Folknykterhetens dag

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Idag, på Kristi Himmelsfärdsdag, är det av tradition Folknykterhetens Dag. Själv kommer jag att fira denna med några glas rödvin framåt kvällen. :cool:

Minns att jag mönstrade av en gång för länge sedan och har sällan varit så packad när jag kom hem just på denna dag. :confused:

Håller redan på fixa till vätskebalansen i kroppen.

2018-05-10 09.03.07.webp

Ja du kan ju behöva dränka sorgerna efter dom Finska Lejonens torsk mot Danmark i hockey igår kväll. :D

Det är det bästa med att vara från två länder, förlorar det ena så har man ju alltid chansen hålla på det andra laget.
Enda gången man blir kluven är båda möts på samma plan/rink, då får man hålla på det lag som presterar bättre.

Idag, på Kristi Himmelsfärdsdag, är det av tradition Folknykterhetens Dag. Själv kommer jag att fira denna med några glas rödvin framåt kvällen. :cool:

Minns att jag mönstrade av en gång för länge sedan och har sällan varit så packad när jag kom hem just på denna dag. :confused:
Hade det inte varit min torra årsperiod så hade säker skålat, för motvalls är melodin.
:p

Det är det bästa med att vara från två länder, förlorar det ena så har man ju alltid chansen hålla på det andra laget.
Enda gången man blir kluven är båda möts på samma plan/rink, då får man hålla på det lag som presterar bättre.
Från tre fast ett spelar inte hockey. :rolleyes:

Det är väl också den traditionella Gökottan denna dag. En perfekt start skulle alltså ha varit att börja dagen med en kaffegök! :nod:

Tillbaka
Topp