Ett litet budgetbygge i byn salengphan /Surin

A

Anonym

Gäst
Tankte har visa lite bilder fran vart lilla budgetbygge i byn. Eftersom ekonomin satte granser, sa far det bli ett byggprojekt pa ca 2-3 ar, med diverse utbyggnader. Vi fyllde upp marken forra aret sa planen var att satta igang med bygget i ar. Nya erfarenheter fick man i alla fall bade pa gott och ont.

Visa bilaga 33823

Visa bilaga 33825

Fint Matte, det skall bli intressant att följa din tråd. Jag trodde att vårt hus hade blivit sålt men det sprack på målsnöret. Men bara ekonomin tillåter framöver blir det ett bygge, förmodligen också budgetklass men det räcker gott.

Ska bli roligt att följa matte! Var är du nu...? I surin..?

Areeya

Man kan tydligt se att du är en kille med koll. :) Ett hus som kommer att passa in perfekt! Kan vara värt en del att slippa bli byggdens snobb också. :P

God isolering och bra ventilation under yttertaket rekommenderas, och så rejäla takrännor och stuprör som samlar upp vattnet i jättekrukor. Perfekt att hålla grönskan igång med under torrperioden. :)

Lycka till!

"borat " sa:
Trevlig tråd......med ett i mina ögon magont hus.

Ha-ha-ha! Det är ju sä j-la kul med misstag. Dom kan bli så bra. Jag undrade vad du menade med magont. Det förklarade du mycket bra sen. He-he!

Härligt med ett inslag om ett "vanligt"/ekonomiskt bygge. Det går att bygga fint med begränsade medel i Thailand. Det skall bli intressant att följa tråden.

Falangbyggen har ju en tendens att sväva iväg,en hel del. Det är ju faktiskt så att man tillbringar den mesta tiden utomhus,så den platsen är ju viktigast,tycker jag i alla fall. Säger jag som också är i färd med ett bygge. Lycka till!

Salmon

"Berralund " sa:
Denna eminenta tråd är numera också klistrad. Tack för att du delar med dig Matte! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tack Berra :wai: Det ar skont att fa skriva av sig lite efter alla strapatser. Hoppas att andra som planerar att bygga lar sig ett och annat fran en annans misstag.
Mer om dom senare ;)

Mvh Mats

Tack Matte för att du delar med dig, det är intressant att få vara med på bygget från början. :thumbsup:

"ledarn " sa:
Va du snålar "Gnagarn" :laugh: :laugh: :laugh:

Men det blir väl minst 3 våningar va ?? :nod: :nod:

Vi ska inte bygga så jäkla stort heller senare... ;) ;)

Ja du soderbroder, ar man fattig sa ar man, har inte ens rad med prickar ovanfor bokstaverna ;)

Mvh Mats

Tillbaka
Topp