Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej jag och min fru är på väg till Patong beach i oktober.
Nu till frågan är det nån här som gjort det och vet vart man kan vända sej vi skulle inte vilja ha nån stor sermoni typ att en munk hjälper oss på stranden. Och typ vad kostar det på ett ungef
Norr om Phuket i Khao lak vet jag hur det gar till har gift ett par fran Goteborg for nagra ar sedan med tre munkar pa stranden. Detta ar tyvarr forbjudet idag, men gar att ordna i alla fall
Äktenskaps-löften? Va? Har vi vettiga svenskar gått på den löjliga amerikanska sedvänjan också?? Räcker det inte med den fjantiga grejjen med "trick or treat" (Halloween)??? Fattar inte vi svenskar att man behöver inte ta till sig allting som visas i TV...
Äktenskaps-löften? Va? Har vi vettiga svenskar gått på den löjliga amerikanska sedvänjan också?? Räcker det inte med den fjantiga grejjen med "trick or treat" (Halloween)??? Fattar inte vi svenskar att man behöver inte ta till sig allting som visas i TV...
Där måste jag hålla med dig särskilt vad gäller Halloween. Vilket förbaskat trams!! Att förnya äktenskapslöften är väl upp till var och en men personligen tycker jag att det räcker gott med att man visar att man älskar varandra och hjälper varandra genom dom dagliga vedermödorna.
Där måste jag hålla med dig särskilt vad gäller Halloween. Vilket förbaskat trams!! Att förnya äktenskapslöften är väl upp till var och en men personligen tycker jag att det räcker gott med att man visar att man älskar varandra och hjälper varandra genom dom dagliga vedermödorna.
Fast ibland uppskattas det inte, ta bara som exempel, .frugan lagar mat och jag säger, vad gott det luktar, Du älskling efter maten så tar jag hand om disken, åhh, tack säger min fru, vad är det påsen som Du handlat, papptallrikar...
Du som skeppare kan komma ner och viga ett par svenskar ,som har bestallt giftemal pa nagon av alla beacher det finns har, restenn ordnar jag ihop med ett par munkar
Du som skeppare kan komma ner och viga ett par svenskar ,som har bestallt giftemal pa nagon av alla beacher det finns har, restenn ordnar jag ihop med ett par munkar
Nej. Det har de inte. Såtillvida de inte är borgerliga vigselförrättare i sin hemkommun, vilka är tillsatta/godkända av länsstyrelsen. Det har absolut ingenting med deras tjänst som kapten/skeppare att göra. Alla kan få bli vigselförättare om något parti föreslår dig i din kommun och du sedan fullföljer länsstyrelsens utbildning, krav och test.
Ok det ar kanske bara till sjoss dom far viga folk, iland behover dom ju inte dar finns det praster, men i utlandet dar det inte finns nagon svensk prast men en sjokapten gar det bra
Nej. Det har de inte. Såtillvida de inte är borgerliga vigselförrättare i sin hemkommun, vilka är tillsatta/godkända av länsstyrelsen. Det har absolut ingenting med deras tjänst som kapten/skeppare att göra. Alla kan få bli vigselförättare om något parti föreslår dig i din kommun och du sedan fullföljer länsstyrelsens utbildning, krav och test.
Tyvärr inte @Gottland . Man måste vara av Länsstyrelsen förordnad vigselförättare. Jag kollade upp detta när jag och teerak skulle gifta oss, ville att en kompis skulle göra det. Men det gick inte så det fick bli på Rådhuset i Lund istället. Så @Ubon och @Samet har rätt, annars hade det varit trevligt att göra det.
Ok det ar kanske bara till sjoss dom far viga folk, iland behover dom ju inte dar finns det praster, men i utlandet dar det inte finns nagon svensk prast men en sjokapten gar det bra
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.