SCB har jag för mig, det var där vi hade lånet på huset som är fullt betalt sen några år. I dessa 3000B ingår endast huset, inte personer som bor där t.ex.Vad har du för försäkringsbolag?
/ SatanG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SCB har jag för mig, det var där vi hade lånet på huset som är fullt betalt sen några år. I dessa 3000B ingår endast huset, inte personer som bor där t.ex.Vad har du för försäkringsbolag?
/ SatanG
SCB har jag för mig, det var där vi hade lånet på huset som är fullt betalt sen några år. I dessa 3000B ingår endast huset, inte personer som bor där t.ex.
Yep, vi stämde av det senast vi var nere innan det här satans viruset, för att kolla att allt var ok. Men en viktig grej att hålla koll på!Kolla på försäkringsvärdet, det brukar ligga på vad det kostade att bygga huset, inte köpebeloppet.
Kan ju bli en trist överaskning
( SatanG
SCB vi har med men extrakostnad pga person.SCB har jag för mig, det var där vi hade lånet på huset som är fullt betalt sen några år. I dessa 3000B ingår endast huset, inte personer som bor där t.ex.
Samma här, ingen hemförsäkring på huset i Thailand. Skulle nått hända är det bara lätta på lädretVi kör utan hemförsäkring på huset i Thailand. Tog upp frågan med frugan då vi köpte huset men fick såklart noll respons. Jag gamblar lite![]()
Om något kommer jag säga till frugan ”Ditt hus, inte mitt problem” 555Samma här, ingen hemförsäkring på huset i Thailand. Skulle nått hända är det bara lätta på lädret![]()

Gäller frugan, hon som har tagit huslånet inte jag.Går nog ingen nöd på PanPan@ , läs inlägg 2,
ersättning vid inkomstbortfall pga förlorat arbete m.m.![]()
Ursäkta frågan, menar inget illa. Frugan din har väl ingen inkomst eller hade hon det när ni tog lånet? Hade ju inte gått att låna till ett hus i Sverige utan inkomst.Gäller frugan, hon som har tagit huslånet inte jag.
Så tyvvär, annars hade det vart bra.
Nope hon hade ingen, jag skrev vad som stod i försäkringsavtalet, vi lever på mitt sparande, när en pandemi drar in är det tur man vart snål innan.Ursäkta frågan, menar inget illa. Frugan din har väl ingen inkomst eller hade hon det när ni tog lånet? Hade ju inte gått att låna till ett hus i Sverige utan inkomst.
Nope hon hade ingen, jag skrev vad som stod i försäkringsavtalet, vi lever på mitt sparande, när en pandemi drar in är det tur man vart snål innan.
Försäkringen är ett krav för att få lån, både @SatanG och @Krister har skrivit att dom fick teckna liknande, skillnaden dom överlät det till frugarna och inte 100 på vad som stod, jag tog ansvaret och vet vad den täcker...
Jo att din fru försörjer dig vet vi.Min ekonomi ansåg bankerna totalt ointressant när vi skulle köpa hus, precis allt räknades på frugans inkomst och det var hon som fick ta lånet själv. Betalade lånet gjorde vi dock tillsammans.
Ja det var omöjligt att ta lån om det inte betalades en försäkring, åtminstone för brand.
/ SatanG
Jag har aldrig haft hemförsäkring, gillar gambling men inte försäkringsbolag.Vi kör utan hemförsäkring på huset i Thailand. Tog upp frågan med frugan då vi köpte huset men fick såklart noll respons. Jag gamblar lite![]()
Jo att din fru försörjer dig vet vi.
Men var försäkringsdelen jag skrev om och om jag inte missminner mig fick hon teckna en sådan för att få lånet.
Blev du lite sur, göttSpelar väl ingen roll vem som tar lånet om båda betalar tillbaka det, betyder väl knappast att jag lever på henne. Tror inte det hjälper att förklara vårt finansiella upplägg utan nöjer mig med att det funkar för oss utan att någon behöva tigga hos den andra.
Ja jag har ju skrivit flera gånger, sedan igår, att hon fick ta en försäkring så det borde du väl kunna komma ihåg snart.
/ SatanG
Blev du lite sur, gött
Fan inte bara slappa, tur att nån kan tända stubinen![]()
555, gött är det, du är skön @SatanG skulle själv behöva en tändsticka i brasan.Ja det är tur det, fortsätt så, ska vara fullt möjligt att gnabbas o jävlas lite utan att vi går i taket.
Har tränat idag och ska snart ut o valla femåringen så inte för slappt idag.
Annars fattar jag inte hur folk har tid att jobba
PS, berättade jag att frugan hade anställningsintervju till en position som CFO i onsdags
/ SatanG