell smak som i alla fall inte tilltalar mig , iofs så tror jag människa kan smaka ok , ungefär som gris ;)
Bästa delen på en människa ska tydligen va mellan tummen och pekfingret, har inte haft turen eller oturen att få smaka, så det är väl en stenbordsskröna. Men som @Pjodd skrev tidigare om människorna i Anderna,,,, så kanske är det så..Det räddade ju livet på några där genom att just äta människa.

Nä bäst och godaste köttet finns ju hos herbivorer.

Jag
Jag är ingen vegetarian så äter kött. Skulle dock aldrig äta ett vackert djur, hemska tanke.

Jag äter bara fabrikskött som man köper i butiken. ;)

Låt alla djur leva.
antar att du skojar , detta då jag bestämt tror att du är en tänkande människa Janne ,bara äte fabricerat kött ,, en bra ide ,men hur tillverkas detta ???

Senast redigerad av en moderator:
Är du säker på att det är kambodjaner?
Jag fick information i kambodja om att det är olagligt att äta hund där också så det är nästan bara invandrade vietnameser som handlar med hundkött där. Fast kambodjanerna som jag pratade med hade ju inget emot att äta hundkött som dom köpte av vietnameser. Alla har en invandrargrupp att skylla på:confused:
Dom talar i alla fall deras språk och har deras pass ,allt enligt Pattaya Polisen ,, och även min fru som talat med dem , en del har varit här ett tag och kan lite Thai ,,, Men det kan ju vara så att de kommer från ett helt annat land än de uppger ,,Har förmig att detta problemfinns i andra länder m tillex Europeiska länder ..

Senast redigerad av en moderator:
Kanske inte, det har jag inte koll på. Men spännande att ett förbud mot halaslakt finns, men halalslaktade produkter säljs lagligt:confused:
Till det jag nu skriver har jag inga säkra källor på, jag har läst någon gång för länge sedan. Halalslakt förbjöds i sverige före andra världskriget för att göra livet för judar så surt som möjligt. Man ville att judarna skulle söka sig till andra länder.

Dom talar i alla fall deras språk och har deras pass ,allt enligt Pattaya Polisen ,, och även min fru som talat med dem , en del har varit här ett tag och kan lite Thai ,,, Men det kan ju vara så att de kommer från ett helt annat land än de uppger ,,Har förmig att detta problemfinns i andra länder m tillex Europeiska länder ..
Jag hade ett hundratal av dem på mitt jobb. En dag kom en polisbil och två militärlastbilar, arbetstillstånden kontrollerades och de som ej hade (ett förtiotal) fick vackert klättra upp på lastbilsflaken vaktade av militär med automotvapen. Det såg otäckt eftersom man har sett det på film förut. Civila som tvingas upp av militären på lastbilar väcker andra minnen.

Jag

antar att du skojar , detta då jag bestämt tror att du är en tänkande människa Janne ,bara äte fabricerat kött ,, en bra ide ,men hur tillverkas detta ???

Självklart Phonta alltså jag. Dock klagar många människor på jakt och slakt men att köpa kött i butiker gör man utan att tänka på att det också varit ett levande djur. Dubbelmoral!

Varför inte skriva växtätande djur istället Lyco...

Ja, språket innehåller flertal ord för samma sak och jag råkar gilla ordet, har använt det förut här utan att någon reagerat.

Komplicerat eller svårt, animala produkter eller köttprodukter, fauna eller djurrike, flora eller växtrike, kan inte se vad problemet är. Men för din skull skall jag i fortsättningen förenkla språket;)

Lyco du får göra som du vill, fast jag VET att du fattar vad JAG menar!!

Det ordet du använde har inte gemene man en susning om vad det är, utan att googla,,,,, det var därför som jag reagerade. Du är en beläst man Lyco det vet jag och det uppskattar jag, så behovet av att använda ord som ingen använder till vardags förstår jag inte.

Men no problemas my friend, jag har ju google, och kan googla när nästa goa ord dyker upp från ditt tangentbord.

Ps. Du skriver exakt som du vill,,, men du ville ha svar och det fick du nu..

Det ordet du använde har inte gemene man en susning om vad det är, utan att googla,,,,, det var därför som jag reagerade. Du är en beläst man Lyco det vet jag och det uppskattar jag, så behovet av att använda ord som ingen använder till vardags förstår jag inte.

Men no problemas my friend, jag har ju google, och kan googla när nästa goa ord dyker upp från ditt tangentbord.

Hahaha :) Inte ens min far som var naturvetare /biolog ,och undervisade på Stockholms högskolor använde det uttrycket ,, Jag kan väl glänsa jag med om jag skulle känna för det,, som sagt bara att googla.....men varför , har inga behov av det .

Nu har ju jag större tilltro till kapaciteten i detta forum än vad du har och jag är övertygad om att merparten av våra läsare inte har problem med detta ord. Man kan ju se det positivt också, jag bidrog ju i så fall till att förläna (skänka) kunskap till andra, är det inte det livet till en del går ut på.;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp