FotbollsVm -18

Hjärtat hänger i halsgropen klarar vi hålla 1-1 i mina ögon är Tyskland fortsatt världens bästa lag, men Sverige gör sin bästa insatts på länge
Om 10 år är styvsonen med men på Thailands sida, han är lovande spelare sista matchen gjorde han alla mål 6 stycken.
Men slackar efter när jag kommer och kollar då vill han showa, dribbla och leka med dom andra och målen uteblir.
Sagt till han viktigaste är att du sammarbetar alla i ditt lag är dina polare och ni spelar bäst ihop.
Får säga att även om Sverige förlorar är jag stolt över dom inte många som lyckats hålla det Sverige gör nu mot Tyskarna
Gott att du håller uppe VM tråden Pan Pan, nu är vi en mer så f*n om vi inte minst skall klara oavgjort;) även om det ser tufft ut.

Gott att du håller uppe VM tråden Pan Pan, nu är vi en mer så f*n om vi inte minst skall klara oavgjort;) även om det ser tufft ut.
Vi tar oavgjort nu, detta vi hoppats på, oavgjort mot Tyskland = guld. Inte många lag i världen som klarar det.
Fan blev det mål nu när jag skrev.
Fan fan fan fan så nära. Jag hade satt oavgjort mot Tyskland högre än guldmedalj mot Portugal och lipsillarna!!!!

Fan igen, men inget chocerande jag var förvånad hur bra Svenskarna var motstånd populaitet ca. 10 miljoner vs 90 miljoner, vi har kvalitet dom har lite mer valmöjligheter.
Sverige i mitt hjärta är bäst på grund av den lilla befolkning vi är i alla sporter.
Låter som ett försvarstal men jag trodde aldrig Sverige skulle ta det, dom höll tyskarna på edgen, das uber mench play football.

Vad skall man säga, står upp heroiskt trots utspelade stundtals.

Tyvärr klarar vi inte hålla, trots en man mer. Så j.vla typiskt.......

Vad skall man säga, står upp heroiskt trots utspelade stundtals.

Tyvärr klarar vi inte hålla, trots en man mer. Så j.vla typiskt.......
Mäktigt mäktigt, aldrig sett ett så underlägset lag hålla så jäkls bra.
Kolla första 10 minuterna Tyskland dundra in och så jävla snabt försvar och stänga hela planen.
Luftwaffe och sammarbete vann, Sverige försökte lite försvar och blixt krieg, tyskarnas gamla strategi på 30 talet.
Kan bara köra det mot dumma halvspaniorer inte mot Tyskar, kunde lika gjärna stått 5-1 Sverige hade tur.

Försvann min poäng i inlägget ser jag.
Aldrig sett sånt bra Svenskt lag, dom var helt grymma.
Min text innan kunde lätt missförstås jag gjorde det.

Faller Sverige mot Mexico gör dom det med flaggan i topp. Jag fattar inte var domarna hittade så mycket tilläggstid, 3 eller 4 minuter hade varit rimligt. Men den tyska frisparken var snygg, det kan inte förnekas. Men trots det F*n f*n f*n!

Faller Sverige mot Mexico gör dom det med flaggan i topp. Jag fattar inte var domarna hittade så mycket tilläggstid, 3 eller 4 minuter hade varit rimligt. Men den tyska frisparken var snygg, det kan inte förnekas. Men trots det F*n f*n f*n!
Såg du dom första 10 minuterna.
Spelar Tyskland så krossar dom alla lag.
Tror inte det är många som säger att vårat mål va rå tur. Men Tyskland gick rakt igenom som en sammlad maskin.
Massa missar men kunde stått 5-1 - 10-1
arbeit macht frei Tyskatra är grymma fast jag hoppades på sverige

Den här tröjan sitter frugan med när jag går upp.
What the f$#k you have on you.
I dont know what say I just buy sua.
20180624_104848.webp

Hej

Själva började vi protestera och diskutera direkt när Durmaz byttes in, vi var 20 st som såg matchen tillsammans och ingen förstod detta bytet, vi hade hoppats på ett defensivt byte inte en spelare som bara har offensiva kvaliteter, på den lilla stund han var inne så gjorde han flera misstag, ett mycket märkligt byte minst sagt.

Sen skulle ju Sverige haft en straff också, en riktig domartavla, hoppas han har dömt färdigt i detta VM och framtida, han har ju möjlighet att se om situationen vilket alla Svenska spelare uppmanar honom till, men han skiter i detta och är nu totalsågad i världens media.

Tråkigt minst sagt men killarna ska ha all heder av sin insats, allt gick ju enligt plan tills det olyckliga och oförståeliga bytet.

Men än lever ju hoppet.

Mvh isan lover

Hej

Själva började vi protestera och diskutera direkt när Durmaz byttes in, vi var 20 st som såg matchen tillsammans och ingen förstod detta bytet, vi hade hoppats på ett defensivt byte inte en spelare som bara har offensiva kvaliteter, på den lilla stund han var inne så gjorde han flera misstag, ett mycket märkligt byte minst sagt.

Sen skulle ju Sverige haft en straff också, en riktig domartavla, hoppas han har dömt färdigt i detta VM och framtida, han har ju möjlighet att se om situationen vilket alla Svenska spelare uppmanar honom till, men han skiter i detta och är nu totalsågad i världens media.

Tråkigt minst sagt men killarna ska ha all heder av sin insats, allt gick ju enligt plan tills det olyckliga och oförståeliga bytet.

Men än lever ju hoppet.

Mvh isan lover
Gillar inte att ge skuld, men Janne får ta på sig dålig coaching. Hur tänker man med en man mer, och gör 3 offensiva byten:confused:
Här skulle vi spelat på ett oavgjort resultat, tyvärr va Tyskland lika överlägset med en man kort.

Men all heder till en kämpainsats:)
Nu får vi ta Mexico med 2 - 0 så är vi vidare;):nod:

Om nu Sverige skulle vinna ikväll så bryts en 60 års lång förbannelse, så länge sedan är det vi vann mot Tyskarna i en tävlingsmatch. Själv är jag rädd att @Pepsi får rätt, men för den delen håller jag på Sverige ändå.
Säger 1-1. Blir det så har en bragd inträffat.
Sooooolly @Krille !!! Vad sa PEPSI???? :cool:
"På Lördag.... Tyskland - Sverige … 2 -1 möjligen 3 - 1.. :beer:
Och flabberöven får byta gäng... :D:D :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Vad blev resultatet?? :reta: 55555555 !!
2 - 1 … Tyskland - Sverige

Det roliga är att den svenska förbunds kapten har ratat VAR, video kontrollen. " Inget att lita på". Men när Sverige vann innan via straff pga VAR, så blev det hyllningar till det systemet.. "Dommaren gjorde rätt" !!
Nu ville man ha straff.. Men VAR och domaren sa NEJ!! Fortsätt spela... Då gnäller han... ;)
Samma liknelser angående att en svensk armbågade en tysk i ansiktet.. Då straffades tysken. " Man är skyldig att hålla rätt på armar och ben så man inte skadar någon".. Helt rätt!! Men när en svensk sparkar av näsan på en tysk spelare, så blodet sprutar var det annat... "Solly… En olyckshändelse"... :confused:

Men får berömma "flabberöven" för ett bra ledarskap.. Och bra försvarsspel. En sympatisk lagledare som tar hand om sitt gäng... Det skulle många ledare tar lärdom av.. :wai::wai: Att vara ödmjuk vinner man på...
Själv vann jag 100 spänn av frugan!!! Hon höll på Sverige.. ( Egentligen ville hon hålla på Tyskland, men man kan inte betta på samma lag... :)) För att vara ödmjuk så har jag alltid rätt!!! :p:p:p :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Med vänlig hälsning
PEPSI

Sooooolly @Krille !!! Vad sa PEPSI???? :cool:
"På Lördag.... Tyskland - Sverige … 2 -1 möjligen 3 - 1.. :beer:
Och flabberöven får byta gäng... :D:D :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Vad blev resultatet?? :reta: 55555555 !!
2 - 1 … Tyskland - Sverige

Det roliga är att den svenska förbunds kapten har ratat VAR, video kontrollen. " Inget att lita på". Men när Sverige vann innan via straff pga VAR, så blev det hyllningar till det systemet.. "Dommaren gjorde rätt" !!
Nu ville man ha straff.. Men VAR och domaren sa NEJ!! Fortsätt spela... Då gnäller han... ;)
Samma liknelser angående att en svensk armbågade en tysk i ansiktet.. Då straffades tysken. " Man är skyldig att hålla rätt på armar och ben så man inte skadar någon".. Helt rätt!! Men när en svensk sparkar av näsan på en tysk spelare, så blodet sprutar var det annat... "Solly… En olyckshändelse"... :confused:

Men får berömma "flabberöven" för ett bra ledarskap.. Och bra försvarsspel. En sympatisk lagledare som tar hand om sitt gäng... Det skulle många ledare tar lärdom av.. :wai::wai: Att vara ödmjuk vinner man på...
Själv vann jag 100 spänn av frugan!!! Hon höll på Sverige.. ( Egentligen ville hon hålla på Tyskland, men man kan inte betta på samma lag... :)) För att vara ödmjuk så har jag alltid rätt!!! :p:p:p :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Med vänlig hälsning
PEPSI
Började du skriva detta inlägg redan 8 i morse:p:D;)

Började du skriva detta inlägg redan 8 i morse:p:D;)
Nix! Tog mig mig nog 3-4 min. Skickade kl 11.26..
Hade tanken att svara på Vinsten för Tyskland i går, men tänkte att några var lite ledsna.. Så inte röra upp känslorna för mycket på dem som hade fel... ;);):p:p:p:D
Men resultatet var ju väntat.. Så inget att vara ledsen över.. :):):) 2 - 1 säger jag bara... Det räcker... :wai::wai::wai::thumbsup:

Med vänlig hälsning
PEPSI

Nix! Tog mig mig nog 3-4 min. Skickade kl 11.26..
Hade tanken att svara på Vinsten för Tyskland i går, men tänkte att några var lite ledsna.. Så inte röra upp känslorna för mycket på dem som hade fel... ;);):p:p:p:D
Men resultatet var ju väntat.. Så inget att vara ledsen över.. :):):) 2 - 1 säger jag bara... Det räcker... :wai::wai::wai::thumbsup:

Med vänlig hälsning
PEPSI
Fast tyskarna hde ju tur också. Men nu blir ju den viktigaste frågan vad säger Zlatan :p

Fast tyskarna hde ju tur också. Men nu blir ju den viktigaste frågan vad säger Zlatan :p
Tyskarna hade inte "tur".. De har alltid varit bättre än svenskarna.. I varje inlägg i TV så framhävs det och visas en match från 1958 … Då hade svenskarna "tur" mot Tyskarna.. :)
Såg att Glenn Hyse'n var i Ryssland och hejade på svenskarna.. Man skulle kanske satt in honom i stället?? Tyvärr var han bra packad av för mycket öl när de intervjuade honom.. :cool::cool: Han hade säkert gjort Tyskland en tjänst. Självmål eftersom att han inte vetat var han var... ;):p:p:p
Zlatan myser nu.. I varje reklam i pauserna säljer han sina produkter.. Han tjänar 100 tals miljoner och skrattar åt Janne Andersson, förbunds kaptenen nu.. Janne är besviken nu.. :(:(:( Men hade han svalt stoltheten och tagit in Zlatan hade Sverige nog haft en mycket större chans.. Meeeenn Sooolly!! Stoltheten gick före och nu ligger de risigt till det... Nu hänger det på Mexico och syd Korea.. Och de är fighter.. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Svenskarna skulle haft straff, det var odiskutabelt. Men domarskrället var väl mutad liksom med all tilläggstid för att ge hornblåsarna chansen att vinna. Det stinker ruttet lång väg. Och att hornblåsarna sedan hånar svenskarna gör inte saken ett förbannat dugg bättre.

Misstänker att @Pepsi har tyskt blod i ådrorna, han verkar ju jublande glad över deras seger. För min del kan dom osportsliga tölparna dra dit pepparn växer, dvs till ett varmare ställe. :mad: :mad: :mad:

Svenskarna skulle haft straff, det var odiskutabelt. Men domarskrället var väl mutad liksom med all tilläggstid för att ge hornblåsarna chansen att vinna. Det stinker ruttet lång väg. Och att hornblåsarna sedan hånar svenskarna gör inte saken ett förbannat dugg bättre.

Misstänker att @Pepsi har tyskt blod i ådrorna, han verkar ju jublande glad över deras seger. För min del kan dom osportsliga tölparna dra dit pepparn växer, dvs till ett varmare ställe. :mad: :mad: :mad:
Hmmmm… Så nu gällde inte VAR systemet längre? Domaren är dum i huvudet nu... Inte när svensken sparkade i sönder näsan på Tysken? :) Jag har inte tyskt blod.. vad jag vet?? Kommer från Kävlinge... :D:D:D Kanske samma sak som tysk?? :D:D:D

Tillbaka
Topp