FotbollsVm -18

En redig smålänning har bara ett tales sätt... Gratis är gott!! Har under mer än 15 års tid jobbat med dessa smålänningar i Oskarshamn... De är väl begåvade på sitt sätt... Men de har sina begränsningar vad gäller att betala för något.. Att tjuvfiska kräftor ingår i deras uppfostran... Det skall vara gratis.. Som Koranen för en muslim... ;););)
Mycket goda vänner... Men som skåning är man uppfostrad att vara givmild... Inte snål.. :p:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Kram alla Smålisar!!! :wai::wai::wai: Hur många fotbolls spelare finns det i Småland? Ingen... Inga pengar till att köpa en boll... :D
:reta: Nu lyckades du nog reta upp minst en fotbollsintresserad smålänning:eek:;)men känns nästan som det är ditt signum, att reta gallfeber på folk:p:D:D;)

Bara en timma kvar till match, jag har blivit bjuden till Ullevi för att se matchen på storbild:)

Men skönare att ligga i soffan å pilla navelludd:D har inte bestämt mig en.

Men ett förhandstips på resultat bjuder jag på, nämligen 3-1 till Sverige :wai:

Tack för fina ord från både Micke & Pepsi. :wai: Att tjuvfiska kräftor kräver sin man, inte alla som pallar trycket.
Och om Pepsi nu jobbat med Smålänningar som du säger så bör du veta att snåla är vi inte, givetvis finns det sådana här också som i Skåne, och det tror jag nog att du vet;):D.
Sist vi Svenskar hade en riktigt stor framgång (herrar) var ju -94. och då undrar jag om Spättekagan;) Pepsi:D vet vem som var förbundskapten och vem som vaktade målet, kan ge ett tips.. Smålänningar. Inget googlande nu.
Hoppas innerligt att ditt tips går in @Micke.T , du är ju inne i ett flyt nu:):thumbsup:.
VNL startar inte, sjuk. Pontus J tar den platsen.. Jag säger 2-1 till oss.:wai:

Tack för fina ord från både Micke & Pepsi. :wai: Att tjuvfiska kräftor kräver sin man, inte alla som pallar trycket.
Och om Pepsi nu jobbat med Smålänningar som du säger så bör du veta att snåla är vi inte, givetvis finns det sådana här också som i Skåne, och det tror jag nog att du vet;):D.
Sist vi Svenskar hade en riktigt stor framgång (herrar) var ju -94. och då undrar jag om Spättekagan;) Pepsi:D vet vem som var förbundskapten och vem som vaktade målet, kan ge ett tips.. Smålänningar. Inget googlande nu.
Hoppas innerligt att ditt tips går in @Micke.T , du är ju inne i ett flyt nu:):thumbsup:.
VNL startar inte, sjuk. Pontus J tar den platsen.. Jag säger 2-1 till oss.:wai:
@Krille ! Tack för din ödmjukhet!! Alla Smålänningar är inte snåla.. :) Och det heter Spiddekaga !! Det har jag lärt mina vänner i Småland.. :D
Tror matchen slutar 1 - 3 till Sydkoreas fördel... De har fått bra beröm från den svenska förbundskapten att de är mycket svårt motstånd.. Hoppas man slipper alla dessa "filmningar" som i tidigare matcher i VM..
Och att domaren inte är "köpt".. Igår mellan Brasilien - Schweiz "blundade domaren lite... Även vid knuffabde av spelare med båda armarna vid hörna.. Alla skrek att det var klockrent ful spel..
Trots video bevis och linjedomarna visade så förnekade domaren att det skett... Han såg inte... Hmmmm Korrupt?
Vem vet ?? Mycket pengar på BET??? 555555

Vi får väl se 14.00 hur det går... Som Sverige presterat tidigare så lär de få det tufft mot Syd Korea.. ;)
Jag saknar Zlatan!!!! Då hade det jävlar blivit fart på gänget... Inget kärring spel och slöande... :D:D:D:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Har sett första halvleken mellan Sverige - Syd Korea.. Syd Korea har inte fattat att man måste vara på motståndarens plan halva för att kunna göra mål.. De är fruktansvärt bra på försvaret … Målvakten är superbra.. En verkligen bra kille!!!
Men av 47 minuters spel har de varit på svenska sidan i 2 minut kanske... ;)
Men om man ser det från svensk sida är det bedrövligt!! Ett skit lag!! 45 minuter på Syd Koreas halva och de kan inte göra mål.. :(:( Men minsta lilla någon Korean rör dem så filmar de som i en Chaplin film.. Ajajaj ONT... :'(:'(:'(

In med Zlatan för fan!! Svälj stoltheten !!! Han sitter ju på läktaren och skrattar åt dem nu... :D:D:D
Varför skickar man inte riktigt duktiga fotbolls spelare?? Jo!! Pengar... Nu har de skickat B-gänget...
Solly!!! Men verkligheten .. :wai::wai::wai:
Har satt 50 spänn mot frugan att jag tror Syd Korea vinner.. :p:p:p Men hon vill med att Syd Korea vinner...
Hon skriker att svenskarna är urusla!!! Och gnäller..
Men att Betta innebär en vinner och en förlorar.. Kanske jag...
Heja Syd Korea!!! :D:D:D:D:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Visst vann vi, men mot vad:confused:
Nä, med sådan fotboll kan man lika gärna gå till heden i centrala Gbg och se 7-mannafotboll. ..

Har sett första halvleken mellan Sverige - Syd Korea.. Syd Korea har inte fattat att man måste vara på motståndarens plan halva för att kunna göra mål.. De är fruktansvärt bra på försvaret … Målvakten är superbra.. En verkligen bra kille!!!
Men om man ser det från svensk sida är det bedrövligt!! Ett skit lag!! 45 minuter på Syd Koreas halva och de kan inte göra mål.. :(:( Men minsta lilla någon Korean rör dem så filmar de som i en Chaplin film.. Ajajaj ONT... :'(:'(:'(

In med Zlatan för fan!! Svälj stoltheten !!! Han sitter ju på läktaren och skrattar åt dem nu... :D:D:D
Varför skickar man inte riktigt duktiga fotbolls spelare?? Jo!! Pengar... Nu har de skickat B-gänget...
Har satt 50 spänn mot frugan att jag tror Syd Korea vinner.. :p:p:p Men hon vill med att Syd Korea vinner...
Heja Sydkorea??? :confused: :confused: :confused: Och vad fasen skall vi med Zlatan till när vi har Granqvist? Jag kunde inte se mycket av matchen, vi befinner oss på för hög latitud för att få ordentlig täckning av satelliten men Sverige vann och det är underbart. :) :) :)

En redig smålänning har bara ett tales sätt... Gratis är gott!! Har under mer än 15 års tid jobbat med dessa smålänningar i Oskarshamn... De är väl begåvade på sitt sätt... Men de har sina begränsningar vad gäller att betala för något.. Att tjuvfiska kräftor ingår i deras uppfostran... Det skall vara gratis.. Som Koranen för en muslim... ;););)
Mycket goda vänner... Men som skåning är man uppfostrad att vara givmild... Inte snål.. :p:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Kram alla Smålisar!!! :wai::wai::wai: Hur många fotbolls spelare finns det i Småland? Ingen... Inga pengar till att köpa en boll... :D

Är det inte pga fattigdom alla fotbollspelare jagar samma boll, jag kan sponsra varsin boll åt dem så slipper vi se eländet :)

Här gick telefonen varm, hela byn ringde och berättade att sverige fått in ett mål.
-Jaha, spelas det fotboll, mot vem? Bryr mig inte, kollar en film jag. Ska man hålla på någon så får det bli Sydkorea, de killarna är sötare.

Är det inte pga fattigdom alla fotbollspelare jagar samma boll, jag kan sponsra varsin boll åt dem så slipper vi se eländet :)

Här gick telefonen varm, hela byn ringde och berättade att sverige fått in ett mål.
-Jaha, spelas det fotboll, mot vem? Bryr mig inte, kollar en film jag. Ska man hålla på någon så får det bli Sydkorea, de killarna är sötare.
5555 Ja eller hur,,, speciellt deras målvakt gillade du väl;).,, fan, kunde inte låta bli.:D:D:D
Om någon här på TS tyckte att Korea skulle vunnit,, ja då har vi inte sett samma match:laugh::xmas_smiley:. RÄTTVIST säger jag men visst fan ska ju Berg göra mål i första.:thumbsdown:. Skitsamma, en vinst och 3 poäng gör dagen för mig.:thumbsup:

Du som dissat Zlatan så enormt,.. Jaha och nu sponsrar du honom och hans spelbolag också..Ja .. vad ska man säga om dig.?

5555 Ja eller hur,,, speciellt deras målvakt gillade du väl;).,, fan, kunde inte låta bli.:D:D:D
Om någon här på TS tyckte att Korea skulle vunnit,, ja då har vi inte sett samma match:laugh::xmas_smiley:. RÄTTVIST säger jag men visst fan ska ju Berg göra mål i första.:thumbsdown:. Skitsamma, en vinst och 3 poäng gör dagen för mig.:thumbsup:

Jag såg inte matchen så jag vet inte hur deras målvakt ser ut, men ska självklart kolla upp det ;)

Cjeap
Varför skickar man inte riktigt duktiga fotbolls spelare?? Jo!! Pengar... Nu har de skickat B-gänget
Ja du.... jag är helt ointresserad av all form av idrott men jag kollade på matchen med min äldsta son i Barcelona som en kul grej. Jag tycker de gjorde bra ifrån sig och förtjänade segern. Jag tycker inte det skulle vara ett dugg okej om staten gick in och sponsrade att denna fantastiska Zlatan skulle spela så våra chanser ökade något att vinna vm. Jag vill att skattemedel skall gå till vård/skola/försvar/etc. Detta lag är vad jag tycker är rimligt att betala för och de levererade. Bättre att ge mer okända spelare chansen att kanske växa och bli stora namn än att endast satsa allt krut på proffs spelare.

Hej

Naturligtvis glad för segern som grundades på en laginsats.

Hur långt det räcker återstår att se, men bollen är ju rund som det så vackert heter, så inget är omöjligt, det är bara att hålla tummarna.

Att Berg missade några chanser besvärar mig inte, han är ju på rätt plats och får chanserna, fortsätter han så lär det snart bli mål även i VM.

Mvh isan lover

Skaplig match ända fram till målet sen gjorde Sverige som vanligt och backade hem och man kunde lika gärna zappat över till Björnes Magasin.
Hade skrattat om Korea fått in den i slutet, va ju typ bara stolpen i vägen.

Hej

Naturligtvis glad för segern som grundades på en laginsats.

Hur långt det räcker återstår att se, men bollen är ju rund som det så vackert heter, så inget är omöjligt, det är bara att hålla tummarna.

Att Berg missade några chanser besvärar mig inte, han är ju på rätt plats och får chanserna, fortsätter han så lär det snart bli mål även i VM.

Mvh isan lover
Jag hade inte oroat mig för nästa match, om det va Gais på gamla Ullevi;)men Tyskland är nått annat.
Ledsen att jag som oftast är optimist och positiv, visar sådant missnöje med vårt landslag.
Men efter det jag såg mot Sydkorea, har jag inga förhoppningar i detta VM:(

Att sedan alla höjer dom till skyarna, får mig att undra om jag begriper dagens fotboll:D klart jag gör, kreti å pleti i rutan får ju betalt;)
Skam vore om dom sågade vårt kära landslag, tycker iofs missnöjet lyser igenom ett par av de så kallade experter i rutan:)

Nog med galla nu, HEJA SVERIGE :):)

Jag hade inte oroat mig för nästa match, om det va Gais på gamla Ullevi;)men Tyskland är nått annat.
Ledsen att jag som oftast är optimist och positiv, visar sådant missnöje med vårt landslag.
Men efter det jag såg mot Sydkorea, har jag inga förhoppningar i detta VM:(

Att sedan alla höjer dom till skyarna, får mig att undra om jag begriper dagens fotboll:D klart jag gör, kreti å pleti i rutan får ju betalt;)
Skam vore om dom sågade vårt kära landslag, tycker iofs missnöjet lyser igenom ett par av de så kallade experter i rutan:)

Nog med galla nu, HEJA SVERIGE :):)
Man kan ju tycka att Sverige suger och att Tyskland är bäst, men facit efter 1 omgång är att Sve har 3 poäng och Tys 0.
Så de enda som har nåt att förlora i nästa match är Tys, ingen vinst så är de i princip borta. Så idag är jag hellre svensk än tysk.
Underskatta inte vad rädsla att förlora kan göra med tyska världsstjärnor. På pappret ska det väl bli 2-siffrigt till Tys, men matchen ska spelas och bollen ska in i mål, och vi såg ju hur det gick mot Mexiko.

Idag handlade det bara om 3 poäng. Spelar ingen roll hur det såg ut, det är ingen skönhetstävling.

Så idag jublar vi, man vet aldrig när det händer igen:afro:

Man kan ju tycka att Sverige suger och att Tyskland är bäst, men facit efter 1 omgång är att Sve har 3 poäng och Tys 0.
Så de enda som har nåt att förlora i nästa match är Tys, ingen vinst så är de i princip borta. Så idag är jag hellre svensk än tysk.
Underskatta inte vad rädsla att förlora kan göra med tyska världsstjärnor. På pappret ska det väl bli 2-siffrigt till Tys, men matchen ska spelas och bollen ska in i mål, och vi såg ju hur det gick mot Mexiko.

Idag handlade det bara om 3 poäng. Spelar ingen roll hur det såg ut, det är ingen skönhetstävling.

Så idag jublar vi, man vet aldrig när det händer igen:afro:
Jag är hellre svensk än tysk alla dar i veckan;)detta oavsett hur det går i den matchen:)

Självklart skall vi va glada för 3 poäng efter dagens drabbning, är ju gott att ha i ryggsäcken inför matchen mot Tyskland.

Inget mer gnäll från bästkusten :):);)

Jag är hellre svensk än tysk alla dar i veckan;)detta oavsett hur det går i den matchen:)

Självklart skall vi va glada för 3 poäng efter dagens drabbning, är ju gott att ha i ryggsäcken inför matchen mot Tyskland.

Inget mer gnäll från bästkusten :):);)
Inget mer gnäll överhuvudtaget, tror jag. Men jag lovar inget bestämt. Heja Sverige!

Tillbaka
Topp