En tråd utanför ämnet (OT)

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
// RED: Detta ämne är avknoppat från tråden som informerar om bannlysningar //

Smartare uttalande än igår hade man kunna förväntat sig som det första efter en bannlystning.

Kul tråd. Förlåt mig Gregor om jag var dum mot dig i en annan tråd, vänner igen? Jag skäms.............. nästan............. Eieieieiei 8)

Vi har också utmärkta Thairestauranger uppe i Isaan...eftersom jag gillar en hel del av Thaifoodmenyn...,och för 100 bht får man på en del av dessa restauranger god och nyttig mat inkl en liten flaska CHANG! :nod:

Areeya

En sak jag kom att tänka på när du sa "en liten flaska". Nästan alla Thai restaurangerna här uppe har inte små flaskor öl. Motivationen är att när Thai skall dricka öl så gör de det ordentligt, inget hattande hör inte. Och öl till maten dricker de inte, här dricker de faktiskt ingenting till maten. :D :xmas_smiley:

"mackes " sa:
En sak jag kom att tänka på när du sa "en liten flaska". Nästan alla Thai restaurangerna här uppe har inte små flaskor öl. Motivationen är att när Thai skall dricka öl så gör de det ordentligt, inget hattande hör inte. Och öl till maten dricker de inte, här dricker de faktiskt ingenting till maten. :D :xmas_smiley:

Jodå..macke..de rest jag går till(blir inte så ofta), här i Buriram fixar en liten chang!Men är nog som du säjer inte så vanligt...ibland sticker de över gatan och köper om de inte har..Och visst min fru dricker inte när hon äter som de flesta Thai...utan efter maten ett stort glas vatten.Och för övrigt...som tur är för min plånbok...varken dricker hon inte alkohol..eller röker :nod:

Hur långt har du upp till Buriram stad?

Med vänlig hälsning,
Areeya

"areeya " sa:
Jodå..macke..de rest jag går till(blir inte så ofta), här i Buriram fixar en liten chang!Men är nog som du säjer inte så vanligt...ibland sticker de över gatan och köper om de inte har..Och visst min fru dricker inte när hon äter som de flesta Thai...utan efter maten ett stort glas vatten.Och för övrigt...som tur är för min plånbok...varken dricker hon inte alkohol..eller röker :nod:

Hur långt har du upp till Buriram stad?

Med vänlig hälsning,
Areeya

För mig är det ca 13 mil upp, en dagstur med bil.
Är du bofast däruppe?

Inte ännu! Läs Legos tråd...jag flyttade till Thailand. Där har du alla svar..tyvärr i "cituationsrutan"..
Vore trevligt om vi kunde träffas i sommar i Buriram!

Areeya

"mackes " sa:
Det vet du väl hur vägarna ser ut här i Isaan? Med.20 km/t blir det ju en heldag :)

Nja så dåliga e dom ju inte , inte överallt får jag väl till lägga
Det e ju tur då att det oftast finns guesthouse lite var stans ;)

"glimten66 " sa:
nu återgår vi till va tråden handlade om ....

Beergarden helt okey mat o billigt ligger där gå gatan börjar oftast rätt mycke folk o man sitter djäkligt gott vi vattnet
Inte kunde jag tro att du letar efter låga priser på mat så länge det finns öl :)

"Sir One " sa:
Inte kunde jag tro att du letar efter låga priser på mat så länge det finns öl :)

Nej som sagt viktigast att det finns öl o gärna lite whiskey sen smälter mitt hjärta :)

Men det va ju va tråden handla om ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka