Från ax till limpa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

gotoburiram

Gäst
Träffade frugan år 2000 i Sumpan. Flyttade ihop -01 Åkte på sem. till Buriram -02. Trivdes bra med med släkten, alla jobbar (bara det). Vi fick möjlighet och köpa 1,5 rai efter en större väg 2km från hennes mammas by. Perfekt. På tomten fanns en kåk på 80 kv/m. Tak och väggar, cementgolv o.s.v. Fortsättning följer. Vi ska ta moppen och käka lunch, frun kör själv kör jag inget 2 hjuligt under 1200 cc. Så jag slipper :(

Del 2. Min fru heter Nang, hennes syster och man med två barn flyttade in. Kanon. Vi jobbade båda två, sparade pengar skickade ned och syrran fixade kompisar som visste vad dom höll på med som la golv, innertak, jyst mugg, putsade kåken, byggde två rum m.m.
Förutom en månad i Buriram varje år, så körde vi kortisar i europa, London, Amsterdam (hälsade på en kompis) och Paris. 2005 var vi nere i 2 mån. Vi hade en halv rai risfält på tomten som fylldes upp. 2006 gnetade vi och sparade, vi levde bra och unnade oss det vi ville ha. Hittade ett prg och vi skapade hur vi ville ha planlösningen. Mailade den och en kompis som är arkitekt ordnade ritningar. Nangs kusin A är utbildad byggingenjör med egen firma byggde vårt nya hus 2007. Vi insåg att det skulle bli trångt med sex pers i gamla huset. Husbygget startade i maj med munkarnas beskydd, runt tre mån. senare klart. Vi åkte ned i november besiktigade, några smågrejer annars bra. A har byggt några faranghus i Hua Hua så han visste vad vi ville ha.
Fortsättning följer. mvh Anders
070211.webp
070211b.webp
FIL32938.webp
FIL32943.webp

Del 3. Som jag skrev i en annan tråd, oktober 2008 Två enkla biljetter till BKK med Thai, Allt sålt som skulle säljas, utskriven från ankdammen. Dagen innan hade en fraktfirma hämtat 954kg som gick med fraktflyg. I BKK mötte Nangs brorsa upp med hyrd lastbil. Han och en kompis körde upp grejerna till Buriram. Vi åkte till stan och dagen efter flög vi till Buriram, Thailands Hjärta. Apropå hjärta Jag kallar ibland Nang för 3 in One. Hon är min hustru, älskarinna och sist men inte minst Min kompis.
PS Google Earth skickade bilderna :nod:

DJI00006.webp
DJI00013.webp

Del 3. Som jag skrev i en annan tråd, oktober 2008 Två enkla biljetter till BKK med Thai, Allt sålt som skulle säljas, utskriven från ankdammen. Dagen innan hade en fraktfirma hämtat 954kg som gick med fraktflyg. I BKK mötte Nangs brorsa upp med hyrd lastbil. Han och en kompis körde upp grejerna till Buriram. Vi åkte till stan och dagen efter flög vi till Buriram, Thailands Hjärta. Apropå hjärta Jag kallar ibland Nang för 3 in One. Hon är min hustru, älskarinna och sist men inte minst Min kompis.
PS Google Earth skickade bilderna :nod:

DJI00006.webp
DJI00013.webp

Tjoho

Kan Du berätta lite mer om hur man får tag på bilderna?

nu menar jag på huset som jag bor i.

Ursäkta Ubon, skämtade Har tagit dom själv med drönare. Har jag vägarna förbi så kan jag fixa det. :)

Jo, jag förstår vad du menar, "billigt = dåligt". Vad jag undrar mest över är hur du styr den. Hur lång är räckvidden. En iPad styrning känns som hyggligt kort i räckvidden? "Den flyger själv", köper jag inte, om du ursäktar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp