Ser ju även skillnaden ombord när det gäller sparande, Norrmännen äh vi har ju trygg, när jag säger att jag lagt undan och sparat då är ja en snåljåp.
Tyvvär lägger jag väl lite pengar som jag hoppas på att är investering, kan bli motsatt, condon är ju en test grej, sen pensionsförsäkring här i Thailand, ger kanske inte så mycket avkastning sätter in 1.5 milloner bath under 15 år, får 2.5 millioner tillbaks men dör jag idag så får frugan 1.4 millioner redan nu.
Sen lite annat, mycket har varit framtidsinvesteringar i fonder etc. så kontanta medel är så jag inte kan kacha ett hus men jag försöker kolla lite på framtiden och försöker lägga undan 60.000 SEK varannan månad i sparande men det mesta är inga pengar jag kan nå om det skulle krisa sig för tillfället.
Bara gjort så i 2 år och kommer ändra sig lite efter Februari nästa år då skall jag hitta på nåt annat, ser att jag kan öppna riktigt aktie konto på BKK nu så kanske jag gör det.
Men dom flesta Norrmännen ombord tycker jag snålar dom kommer ombord barskrapade efter betalt av allt dom har lån på hemma, jag har bara en skuld och det är avbetalningen på bilen.
Ända jag är orolig för är att blir jag av med jobbet har jag inte råd att ha kvar sonen i denna skolan, annars klarar jag mig några år.