Dags för mig att byta ut mina fönster i huset.
Vi har bett om offerter ifrån olika lokala företag, samt även ifrån elite fönster.
Vi har bett om offerter ifrån olika lokala företag, samt även ifrån elite fönster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte SP fönster till hela huset när jag renoverade. Kompisen monterade SP fönster i sitt hus han byggde för 14 år sedan.Dags för mig att byta ut mina fönster i huset.
Tydligen bytt namn i årJag köpte SP fönster till hela huset när jag renoverade. Kompisen monterade SP fönster i sitt hus han byggde för 14 år sedan.
Kompisen köpte billiga fönster från utlandet, plastfönster. Han tyckte dom var helt okej tills han kom hem till mig och öppnade altandörren. Han reagerade direkt och sade shit vilken skillnad! Han ångrade att han köpt billigt från utlandet. Man får vad man betalar för.Jag hjälpte en husägare att byta fönster för ett antal år sedan.
Dom hade själv beställt sina fönster från Polen och dom såg rejäla ut och i bra kvalitet.
Priset var mindre än hälften mot svenska leverantörer.
Ett alternativ om man själv kan göra jobbet eller hitta en hantverkare som gör jobbet.
I södra Sverige kanske installation ingår.
Ser ut så här vid matbordetHär är listan på två altandörrar och fasta fönster. Härdat glas på insidan då det är krav när fönstren går från golvet.
![]()
Det var inga enkla plastfönster utan rejäla i riktigt virke.Kompisen köpte billiga fönster från utlandet, plastfönster. Han tyckte dom var helt okej tills han kom hem till mig och öppnade altandörren. Han reagerade direkt och sade shit vilken skillnad! Han ångrade att han köpt billigt från utlandet. Man får vad man betalar för.
Ursäkta men sover aldrig farbror?Det var inga enkla plastfönster utan rejäla i riktigt virke.
Måttbeställda med med riktig spröjs.
Billiga var dom inte men halva priset mot en svensk fönstertillverkare begärde.
Några sa att dom dessutom inte kunde göra dessa fönster.
Det var 12 fönster som ändå gick på över 300.000kr
Har en ovana att vakna upp mitt i natten och inte kan somna om.Ursäkta men sover aldrig farbror?![]()
En arbetskollega till mig beställde från Mockfjärd och han processar ännu mot dom. Fönsterna är det säkert inget fel på utan här handlar det nog om att den lokala byggfirman som bytte fönster gjorde ett otroligt dåligt jobb.Grannen i stockholm bytte alla fönster och dörrar i sin 50-talsvilla och la beställningen på Mockfjärds som levererade i tid, hela bytet gick på en arbetsdag och väldigt bra fönster
Liknande problem som många fått med solcellsinstallationer. Nyanställda oerfarna lokala montörer som gör massor med fel men nästan omöjligt att få ordning på i efterhand. Grannens montörer var väldigt seriösa och gjorde ett vad jag kunde se väldigt bra jobbEn arbetskollega till mig beställde från Mockfjärd och han processar ännu mot dom. Fönsterna är det säkert inget fel på utan här handlar det nog om att den lokala byggfirman som bytte fönster gjorde ett otroligt dåligt jobb.
Så är det, de som tillverkar och säljer har inte några egna hantverkare som åker runt och monterar.En arbetskollega till mig beställde från Mockfjärd och han processar ännu mot dom. Fönsterna är det säkert inget fel på utan här handlar det nog om att den lokala byggfirman som bytte fönster gjorde ett otroligt dåligt jobb.
Även jag känner till några som blev otroligt besvikna på jobben som ( installatörerna ) gjorde, själv skulle jag nog inte kalla dom snickare...En arbetskollega till mig beställde från Mockfjärd och han processar ännu mot dom. Fönsterna är det säkert inget fel på utan här handlar det nog om att den lokala byggfirman som bytte fönster gjorde ett otroligt dåligt jobb.
En granne har fått sådana problem nu. Tak byttes och solceller installerades men jobbet utfördes av klåpare. Så nu är stämningsansökning på gång, självklart när den totala kostnaden ligger på drygt en halv miljon. Det är allt jag vet just nu.Liknande problem som många fått med solcellsinstallationer. Nyanställda oerfarna lokala montörer som gör massor med fel men nästan omöjligt att få ordning på i efterhand. Grannens montörer var väldigt seriösa och gjorde ett vad jag kunde se väldigt bra jobb
Dags för mig att byta ut mina fönster i huset.
Nä, då måste väl han ändå anlita någon som ska sälja fönster och någon som ska komma hem och mäta mm.Aldrig hade en tanke på att fråga lokala Glasmästaren?!