En skithusfråga

Jag har bara använt rövduschen en gång när det inte fanns något papper på ett hotellrum i Nakhon Phanom. Och det funkade faktiskt över förväntan måste jag säga. Så i nödfall duger den väl.

Jag har faktiskt ingen aning. Skall tydligen finnas lite olika fabrikat så jag ser inte varför det inte skulle gå att få tag på nått liknande antingen på någon marknad eller kanske till och med Tesco Lotus?

Svärmor och hennes systrar som bor i Sverige har rövdusch, dessa är inkopplade via kran i handfatet.

Har frågat frugan om hon ville ha men icke, inte ens i huset i Thailand ville hon ha.
Men byggherren satte dit en i varje badrum ändå;)

Det är fortfarande inte tillåtet att koppla in en slang på pipen på en blandare. Dessutom är slangarna till rövducharna inte konstruerade för det vattentryck spm finns i ledningsnätet i Sverige.
Byggherren är den som låter bygga ett hus, inte den som utför arbetet. Denne kallas byggmästare.

Att montera ett duschhandtag på en tappkran med kallt och varmt vatten är inte tillåtet i Sverige. Om tappkranen lämnas öppen och handtaget är stängt så kan hela vattensystemet i huset fyllas av kallvatten.
Att montera en musaspolare så att slangen kan nå ner i toaletten är inte heller tillåtet. I vissa situationer kan avloppsvattnet tränga in i färskvattnet. Inte ens med en backventil, som teoretiskt skulle kunna hindra detta, är det att rekommendera. Vem vill dricka bajsvatten?

Jag var rörmokare i 50 år. Nu pensionerad och vistas mest i Thailand.

Då man inte är så brydd om regler så kan man göra lite som man vill.
Dessutom så är många blandare av såpass dålig kvalitet och kan falska utav bara den, så man skickar kallvattnet rakt ut i varmvattnet.

Inte så jävla noga alltid.

Hej

Hon är absolut inte ensam om att sakna detta.

Själv saknar jag också detta precis som min fru, vi hade tänkt köpa en i Thailand och ta med hit men glömde detta.

Tycker att det är både hygieniskt och bra på alla sätt, många Thailändskor blir chockade när dom får reda på att Svenskar normalt nöjer sig med att smeta ut skiten med ett papper på rumpan istället för att spola och tvätta rumpan ren.

Mvh Isan lover
Aha, så går omkring och sniffar folk i rumpen eller? :rolleyes:;):) Har alltid använt papper med 2 lager och det funkar fint!
På kvällen när man kommer hem så duschar man i alla fall!

Det är fortfarande inte tillåtet att koppla in en slang på pipen på en blandare. Dessutom är slangarna till rövducharna inte konstruerade för det vattentryck spm finns i ledningsnätet i Sverige.
Byggherren är den som låter bygga ett hus, inte den som utför arbetet. Denne kallas byggmästare.
Frugans mostrar bor i sverige och har rövdusch via handfatet huruvida det är tillåtet eller inte struntar jag i;)

Byggmästaren " så du blir nöjd:D" som byggde för oss i Thailand, har dragit eget rör till rövdusch och har inget med blandare i handfat att göra.

Frugans mostrar bor i sverige och har rövdusch via handfatet huruvida det är tillåtet eller inte struntar jag i;)

Byggmästaren " så du blir nöjd:D" som byggde för oss i Thailand, har dragit eget rör till rövdusch och har inget med blandare i handfat att göra.

Ja, i Thailand kan det ju funka med 1 eget rör. I Sverige blir det då frågan om man ska ha skållat rövhål eller få sig ett kryobehandlat dito

Rövdusch!
Sämsta sättet att rensa hålet. Skit tränger sig under naglarna, detta kräver att tvätta naglarna noga med nagelborste.
Jag äter aldrig pizza i Thailand.

Toastolen hann inte på plats så jag fick pröva röret endast :-)

IMG_20180506_075208.webp

IMG_20180506_075157.webp

Tillbaka
Topp