glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Detta e den senaste av dom o den e inte lika snygg som den som va innan om ni tittar bak så e den mycke kortare här e en bild på den som kom 97-98 tror ja

volkswagen-beetle-2.webp

Okey Lego men här i svedala e de mest gröna växter inte så mycke blommor på dom men lite orkideer finns ju här e en import från den thailändska djungeln

December 2011 003.webp

December 2011 004.webp

Är dom snygga egentligen, Ok när dom blommar men sen en jädra pinne som står i fönstret och skräpar. Frugan har fått pippi på dessa det enda som finn i vardagsrumsfönstret

"legolas " sa:
ja dom jäklarna verkar ju mest vara o NOLL-BLOM-STADIET, i alla fall ända tills min fru tog tag i det, snodde orkideerna ifrån mig och satte dom under ett sådant där skydd (grönt).

Blomman fick sedan ungefär bara 25% av dagens sol icke mer, och det är tydligen maximum. orkideerna gillar inte för mycket sol.... Så ibland så lan ett vardagsrummsfönster vara FÖR mycket i solen för dessa blommor.... Snacka med fru Roffe, kanse ni kan fixa det bättre....

Det är ju samma med allting. Guldfisken får för lite vatten, gillar det inte.Människan får för lite pizzor, gillar det icke.. Allting skall vara lagom....
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ok ska framföra det. Men blir det pannkaka så skyller jag på dej och du blir naturligtvis ersättnings skyldig :D :D

"glimten66 " sa:
Tackar B-Tung får nog tacka fotografen som tog bildserien ;) tror inte hon ville ha mitt tryne där från början :)
Tycker det ser ut som: är det ingen jävel som kan kasta ut munkarna så jag kan få lugn och ro :D :D
Trevliga bilder, men va fan ska munkar va med och snylta överallt.
Man kan väl tro på nåt ändå ???

Ja så va de nästa ;) fasen va ju tvungen att vara på marknaden mitt inatten o handla allt så de blev ingen sömn den natten

December 2011 424.webp

December 2011 425.webp

December 2011 431.webp

December 2011 434.webp

December 2011 435.webp

December 2011 442.webp

Jajamen 66:an, känner igen det där. Vi hade samma tillställning när vi gifte oss därnere och fick huset välsignat samtidigt. Men det är en upplevelse som jag är mycket glad över att ha varit med om. :)

Jahade någon sagt efrmina fösta reoatt ja skule vara ift n thai tjj så hadja nog skratta frågat om dom va helt friska ::)
men tjugoår senre stterman likförbenat me en thi tjej ;)

Ja berra detta e något man absolut inte vill missa

Sen e det kameran som e bra inte vi ;)

kommer mer bilder sen :)

Då va de dax o damma av denna igen för nu blir det en kort resa me thailändska rytmer

Resan o bilderna börjar nu på lördag
e de några andra här på forumet som ska på den lilla resan

fullmoon.webp

"Berralund " sa:
Ha det nu så trevligt Micke med fru! Det blir säkert en allatiders tillställning!!! :thumbsup: :thumbsup:

Tack Berralund det ska vi ha lovar att skicka in lite godis till er alla ;)
enda problemet e att dom bara säljer sing :(

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp