H1N1 Virus... Kul eller inte?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JBK.Ltd.

Forumveteran
:wai:

Tittade senast pa TV har i thailand och sag en reklamsnutt, dar en farg tillverkare har talar om att hanses farg haller H1N1 viruset borta fran huset :o :D

Det betyder val, nar huset far feber och borjar hosta och inte kan staupp langre, kanske aven fatt hus-doktorns ordination om att kopa ny farg, sa spring for tusan inte till Farmacy, utan till fargbutiken och slang pa ny farg istallet... ;D ;D ;D

Ps.
Glom inte och vaccinera huset, innan det ar forsent...
Ds.

Ja, karlen borde bli nominerad till att få nobelpriset i medicin. Det är fan inte en dålig produkt han kränger... >:( ;)

"legolas " sa:
Ja det är väl bara i Thailand som man får annonsera t.om. i TV och ljuga hur fritt som helst...
Fan lura folk att deras jädra målarfärg håller svininfluensan borta.
fy fan...
8) 8) 8)
Legolas!
Du vet mycket val att nar en thai sager nagot till en annan thai, da ar det sant.
Men nar en farang sager samma sak till en thai, da maste han h**a det fran en annan thai, han tror dig inte annars ;D ;D ;D

Det ar likadant med reklamen, kan jag tanka mig...

"legolas " sa:
Om allt eller inget fungerar beror över min horisont i alla fall på om jag själv tar tag i sakerna. För om thai gör det, så fungerar det oftast inte till att börja med.

8) 8) 8)

Hallelulja!! :clap_tranparent: Nasta att man blidde kristen igen... :o

För att tråden ska leva vidare, så ställer jag frågan:

Är det någon CM:are som har sett reklam på TV i Thailand(el. världen)och skrattat arslet av er eller undrat vad tusan var det där!!

BerraMuk

"legolas " sa:
Det blir la lite svårt att få den att leva vidare, vi är ju tydligen bara 3 i dagsläget som bor härnerte och kollar på reklamskiten på TV,n...

Det finns mycket att prata om. Det som mest retar mig är de saker som de saluför härnere, och som är totalförbjudna hemma i Sverige. T.ex. NIVEAS whitening.krämer... Här säljes de i enorma mängder till thaiflickorna och ladyboysarna....

men mest ser man ju alla dessa VITA thailändare, de ser ut som om de blekts ihop med vittvätten, och de ser faktiskt nästan sjukliga ut. jag tycker att det är skitsynd, Thai är ett grannt folk, men då vill jag gärna ha chokladhyn på dem...

Deras inställning kan bara benämnas med ett ord: FÅFÄNGA! Tänk själv - där nere står damerna och smetar in sig med whitening-krämer och i Sverige står dom och kletar Brun Utan Sol i nyllet. Fan vad alla kosmetikföretag gnuggar händerna, det är ju en aldrig sviktande marknad. >:(

Berralund å Legolas!

Nu ska ni få hör vad farbror frej har säga. Ang. diverse skönhetskrämer, en nyligen utförd studie gällande föryngringkrämer och liknade substanser.

Di lärde har kommit fram till(studie ang. detta är utfört mellan 2009-10, rapport kom i slutet 2010) och konstaterat, hur mycket kräm du än smetar i ansiktet, kommer ditt ansikte inte se föryngrat eller stoppa föråldringen av det samma, allting ligger lagrat i personens DNA och det går inte att stoppa.
Det de kom fram till var att vissa förblir yngre en längre tid än andra och för vilka andra där föråldringen startar snabbare.

Så allt detta skitsnack om Q10, collagen i krämerna är bara humbug, då kan man ju lika gärna smeta lite Shell konsistensfett i nunan och känna sig hur snygg som helst ;D :D ;D

BerraMuk

"muktwee " sa:

Berralund å Legolas!

Nu ska ni få hör vad farbror frej har säga. Ang. diverse skönhetskrämer, en nyligen utförd studie gällande föryngringkrämer och liknade substanser.

Di lärde har kommit fram till(studie ang. detta är utfört mellan 2009-10, rapport kom i slutet 2010) och konstaterat, hur mycket kräm du än smetar i ansiktet, kommer ditt ansikte inte se föryngrat eller stoppa föråldringen av det samma, allting ligger lagrat i personens DNA och det går inte att stoppa.
Det de kom fram till var att vissa förblir yngre en längre tid än andra och för vilka andra där föråldringen startar snabbare.

Så allt detta skitsnack om Q10, collagen i krämerna är bara humbug, då kan man ju lika gärna smeta lite Shell konsistensfett i nunan och känna sig hur snygg som helst ;D :D ;D

BerraMuk

:nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod:

Tack för den infon. :wai:
Den passade mej perfekt, för jag är en utav dom som aldrig andvänder krämer, makeup el. dyl.
Sista gången jag blev sminkad var hos en fotograf i C/M, säkert 5 år sedan.

Men jag skulle säkert behöva för att se bättre ut, men i dagsläget äger jag ingen makeup ens. :-[

"Kycklingen " sa:
Den passade mej perfekt, för jag är en utav dom som aldrig andvänder krämer, makeup el. dyl.

Mycket smart, så skall det se ut! Karma för det!!

"Kycklingen " sa:

Men jag skulle säkert behöva för att se bättre ut, men i dagsläget äger jag ingen makeup ens. :-[
Kycklingen!

Kan nämna en sak jag också, är glad över att min thai fru använder minimalt med kemikalier, hon är lika vacker med som hon är utan makeup.
Speciellt nu när hon väntar liten, så använder hon nästan ingenting, det vackra sitter inte bara på utsidan, insidan räknas också ;)

M.v.h. BerraMuk

Legolas

Att frugan väntar liten, de är ingen hemlighet, det har jag inte döljt ett dugg.
Det näms och finns i olika länkar, här på ChaiMai.
Men ett tack och en karma ska du få, du är den första till att säga grattis, en tackar så mycket för den!! :D

BerraMuk

Tackar!
Gazton och Bond, för era lyckönskningar... ;D :D ;D
U137 är liten jämfört med henne, 5 månader och 10 pannor +(starta vid 50 pannor)

Jo-Be"pregnant"

Berralund

Planerad slussning i slutet av Maj och början av Juni, 2011.

Men efter 5 månader så är inte 1:e styrman(frun)nöjd med lotsen vi har ombord, hon funderar starkt på att sparka honom överbord, så nu blir det till att kasta ankaret och ligga på redden en stund, tills vi har fått en ny lots ombord som kan ta oss hela vägen igenom slussen och in till hamn ;D :D ;D

Jo-Be"a sailor"

"Jo-Be " sa:
Berralund

Planerad slussning i slutet av Maj och början av Juni, 2011.

Men efter 5 månader så är inte 1:e styrman(frun)nöjd med lotsen vi har ombord, hon funderar starkt på att sparka honom överbord, så nu blir det till att kasta ankaret och ligga på redden en stund, tills vi har fått en ny lots ombord som kan ta oss hela vägen igenom slussen och in till hamn ;D :D ;D

Jo-Be"a sailor"

Kom inte och säg att hon "bara" är förstestyrman hemma, då lurar du bara dig själv. Jag erkänner villigt att jag är förvisso kapten på jobbet, men hemma är det inget snack om saken - där är det ombytta roller. :-[

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
926
Anonym
A
A
Svar