Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag monterade in en dusch hemma. Annars finns det sån flaska att köpa i Thailand i alla fall med munstycke för att spraya röven.
Den här flaskan är helt klart den bästa ledtråden hittills. Har du något namn, bild eller länk?
Tack, ska tipsa min flickvän. Går den att köpa över disk?
Svärmor och hennes systrar som bor i Sverige har rövdusch, dessa är inkopplade via kran i handfatet.
Har frågat frugan om hon ville ha men icke, inte ens i huset i Thailand ville hon ha.
Men byggherren satte dit en i varje badrum ändå![]()
Att montera ett duschhandtag på en tappkran med kallt och varmt vatten är inte tillåtet i Sverige. Om tappkranen lämnas öppen och handtaget är stängt så kan hela vattensystemet i huset fyllas av kallvatten.
Att montera en musaspolare så att slangen kan nå ner i toaletten är inte heller tillåtet. I vissa situationer kan avloppsvattnet tränga in i färskvattnet. Inte ens med en backventil, som teoretiskt skulle kunna hindra detta, är det att rekommendera. Vem vill dricka bajsvatten?
Jag var rörmokare i 50 år. Nu pensionerad och vistas mest i Thailand.
Aha, så går omkring och sniffar folk i rumpen eller?Hej
Hon är absolut inte ensam om att sakna detta.
Själv saknar jag också detta precis som min fru, vi hade tänkt köpa en i Thailand och ta med hit men glömde detta.
Tycker att det är både hygieniskt och bra på alla sätt, många Thailändskor blir chockade när dom får reda på att Svenskar normalt nöjer sig med att smeta ut skiten med ett papper på rumpan istället för att spola och tvätta rumpan ren.
Mvh Isan lover
Frugans mostrar bor i sverige och har rövdusch via handfatet huruvida det är tillåtet eller inte struntar jag iDet är fortfarande inte tillåtet att koppla in en slang på pipen på en blandare. Dessutom är slangarna till rövducharna inte konstruerade för det vattentryck spm finns i ledningsnätet i Sverige.
Byggherren är den som låter bygga ett hus, inte den som utför arbetet. Denne kallas byggmästare.
Frugans mostrar bor i sverige och har rövdusch via handfatet huruvida det är tillåtet eller inte struntar jag i
Byggmästaren " så du blir nöjd" som byggde för oss i Thailand, har dragit eget rör till rövdusch och har inget med blandare i handfat att göra.
Höll på att säga att det är ett litet problem jämfört med vad statsmakten i övrigt utsätter vår ändtarm för men det passar sig nog inte att ventilera här...Ja, i Thailand kan det ju funka med 1 eget rör. I Sverige blir det då frågan om man ska ha skållat rövhål eller få sig ett kryobehandlat dito
Ja det kan ta en ända med förskräckelse.Mycket skitsnack nu![]()
Köp en förpackning med gummihandskar för engångsbruk och använd dessa när det är dags för en rövdusch. Problemet löst även för pizzabagare.Rövdusch!
Sämsta sättet att rensa hålet. Skit tränger sig under naglarna, detta kräver att tvätta naglarna noga med nagelborste.
Jag äter aldrig pizza i Thailand.
Bra förslag, jag ska komma ihåg o ta med mig nästa gång men det är svårare att övertyga min tirak. Bara hoppas att de inte snåla med vatten.Köp en förpackning med gummihandskar för engångsbruk och använd dessa när det är dags för en rövdusch. Problemet löst även för pizzabagare.![]()