Fick ett meddelande på min gmail.

stef@n

Forumveteran
Fattar ingenting men jag vet så har jag inget Apple-konto.

An account recovery request was made for your Apple ID.​

Dear Security Basegroup,
An account recovery request for your Apple ID (sxxxx6@gmail.com) was made from an iPhone near Los Angeles, CA on June 1, 2023 at 3:03:46 PM PDT. The contact phone number provided was +1 (818) 687-0253.
You will receive a text or a phone call at this number when your account is ready to recover on June 15, 2023 at 3:03:46 PM PDT. For updated status information or to provide additional information to help recover your account, visit https://iforgot.apple.com
If you didn’t make this request or do not recognize the information presented above, you should cancel account recovery immediately to keep your account secure.

Apple Support

Dear Security Basegroup,
An account recovery request for your Apple ID (sxxxx6@gmail.com) was made from an iPhone near Los Angeles, CA on June 1, 2023 at 3:03:46 PM PDT. The contact phone number provided was +1 (818) 687-0253.
You will receive a text or a phone call at this number when your account is ready to recover on June 15, 2023 at 3:03:46 PM PDT. For updated status information or to provide additional information to help recover your account, visit https://iforgot.apple.com
If you didn’t make this request or do not recognize the information presented above, you should cancel account recovery immediately to keep your account secure.

Apple Support
Gör inget , deleta bara , säkerligen Ryssvänligt

Dear Security Basegroup,

Apple Support
Markera som Spam. Om du bara deletar det så finns risken att det återkommer.

Senast ändrad:
Om det handlar om COD och du vet att du inte har beställt det, så är det bara neka leveransen. :)

Visst men är man en famij så kan det vara svårare. Jag beställer ju också alltid cash delivery men är ibland ute när det kommer och då slantar svärmor paketen som kommer eftersom hon inte har koll på vad jag beställt.

/ SatanG

Visst men är man en famij så kan det vara svårare. Jag beställer ju också alltid cash delivery men är ibland ute när det kommer och då slantar svärmor paketen som kommer eftersom hon inte har koll på vad jag beställt.

/ SatanG
Ja det kan nog hända, men då får man ha ett 'familjemöte'..... ha ha .

Jag kör alltid cash on delivery , sen vet jag vad jag köper , när det kommer samt vad det skall kost mm, Inte en chans att scamma mig :laugh2:
Får du öppna paket och kontrollera innehållet?

Det får man inte med Lazada i Filippinerna.
Men det går att reklamera efteråt och returnera.
Gjorde det med laddbar borrmaskin, hade beställt en Bosch och fick en no name kineskopia.

Och vad är de:rolleyes:, menar du mejl från @Fiskarn :) ?
Ja fishing mejl är när man får ett mejl från någon som utger sig för att vara någon du känner eller myndighetsperson. Typ du läser och trycker på en länk och då laddar det ned virus eller en annat malware. Skadliga program eller spionprogram som loggar dina lösenord och annat. Det kan hända vad som helst så är du inte 100% säker på att ett mejl är från någon du känner så tryck aldrig på någon länk i mejlet

Fishing - de fiskar efter dig och ibland nappar du

Ja fishing mejl är när man får ett mejl från någon som utger sig för att vara någon du känner eller myndighetsperson. Typ du läser och trycker på en länk och då laddar det ned virus eller en annat malware. Skadliga program eller spionprogram som loggar dina lösenord och annat. Det kan hända vad som helst så är du inte 100% säker på att ett mejl är från någon du känner så tryck aldrig på någon länk i mejlet

Fishing - de fiskar efter dig och ibland nappar du
Ja tyvärr kan det gå på bråkdelen av en sekund att bli överhopad av problem. Jag är ytterst misstänksam och svarar heller inte på samtal från anonyma eller obekanta nummer innan jag har kontrollerat vem det tillhör. Är det någon jag vill prata med ringer jag upp igen! Misstänksamhet är en dygd idag tyvärr!

Tja man får massa samtal och mail från UC & andra kreditupplysning företag som vill sälja nån tavla eller med guld stämpel eller trippel A eller vad det nu är.
Man har ju ett bokslut, nyckeltal, tillgångar etc och banken så va fan skall man dessa till!
Tyvärr får man ofta med en massa skit som får betala för, om man måste ta en kreditupplysning på nån stakars jävel.
Så man får var lite kreativ i svaren.

Grattis till GULD 2022
Om du vill ha 2022 års Guld diplom kan jag fixa det för 1995:-

Grattis till utmärkelsen UC Nordiskt Tillväxtföretag! Endast 5% av Sveriges företag kvalificera sig. Paketpris: 4 495 kr ex moms.
I paketet ingår: Tryckt Certifikat, inramat Tillväxt-Sigill för web och print.

Maila mig hur du vill göra Peter

Hej Peter,
Är på semester i Thailand, era tjänster är direkt jämförbara med att gå till en lokal h**a här ner i LOS. Där man kan få höra att man har världens största kuk och är århundradets knull.
Men den tjänsten är betydligt billigare om än ej avdragsgill och en ger säkert en bra "kick off" inför affärslivets utmaningar .
Så, Nej tack varken er tjänst eller den andra ser jag några behov av under detta räkenskapsår.
MVH ..... från ett soligt Thailand ;)

Tillbaka
Topp