Hockeysäsongen 2025-2026

Perfekt insats av Karlskoga igår som nollade Kalmar i deras egen hemmaarena. Imponerande. Kan tänka mig att @Broder Tuk Tuk är på gott humör idag. :)

Karlskogas seger var välkommen även om resultatet inte var helt rättvist. Hade inte Lars Volden gjort en fantominsats i målet hade Kalmar vunnit. Jag anser att Björklöven har det bästa försvaret i serien och Kalmar det absolut bästa anfallsspelet. Hur man lyckades missa alla sina klara målchanser igår mot Karlskoga var ett mirakel.

BTT

Igår var det riktigt spännande att sitta i soffan och se matchen mot Timrå. Inte trodde jag på 3 poäng när 5 minuter återstod men när hemmalaget åkte på en utvisning med drygt 2 minuter kvar tändes hoppet. Och med 24 sekunder kvar på klockan styrde Carl Persson in sitt 100:e mål i SHL och saken var klar. Imorgon match i Norrbotten Arena mot Luleå.

Den 7 februari blir det besök i Arenan när vi tar emot HV71, Lilleman är överlycklig!

Igår var det riktigt spännande att sitta i soffan och se matchen mot Timrå. Inte trodde jag på 3 poäng när 5 minuter återstod men när hemmalaget åkte på en utvisning med drygt 2 minuter kvar tändes hoppet. Och med 24 sekunder kvar på klockan styrde Carl Persson in sitt 100:e mål i SHL och saken var klar. Imorgon match i Norrbotten Arena mot Luleå.

Den 7 februari blir det besök i Arenan när vi tar emot HV71, Lilleman är överlycklig!
Det kan bli en kalldusch. Smålänningarna slås för sin överlevnad.

Det kan bli en kalldusch. Smålänningarna slås för sin överlevnad.
Risken finns alltid, det är jag väl medveten om. Men Redhawks har nu bevisat att det går att komma långt med en begränsad ekonomi, ett samspelt lag är A och O. Vi har hursomhelst knäppt dom s k experterna ordentligt på näsan, åtminstone dom som placerade oss i negativt kval.

Det börjar bli tajt i botten på SHL nu. HV har kommit ikapp både Linköping och Örebro och hotar faktiskt även Timrå. Leksand däremot fortsätter att gå kräftgång och ser alltmer ut som ett playoffout lag.
HV kan faktiskt ta en playoffin plats om formen håller i sig.

På torsdag väntar ett nytt skånederby nere i Malmö. Då får vi se om Redhawks kan resa sig efter 2-5 smällen hemma mot Djurgården. Djurgården har nu besegrat båda skånelagen på bortaplan. En bra bedrift trots allt.

BTT

Mailat med hockeyklubben idag och nybörjar klasser var födda 2018-2019 för hockey och 2020 för skridskor.
Skällde lite, sonen har ingen isvana men lärarna sa bland dom bättre i årskurs 1 när skolan åkte till ishallen för inga hade skridskovana.
Och tyckte förjävligt att inte finns nybörjarklasser för lågstadie elever.
Sätta ungarna på skridskor och hockey gör ju till att bara barn med intresserade föräldrar kommer in och när dom börjar bli i ålder för att själva välja hamnar utanför.

Bara för att, tycker att är fel att måste ha börjat vid 5 års ålder, vid 8 finns ingen nybörjare så fortsätter.

"Hej igen.
Är det kommunen som är ansvarig för hockey eller privat?
Tänkte på vem jag skall vända mig till för är ishall som betalas med våra skattepengar och att begränsat till barn som började lära sig när dom var 5 år och ingen egen åsikt utan föräldrarna bestämde känns fel.
Borde finnas ishockey för nybörjare årskurs 1-3 när barnen blir självtänkande.
Så tänkte gå vidare med detta, för skall inte bli utestängda pga började sent och när barnen själva kan bestämma vad dom vill.
Har du tel eller mail till vem jag kan vända mig till."

Ishockey??

Dina barn är väl hälften thailändare och kanske ganska småväxta. Är det en god ide att sätta dom i hockeyskola?

Finns sporter för kortväxta barn med.

BTT
16 åringen är 175cm nu, 8 åringen samma längd som andra i klassen.
Sen skall inte möjligheten till att göra nåt man gillar dömas pga längd.
Att du har varit lärare och sorterar barn är en jävla skam.
Handlar inte om proffs i 8 års åldern utan ha kul.

Jo men sedan när barnen kommit upp i ålder så börjar konkurransen på allvar. Men visst man kan spela för att man tycker det är kul.

Själv spelade jag fotboll fram till 15 års åldern tills jag insåg att min talang inte räckte för division två spel.

BTT
Nu handlar det inte om elitöva barnen utan göra nåt som är kul.
Idiottänkadet att måste vara vältränade vid 5 års åldern som gör mig förbannad och vill driva det vidare.
Barn skall inte elittränas vid den åldern eller påverkas av vad föräldrarna vill, dom skall göra och ha möjlighet att göra det dom tycker är kul.

Ser att under almänhetens tid för skridskor kommer tränarna in och använder planen med dom som lär sig hockey.
Skjuter puckar hej vilt, krascha in i sonen så han nästan bröt handleden när skateade runt fredligt som man skall göra under den tiden och funderar på att skicka in en kommunanmälan, hockeylaget har egen tid.

Vad är det för ishockeyklubb du skriver om?

Mölndal, Frölunda, Bäcken eller Göteborgs KIK eller vad fan dom heter?

BTT
Ge dig nu, det gäller åkning på skoj. Stor skillnad mot att träna med ett etablerat lag.

Vad gäller Redhawks har dom 2 senaste matcherna varit ett streck i räkningen (hoppas jag). För på torsdag är det allvar på riktigt när Mögle kommer på besök till en utsåld Arena. Och på lördag kommer HV71 på besök när vi skall dit, över 10.000 biljetter är sålda redan. Det kommer att bli ett rejält publiktryck!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp