Fasad flagga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hur skulle en Thai granne uppfatta oss om vi satte upp en svensk flagga på kåken, ni vet en så där liten en som man sätter på väggen.
Är det som vanligt att dom skiter i det eller kan dom ha en åsikt?
Sen är väl frågan om man ska skylta med att det bor en västerlänning i huset.

"Rolf " sa:
Hur skulle en Thai granne uppfatta oss om vi satte upp en svensk flagga på kåken, ni vet en så där liten en som man sätter på väggen.

Roffe dom bryr sig inte om det det enda e väl att dom tänker att där bor en farang
där vi håller till så har ja det på bägge husen

ImageUploadedByTapatalk1344687406.289909[1].webp

ImageUploadedByTapatalk1344688387.500853[1].webp

ImageUploadedByTapatalk1344687522.350887[1].webp

Ok, kanske man ska leta upp nån snygg då.
Tänkte att ibland kan det väcka känslor hos folk och det vill jag undvika

"Rolf " sa:

Nä kan inte tänka mig att de skulle ta illa upp, sen kommer väl ingen Thai in på området som inte har tillträde...eller?

Peter

"Insayt " sa:
Nä kan inte tänka mig att de skulle ta illa upp, sen kommer väl ingen Thai in på området som inte har tillträde...eller?

Peter
Det är ju så att 50% av husen ägs av Thailändare och det tycker jag är bra.
Det är Bangkokbor som har dom som sommarställen

Vi har haft både svensk- och thaiflagga ute på staketet mot vägen. Ingen har reagerat det minsta på detta, har faktiskt inte märkt någon reaktion överhuvudtaget. Dessutom har svärfar haft en gul kungaflagga där utöver det. Noll reaktion! :)

"Berralund " sa:
Vi har haft både svensk- och thaiflagga ute på staketet mot vägen. Ingen har reagerat det minsta på detta, har faktiskt inte märkt någon reaktion överhuvudtaget. Dessutom har svärfar haft en gul kungaflagga där utöver det. Noll reaktion! :)
Får väl botanisera runt lite och se vad man hittar.
Föreslåg för frugan att vi skulle ha taket på sidovagnen till mc'n blått och gult men det gick inte. Inte svart och gult heller. :D

"Rolf " sa:
Får väl botanisera runt lite och se vad man hittar.
Föreslåg för frugan att vi skulle ha taket på sidovagnen till mc'n blått och gult men det gick inte. Inte svart och gult heller. :D

Grönt och vitt finns, södermalms stolta lags färger
Hammarby IF :thumbsup: :thumbsup:
Det hade jag en markis monterat på huset som jag hyrde i pattaya engång tiden och det retade gallfeber på min gamla granne"Bernte"som var AIK:re, ibland när han var allt för omedgörlig så hotade jag att jag skulle måla hela huset i bajens färger..

"Jo-Be " sa:
Grönt och vitt finns, södermalms stolta lags färger
Hammarby IF :thumbsup: :thumbsup:
Det hade jag en markis monterat på huset som jag hyrde i pattaya engång tiden och det retade gallfeber på min gamla granne"Bernte"som var AIK:re, ibland när han var allt för omedgörlig så hotade jag att jag skulle måla hela huset i bajens färger..
Sicken hjälte som figurerar här på forumet. Jag vill nästan kalla dig renrasig men det kan föra tankarna åt oönskat håll så jag avstår från den benämningen.
Hur som helst så vittnar ditt inlägg om en osedvanligt omfattande intelligens och gott omdöme.
Jag tar till mig ditt förslag och ska be Ooy handla grön och vit husfärg.
Karma i antågande!

"legolas " sa:
Ja det är väl på den nivån som ni med Era stockholmslag måste försöka att finna några supportrar tror jag. In i djungeln och leta, eller ut bland risfälten och leta, och så ger ni dom säkert 100 baht för att få dom att säga att dom är hängivna supportrar också.... ;D ;D

legolas
Undrar var Göteborg ligger i allsvenskan ::) Jag vet var AIK har för placering :thumbsup: :nod:

Fotboll är inte att slå flest bollar i nätet eller att vinna flest matcher...
Fotboll är Kärlek och det stavas HAMMARBY

Ämnet gäller fasadflaggor. Hur kan man hamna så totalt :offtopic: i denna tråd? Det finns en tråd där fotboll avhandlas. Skärpning tack!!

Hälsningar
Berralund

"ledarn " sa:
Hur kul hade det varit och vara "moderöt" på ett forum som bara funkade..?

Näääääää... Vi går OT enbart för er moderötter ska ni veta... :laugh: :laugh:

Helt rätt där, ledarn. Vad skulle vi ha gjort utan er? Då hade man kanske riskerat att få sparken. :)

"legolas " sa:
Vadå?? Den fasade flaggan??? ;D ;D

Förlåt men nu är jag OT så det ryker om det. Men jag kan inte låta bli att ge er följande citat i anslutning till Legolas fasade flagga:

"Är du djur och naturintresserad?" - är inte de flesta djur naturintresserade?
"BRUNSTENS BATTERIER" - något för massageapparater?

/Anubaan

[/color]

På tal på flaggor så var det ett av det första jag satte upp vid min port...vad Thaien tänkte vet jag inte...men...på grund av denna Svenska flagga fick jag många trevliga besök av landsmän som blev nyfikna på denna "svensk" långt uppe i djungelen. Och alla tomtar jag satte upp på muren roade många Tha. :nod:

Frank

100_0810.webp

Också min erfarenhet. Att svenskflaggan drar till sig många trevliga bekantskaper!

"Rolf " sa:

Blev det någon "fasad flagga" Rolf? Ja tycker det är läge att följa upp detta nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp