Fillippinerna 1993

Tagbilaran city

Tagbilaran.webp

samma.webp

samma stad.webp

Då har vi kommit till slutet på denna resan. Nu är jag i Manilla. Känner en tjej som har sin son i Manilla. Han fick ta ledigt en dag för att guida mej på olika sevärdigheter.
Han tog med mej till en park, typ minisiam som finns i pattaya.

Kompis från Manilla.webp

Manilla.webp

Manilla city.webp

park.webp

parkområde.webp

vulkan.webp

Sen sista bilden från denna resan, flyget hem med Phillippines airline. Gott om plats var det.

När vi kom hem så hade vi bokat en mc semester till Italien så det var bara hem, tvätta, packa om och ge sej ut igen. Men det är ju Europa så det platsar ju inte i denna tråden.

Har några resor i bagaget till Austarlien, får se när jag har ork och lust att scanna dom bilderna.

hemresa.webp

Kul. Fina bilder, en sån resa glömmer man inte. -93 fan det är ju länge sen. Vet du om det har förändrats mycket?
Ser med spänning fram emot att får åka med down under :wai: :thumbsup:
Rolf

Tack.
Arnold: Det där var en resa jag aldrig glömmer. :thumbsup:

Rolf: Jag vet faktiskt inte hur det är där nu. Det var ju hos min ex. svägerska jag bodde hos, hon skilde sej -94-95. Men flyttade härifrån 2001, jag har lite kontakt med henne fortfarande men då har vi inte pratat om Fillippinerna, mer om hur hon mår idag. Jag är väl det närmaste storasyster hon har här i sverige, även om hon har en ny svensk familj idag är jag ju den första svenska tjej som hon lärde känna.

"Kycklingen " sa:
Tack.
Arnold: Det där var en resa jag aldrig glömmer. :thumbsup:

Rolf: Jag vet faktiskt inte hur det är där nu. Det var ju hos min ex. svägerska jag bodde hos, hon skilde sej -94-95. Men flyttade härifrån 2001, jag har lite kontakt med henne fortfarande men då har vi inte pratat om Fillippinerna, mer om hur hon mår idag. Jag är väl det närmaste storasyster hon har här i sverige, även om hon har en ny svensk familj idag är jag ju den första svenska tjej som hon lärde känna.
Ah där ser man. Hoppas det går bra för henne.
Förresten skannar du in bilderna från pappers kort, i så fall är det ju riktigt BRA gjort,du är duktig du kommer att gå långt här i livet :D
Rolf

Ja, jag scannar in varenda bild från vanliga foton, sen förminskar jag dom. Phuuu, roligt men det tar tid.

Jag köpte min digitala kamera 2007, men alla bilder dessförinnan, många bilder blir det. :angel:

Fasen kycklingen du får ju jobba hårt för att vi ska få se dina fina bilder riktigt nice
men när du visar by toan spolar du inte först ;D

karma kommer så fort ja får till di

glimten66

Ha ha, jag är ganska säker på att jag inte tog det TOA fotot själv, jag hade sett till att det hade vart rent först.
Även om spolvattnet inte var rent från början.

ja ja bortförklaring ;D

hoppas du kan va sjuk ett par dar till så vi snart kan få se nya bilder ;)

glimten66 PS! krya på di......

Fy fa.. vilken härlig resa Kycklingen :thumbsup: :thumbsup:

Tack för att du tar dig tid och gör så vi får följa med :thumbsup:

;D ;D ;D, ja har säkert försökt 7 gånger nu att ge en kommentar, segt som fan, vet inte vad det är.

Ja, som jag brukar säga underbara bilder, precis sådana där vardagsbilder ur gatulivliv, ett möte, eller beskrivandes ett arbete, ja vardagen i människors liv jorden runt, sa det till Arnold också.

Man längtar verkligen bort från denna systematiserade, normaliserade, perfekta, överrationaliserade värld som vi lever i här i Sverige.

Visst vi lever i frihet utan krig och andra farsoter, men vi är alldeles för normaliserade, tur att vi är lite galna här i forumet. ;D Mer sådana bilder kycklingen. karma för det!

Mvh Peter :wai:

Kanonbilder! Kul att du lägger ner så mycket jobb med dem :wai:

Ps.. Varför har du en stor fläck på rumpan, då du ligger i flystolen? :D

Sitter du och studerar bilderna med förstoringsglas? Tur att jag maskerade en del då även jag inte hade några rynkor på den tiden. :police:

Jag var tvungen att gå tillbaks och kolla vad du menade för fläck, jag såg ingen. Det enda jag kan tänka mej är att byxorna var slitna efter att man suttit på rumpan i 3 veckor eller blivit smutsiga när man suttit på skitiga trämöbler. Eller det kanske var en binda som finns innanför och gör konturen på byxorna. :laugh:

Fina bilder från bergsbyn,
och flera "skitbilder" =toaletter :)

Kom att tänka på engelsmannen (?) som undrade varför vi svenskar var så intresserade av toaletter (=loo) efter att vi skickat låtarna:
Waterloo
Digiloo
Bugaloo
till Eurovision Song Contest :)

Otroligt fina bilder kycklingen, tack, härligt att kunna bo som du gjorde, det skulle jag med vilja göra en dag, man är så bortskämd med alla ting som finns, datorer, mobiler, rinnande rent vatten och duschar. Och så ute på vischan där alla invånare glor ut en som bara den,

Karma kommer

Mvh Putte

Tillbaka
Topp