"Gnage-Min Historia"

• Trådstartare Trådstartare gnage
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

gnage

Gäst
Hallå!
Jag har under några veckors tid läst en hel del här på forumet, men inte kommit mig för att skriva förrän nu :)

Kort presentation av mig själv först:
24-årig kille, uppvuxen i en mellanstor stad men sen 4 år tillbaka hemmahörande i Stockholm.

I början på året så bestämde jag mig för att testa på en thaidejtingsida, och det har varit otroligt kul. Vilket också var första gången jag gjorde något liknande.
Efter att ha pratat med allt från tjejer som vill bli min GF efter 10 min till tjejer som har pojkvän och bara vill ha "falang-friend" så har jag allt mer börjat intressera mig för en underbar tjej från Khon Kaen. 21 år gammal, bra på engelska och studerar på universitet. Bor hemma med mamma och pappa. Pappa thai, mamma kines. Inga syskon.

Nu har jag börjat planera för att i sommar åka dit och träffa henne. Jag har visserligen varit flera gånger i Thailand, men det har alltid handlat om familjesemester på typiska charterorter. Sen har jag läst flera underbara trådar (inte minst Legolas fantastiskt roliga och läsvärda berättelse, dock mycket mycket läsning kvar där) om livet i Thailand och jag ser mig verkligen inte som tappad. Men ändå känner jag att jag inte alls vet vad som kommer vänta mig där borta 8)

Jag hoppas att det finns dom som vill dela med sig av sina erfarenheter från sin första resa. Vad hände när ni kom dit? Hur var tjejen ni skulle träffa (alt. hur träffades ni?)? Vad gjorde ni första dagarna? Hur är det med thai och familjen, finns det ex. risk (chans beroende nu på hur man ser det...) att man kommer bli hembjuden till familjen etc? Säkert har ni massor med upplevelser att dela med er av! Eller kanske bara allmänna tips om vad man gör i Khon Kaen medan man lär känna varandra? Givetvis har hon 100 saker som hon vill att vi ska göra, men det vore ju även kul om man själv hade med sig egna tankar :)

Hoppas några är sugna på att berätta lite!

Jag tackar och bockar för råden!

Hoppas fler vill dela med sig också! :)

:wai: :wai: :wai:
Jag har varit i samma båt även om jag inte träffade henne på nätet.
Gillar hon dig blir garanterat första steget att möta familjen, sen talar hon säkert om vad du bör göra för hon förstår ditt dillema.
För mig var det bra i starten, senare visade det sig att hon träffat en thai, då försökte hon blåsa mig men men.........
Jag fick snabbt klart för mig att de vill bara vara snälla, hjälpsamma och ärliga.
Det var min första tur till nordösta delarna och mycket nytt för mig, gillar folket där.Det var faktiskt hennes mamma som varnade mig för vad som hände.
Naturen kommer du att se själv ;D ;D ;D och folket är anorlunda än i turistorterna, trevligare.
Idag är jag lyckligt gift med en annan, men tiden där uppe var toppen.
LYCKA TILL
kjell.t

Tackar för svaret först och främst! Spännande att hennes mamma gick in och varnade dig får man säga. Otrolig ärlighet från hennes sida. Bor ni i Thailand idag eller lever ni i Sverige?

Att träffa familjen är ju spontant helst något man skulle vilja undvika direkt, men man får väl välja sina kamper antar jag 8)

Mycket här nere handlar om respekt.
Att vänligt hälsa på folk, ta av sig skorna med mera är viktigt om man vill ha respekt.
Så kolla in lite om Thai kultur och försök, som Legolas säger, bara vara dug själv. Så går det nog bra.

Jag bor i Sverige och ska sälja huset
Min fru bor i huset i Sattahip dit jag ska flytta snarast
Pratar flera ggr om dagen med skype
Som kentbra säger göm inte ta av skorna men du har ju varit i thailand tidigare så vi hoppas du inte missar

Familjen är otroligt viktig i Thailand.Den går före allt annat och den innefattar far och mor och syskon till kusiner och kusinbarn.Du lär säkert att få träffa dem på din första resa.Svärmor fick jag träffa vid mitt första besök hos min dåvarande flickvän.Lycka till! :wai:

Jag klampad in med skorna i min förvirrnig först gågen .
Jag hade fått rådet om Thailänsk homor av en thaikvinna jag känner,
Att dom skämtar med dig inte om dig och ta inte illa upp.
Och mycket ricktigt mitt namn och min näsa var ju jätte roliga, och jag skulle fotas med roliga hattar på huvudet. Mina bliva svågrar var mycket nöjda med att jag bjöd på det fick jag veta efteråt

Det är ett bra råd. Var dig själv och bjud på dig själv. Det kom jag väldigt långt med i byn när jag, precis som ledarn, kom till byn första gången och blev en attraktion. :)

Tack för bra svar!

Fortsättning kommer följa, även om det är några månader kvar tills avresa.

Ser ut som du fått dom allra flesta råden så ja säger bara ha en skön resa o många Leo me is....

o e de någe du vill fråga när du e där så e de bara o fråga håller till en 10-12 mil öster ut från Khonkhaen

micke :wai:

Ska se till att fixa lite bilder också :)

Funderar på att köpa med mig några, ganska enkla, typiskt svenska presenter till henne och hennes familj. Bra eller dålig idé?

Lite så var det för mig också trots att vi hade träffats här i Sverige. Första gången i byn blev det buddhistiskt bröllop med fest för drygt 100 presoner. En oförglömlig dag faktiskt. Men att bjuda på Chang eller Leo (utan is ;) ) och käk är mycket populärt.

Så lycka till, väntar med spänning på fortsättningen. :laugh:

Stalltips.

Ta med dig nagra burkar pepparkakor.

Jag tog med mig en hel del nar jag akte forsta gangen, aven peppakakor, nu fragar dom bara efter just pepparkakor,

"gunnarg " sa:
Det beror väl på vad dom har att sälja? 8)

Hall dig strikt till vad traden handlar om, var det inte Du som gnallde pa Ubons inlagg??

Vad har salu med traden att gora? och framforallt, inga lustiga sma skamt.

Sma tips efterfragas, inte dina dumheter.

Ubon

"Mats 49 " sa:
Och åt tjatiga försäljare, säg lungt : Mai khap kon.
Ger dom inte upp så repetera det bara vänligt och lugnt.
Så tycker jag man bör göra, men åsikterna kan ju vara olika.
Tänk också på att det dom säljer är deras enda inkomst Oftast.
Så bli ej otrevlig även om dom är tjatiga.

:wai: :wai:

Mats 49
Det var en komentar till detta inlägg.Livet vore bra torrt utan humor.

Jag har varit i Thailand flera gånger och vet hur många säljare är, tack och lov så är dom ingenting i jämförelse mot t.ex. Egypten, så ska säkert klara av dom. Men alltid hellre för många tips än för få! :wai:

Ska försöka ta åt mig av tipsen med Leo och Chang i alla fall ;) Bra tips om pepparkakorna också. Kanske kan köpa med mig lite olika sötsaker och ta med och bjuda på om inte annat. Tjejen jag pratar med älskar alla foton man visar också så kanske lite vykort?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp