OsoPolar
Forumräv
Jag måste sno mig på att handla en back öl före midnatt. Nej, det hänger inte på Corona, det beror på några ”vetenskapsmänn” som varje år vrider på visarna till Domedagklockan. När klockan ”slår midnatt” innebär det en global katastrof. Då måste min back vara tom!
När USA och Sovjetunionen testade kärnvapen 1953 påstod ”vetenskapsmännen” att det bara var 120 sekunder kvar. I år är det 100 sekunder kvar. Hoten har varit kärnvapen och klimatförändringar. Nu är också FAKE NEWS som hotar mänskligheten. De som lyfter fram hoten är inte några som rymt från mentalsjukhus, utan kända personer som påverkat våra liv:
- Ban Ki-Moon FN´s förre Generalsekreterare.
- Mary Robinson president för FN´s grupp för mänskliga rättigheter.
- William USA´s försvarsminister under President Bill Clinton.
Kanske skrattar vi åt dessa galenskaper, men tänk efter:
Har du lyssnat till FN´s nuvarande Generalsekreterare António Guterres från Portugal?
Har du lyssnat till FN´s IPCC återkommande domedagsprofetior? IPCC vrider sina visare vart tionde år - utan att något händer.
Enligt IPCC är det just nu hela 12 år kvar innan Jorden går under. Hurra!
www.aftonbladet.se
När USA och Sovjetunionen testade kärnvapen 1953 påstod ”vetenskapsmännen” att det bara var 120 sekunder kvar. I år är det 100 sekunder kvar. Hoten har varit kärnvapen och klimatförändringar. Nu är också FAKE NEWS som hotar mänskligheten. De som lyfter fram hoten är inte några som rymt från mentalsjukhus, utan kända personer som påverkat våra liv:
- Ban Ki-Moon FN´s förre Generalsekreterare.
- Mary Robinson president för FN´s grupp för mänskliga rättigheter.
- William USA´s försvarsminister under President Bill Clinton.
Kanske skrattar vi åt dessa galenskaper, men tänk efter:
Har du lyssnat till FN´s nuvarande Generalsekreterare António Guterres från Portugal?
Har du lyssnat till FN´s IPCC återkommande domedagsprofetior? IPCC vrider sina visare vart tionde år - utan att något händer.
Enligt IPCC är det just nu hela 12 år kvar innan Jorden går under. Hurra!
Klimathot och kärnvapenhot flyttar fram domedagsklockan - Aftonbladet TV
Den symboliska domedagsklockan står nu 100 sekunder från midnatt, som symboliserar en global kollaps. Vilket är närmare än någonsin tidigare.