FotbollsVm -18

Ingen fara, jag delar gärna med mig av glädjen. Nej mexarna kan resa hem och spela Mariachi och gömma sig under sina sombreros. Ole!
Jag får väl äta upp min sombrero nu.. :D:D:D:D Sverige vann!! :p:p Bra!!!
Dock sket Mexarna i matchen efter att de visste att de losat.. Alla kikade på mobilen om de gick vidare i 8:e...

Samtidigt var Brasilien enastående bra... !!! Vilka enastående grabbar. Serberna har lite för mycket fulspel.. Kanske en mentalitet? Slita och dra, slåss.. :(

Får väl lyfta på min sombrero hatt för det svenska laget.. :D
Den tyska förbundskapten lär nog byta jobb nu.. ;);) Och en del löner för de tyska spelarna lär nog sjunka lite.. :)

@Pepsi lite sent men efter rådande avbrott på forumet, vill jag bara höra om tacosen smakade bra:p kanske fick du den i vrångstrupen , när du insåg vad som va på g:D:D
Tror du kollar samma tv som domaren när han missade straffen i VAR;):D:afro:
FB_IMG_1530114057001.webp

Rattar du in rätt kanal, så kommer även du se samma match som oss andra:nod::p:D

Men är ändå glad för din skull att tacosätarna gick vidare, desto skönare sorti i åttondelen;)
Själv njuter jag av vinsten fortfarande, och tog en turkisk lunch idag:):)

@Pepsi lite sent men efter rådande avbrott på forumet, vill jag bara höra om tacosen smakade bra:p kanske fick du den i vrångstrupen , när du insåg vad som va på g:D:D
Tror du kollar samma tv som domaren när han missade straffen i VAR;):D:afro:
FB_IMG_1530114057001.webp

Rattar du in rätt kanal, så kommer även du se samma match som oss andra:nod::p:D

Men är ändå glad för din skull att tacosätarna gick vidare, desto skönare sorti i åttondelen;)
Själv njuter jag av vinsten fortfarande, och tog en turkisk lunch idag:):)
Jag kan inget annat än hålla med dig @Micke.T ! Svenskarna var samspelta och mycket bra...
Mexarna gav upp... Men den svenska straffen var en filmning... Kicken boy!! ;) Lite smällar får man ta.. Inte springa till mamma varje gång.. Det slits i tröjor, armar runt halsen, knuffar, sparkar.... Men så fort det är inom straffområde så skriker Janne Andersson som en stucken gris.. Han har temperament.. Det såg man när han började slåss mot tyska tränare... Ett finger!! Och han slåss!! :confused:
Och jag åt inte Tacos... Jag åt Kåtlett med frugan...… :p:p:p Mycket godare!!! :D:D:D :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Jag missade ju sändningen men såg svt:s direktreferat på tåget. Mexikanarna tuggar säkert Mezcalmask frenetiskt och spelar mariachi med kastanjetterna! Schweiz i åttondelen på tisdag blir en rysare men Sverige går helt klart till kvartsfinal.

Gott att du rättar upp sombreron @Pepsi nu får du börja käka Lindt och Toblerone. :D Ta inte förlusten så hårt, gott!

Jag missade ju sändningen men såg svt:s direktreferat på tåget. Mexikanarna tuggar säkert Mezcalmask frenetiskt och spelar mariachi med kastanjetterna! Schweiz i åttondelen på tisdag blir en rysare men Sverige går helt klart till kvartsfinal.

Gott att du rättar upp sombreron @Pepsi nu får du börja käka Lindt och Toblerone. :D Ta inte förlusten så hårt, gott!
Svenskarna spelade mycket bra!!! Mexarna gav upp tidigt... Men de brydde sig inte.. De gick vidare...

Såg matchen med Brasilien - Serbien... Fantastiskt spel av Brassarna...
Det nämndes att en av spelarna i Brasilien hade kostat 2,1 miljarder i det lag han spelar för …
För en person som spelar fotboll.. Helt sjukt!!! Brasilien är ett fattigt land för normala människor..

Hade jag fått 1 miljon hade de gärna fått sparka och tackla mig.. ;) Sedan hade jag spöat dem utanför... :) 5555
Meeeen de åker ut svenskarna... :D:D:D:D

Svenskarna spelade mycket bra!!! Mexarna gav upp tidigt... Men de brydde sig inte.. De gick vidare...

Såg matchen med Brasilien - Serbien... Fantastiskt spel av Brassarna...
Det nämndes att en av spelarna i Brasilien hade kostat 2,1 miljarder i det lag han spelar för …
För en person som spelar fotboll.. Helt sjukt!!! Brasilien är ett fattigt land för normala människor..

Hade jag fått 1 miljon hade de gärna fått sparka och tackla mig.. ;) Sedan hade jag spöat dem utanför... :) 5555
Meeeen de åker ut svenskarna... :D:D:D:D
Men om svenskarna vinner måste du lova att joddla lite extra. Din personliga Penalty!

Hej

Bara att gratulera det Svenska laget och då med betoning på laget, för det är ju ingen individ utan hela lagets förtjänst att dom går och vinner gruppen, känns lite overkligt men det är bara att njuta så länge det vara, det är fotbollshistoria som skrivs.

Mvh isan lover

Som gammal fotbollsfantast kan jag inte tycka att det som det svenska landslaget presterade under sina tre gruppspelsmatcher varit särskilt muntert att titta på. Ser jag tillbaka på 1994 års VM-lag så var det mycket mer fotboll, framförallt anfallsfotboll.
Denna årgång har parkerat sig framför målgårdsområdet och kontrar vid de tillfällen som motståndarna av en eller annan anledning tappar bollen. Det finns inga bollhållare, passningsspelet är uselt och gör anfallen väldigt korta. Det som fungerar allra bäst och de är också rätt bra, så är det endast försvarsspelet.
Det är vår bästa och enda lagdel som fungerar. Varför används inte John Guidetti, Martin Olsson eller Emil Krafth?
Nä, tacka vet jag 1994:orna, de kunde lira boll! Vi minns väl alla, Martin Dahlin, Henke Larsson, Kenneth Andersson, Tomas Brolin, Limpan, Roland Nilsson, Jonas Thern, Schwarz, Patrik Andersson, Jocke Björklund, Ravelli, you name it!
Det var ett komplett lag med mycket fotbollskunnande, men årets upplaga faller i alla fall inte mig i smaken, men det är väl så som man säger, det är resultatet som räknas! Vad tycker ni andra? Har ni kunnat se matcherna live, eller får ni streama dem och se under dagtid?

Som gammal fotbollsfantast kan jag inte tycka att det som det svenska landslaget presterade under sina tre gruppspelsmatcher varit särskilt muntert att titta på. Ser jag tillbaka på 1994 års VM-lag så var det mycket mer fotboll, framförallt anfallsfotboll.
Denna årgång har parkerat sig framför målgårdsområdet och kontrar vid de tillfällen som motståndarna av en eller annan anledning tappar bollen. Det finns inga bollhållare, passningsspelet är uselt och gör anfallen väldigt korta. Det som fungerar allra bäst och de är också rätt bra, så är det endast försvarsspelet.
Det är vår bästa och enda lagdel som fungerar. Varför används inte John Guidetti, Martin Olsson eller Emil Krafth?
Nä, tacka vet jag 1994:eek:rna, de kunde lira boll! Vi minns väl alla, Martin Dahlin, Henke Larsson, Kenneth Andersson, Tomas Brolin, Limpan, Roland Nilsson, Jonas Thern, Schwarz, Patrik Andersson, Jocke Björklund, Ravelli, you name it!
Det var ett komplett lag med mycket fotbollskunnande, men årets upplaga faller i alla fall inte mig i smaken, men det är väl så som man säger, det är resultatet som räknas! Vad tycker ni andra? Har ni kunnat se matcherna live, eller får ni streama dem och se under dagtid?
Håller med fullständigt, vi är inget förande lag, men försvarsmässigt är vi ok.

Hoppas den så kallade SUPERSTJÄRNAN Emil Forsberg kommer till rätta, har ju inte slagit en riktig passning på hela turneringen däremot har han varit framgångsrik med att skjuta ner satelliter;)

Hej

Kritiken mot den polske domaren som missade straffen för Sverige mot Tyskland fortsätter, han bestraffas nu av FIFA och får åka hem istället för att döma en semifinal som det var planerat.

Uppgifter: ”Stal” straff av Sverige - nu får den polske domaren åka hem
FOTBOLLmindre än 3 tim sedan

Polska medier fortsäter sin negativa bedömning av den egna domaren Szymon Marciniak som ”stal straff av Sverige” i matchen mot Tyskland den 23 juni.

Nu rapporterar flera medier att han blir bestraffad av Fifa och får åka hem i stället för att döma en semifinal som det var tänkt.

Mvh isan lover

Hej

Kritiken mot den polske domaren som missade straffen för Sverige mot Tyskland fortsätter, han bestraffas nu av FIFA och får åka hem istället för att döma en semifinal som det var planerat.

FOTBOLLmindre än 3 tim sedan

Polska medier fortsäter sin negativa bedömning av den egna domaren Szymon Marciniak som ”stal straff av Sverige” i matchen mot Tyskland den 23 juni.

Nu rapporterar flera medier att han blir bestraffad av Fifa och får åka hem i stället för att döma en semifinal som det var tänkt.

Mvh isan lover
5555555 Det luktar politik, mutor och betting om det... Polen är beroende av Tyskland inom EU...
Det var en klar filmning av svensken.. Men nu straffas domaren. När det gäller stora pengar och någon losar , så skall ju givetvis någon straffas.. ;)
Man offrar en liten domare... Bara att se hur det gick till I Colombia för antal år sedan... Stora pengar satsades och de förlorade.. Vad hände? Jo!! De sköt killen i laget som strulat vid ett mål... Tror någon att det skulle vara renhårigt nu? Hallå!! Nu är det i Ryssland de spelar i.. :cool::cool:
Där är det väl renhårig demokrati och inget fuffens?? Samma gäller väl Polen som vill vara i EU? Ett ödmjukt land.. Som hatar invandrare.. :eek:
Varför ville inte domaren kolla och acceptera VAR ? Matchen var kanske redan bestämd vem som skulle få vinna... :cool::cool::cool:
Vem vet??? Utåt sett är ju Ryssland nu ett paradis via medier eftersom det är varmt och Sverige kommit vidare..
On det regnat, varit kallt och Sverige åkt ut tror jag inte man hyllat allt så mycket... :p

Hmmm, blanda in politik i en utebliven svensk straff. Knappast! Det skulle ha varit straff, solklart. Annars hade domarskrället inte blivit hemskickad pga tjänstefel. Skönt att rättvisa skipades till slut och Fritz o Co fick åka nach Hause. Nu skall Alpjoddlarna elimineras precis som Tre Kronor gjorde. Kör hårt grabbar! :)

Sverige kan gå ändå till final. Någon så att de inte kan anfalla, skäms, såg du inte matchen mot Mexico. Man måste ha en plan som någon så inte rusa ut helt planlöst. Såg några matcher med sk storstjärnor suck vad dåliga matcher. Vem vill se typ Barcas bolltrollande fram o tillbaka. Nej möte med action som Sverige visade mot Mexico.

Sitter och tittar på en i mitt tycke lysande och spännande match mellan Uruguay och Portugal. Riktig kamp verkligen!

Spanien - Ryssland i dag... Tror att Spanien vinner... ;) 2 -1, 3 - 1.. ?

På Tisdag….. Sverige - Schweiz. Oddsen ligger på Schweiz sida.. 1 -2. 1 -3...
Bara att ta fram ostbrickan med Schweiz ost, en groose beer, Läderhosen… Och Joddla.. !! Uber alle.. Ta fram knackwursten!!! :cool:
Ställ den Schweiziska klockan... På Tisdag åker nog våra svenska vänner hem.. :'(:'(:'(

Solly…!!! Om Sverige vinner får jag dränka sorgerna..... Men tror inte det... :p

Har fotbollsintresset försvunnit helt nu när det spelas åttondelsfinaler? Det har blivit väldigt tyst i denna tråden, jag måste försöka väcka er ur törnrosasömnen. Stormatch pågar mellan Spanien och Ryssland förstnämnda leder med 1-0 efter ett ryskt självmål. Ikväll Danmark mot Kroatien, måtte en reservdansk kunna somna lycklig.

Bara att ta fram ostbrickan med Schweiz ost, en groose beer, Läderhosen… Och Joddla.. !! Uber alle.. Ta fram knackwursten!!! :cool:
Ställ den Schweiziska klockan... På Tisdag åker nog våra svenska vänner hem.. :'(:'(:'(

Solly…!!! Om Sverige vinner får jag dränka sorgerna..... Men tror inte det... :p
Ja hoppas du på det så vinner Sverige lätt. Vi har Mexico i färskt minne. Sverige slår alpjoddlarna, tveklöst!

Tittar på den matchen just nu, måste bar säga att spanjorerna spelar den tråkigaste fotbollen av alla. Bara jäkla passande fram o tillbaks, det händer absolut Nada.
Tror jag går och lägger mig för vi skall till Nan tidigt i mon.
Hoppas Danmark vinner senare.
Utav dessa två lag som spelar just nu finns det inget hot i alla fall för kvarvarande lag i VM :cool::oops: Nästan som att titta på golf. :xmas_smiley:
Förresten höll på och glömma men göken går tillbaka i uret på tisdag för Sverige vinner tveklöst.

Tillbaka
Topp