Dokumentär från Filippinerna "pappas unga fru"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fan också, kan inte se den.....synd hade varit kul att börja tjöta om YTTERLIGARE en ny relation mellan ung och gammal..... N O T
;D ;D ;D ;D ;D

"cumulus " sa:
Fan också, kan inte se den.....synd hade varit kul att börja tjöta om YTTERLIGARE en ny relation mellan ung och gammal..... N O T
;D ;D ;D ;D ;D
såg att den kunde visas i sverige, men du får vara med i forumdebatten fast du inte ahar sett den

Såg den av en slump....allt är inte svart eller vitt. En oerhört begåvad filippinska som utbildade sig till sjuksköterska med en gammal mans pensions pengar och hela hennes familj var med på noterna. Ålder är en siffra här, man måste se filmen för att förstå helheten. Mannens dotter filmade, -slutade med att hon sa upp bekantskapen med pappan.
Men tänker inte älta det vidare här...en film man kan se och sedan går man vidare... :)

Jo, gamla gubbar som du och jag skall inte sponsra unga kvinnor , vi blir blåsta som Du säkert vet , förr eller senare ...... ;D

Vi skall hålla oss till Thaikvinnor i mer passande ålder , då slipper vi även få den pedofilstämpel du verkar livrädd för ................... ::) Hänvisar då till annan tråd ...

"Phonta " sa:
Jo, gamla gubbar som du och jag skall inte sponsra unga kvinnor , vi blir blåsta som Du säkert vet , förr eller senare ...... ;D

Vi skall hålla oss till Thaikvinnor i mer passande ålder , då slipper vi även få den pedofilstämpel du verkar livrädd för ................... ::) Hänvisar då till annan tråd ...

De ska vara över 20 och under 50...! Man ska se livet från den ljusa sidan och utnyttja tiden till något positivt för förr eller senare är vår tid ute...

"Hans Svensson " sa:
De ska vara över 20 och under 50...! Man ska se livet från den ljusa sidan och utnyttja tiden till något positivt för förr eller senare är vår tid ute...
så om du skulle ha en dotter i 20 årsåldern skulle du gifta bort din doter till en 72årig gubbe??

även om en tjej är 20 år o myndig o gifter sig med en 70 årig gubbe så är det snudd på pedofili
så tycker jag

i filmen så han har ju ljugit en massa för henne att han var miljonär och gav henne falska förhoppningar, så när han var hemma Canada så hade han bode han i ett ganska dåligt hus , i jag tror att han inte har alla hästar hemma där, vore han normal så skulle han satt ner foten långt tidigare.

Såg inte filmen dokumentären från början, har inga synpunkter, men det finns ju lagar i Filippinerna, tror gränsen går vid 20 för att räknas som myndig...I Irak är det 13 - ännu mer skrämmande...
Det visade sig i dokumentären att flickan ljög om sin ålder, hon var bara 17...
En oerhört begåvad 17 åring, det bästa för henne är att hon får sin sjuksköterskeexamen...
Då lever nog inte gubben längre...

Tjejen visade sig ju vara sexton första gången de hade sex om jag kom ihåg det rätt. Det var ju då dottern ballade ur och inte ville veta av sin pappa.

Han ljög ju om allt, slutligen åkte han ju själv på bröllopsresa för hans fru inte var myndig och inte fick lämna landet utan mamma eller att pappa var med ... neh usch för denna sortens gubbar!

Såg inte början, men de skulle gifta sig i Hongkong - de nekades då flickans rätta ålder uppdagades...dvs 17 istf 24...- då tog dottern avstånd från sin pappa - fullt förståeligt, - att ändå göra en dokumentär och gotta sig i det är märkligt.
Tror han kan åtalas i Filippinerna, han borde lagföras för sexuellt umgänge med barn, - det kanske blir 30 år i filippinskt fängelse.

Det är rätt, fadern har ju begått ett brott om han medvetet gift sig med en underårig, MEN dottern har la ingen rätt heller att bestämma vad fadern lägger sina pengar på. Jag tycker det är bra mycket bättre att hans pengar bidrar till något annat än barflickor. Hon tänker nog på sitt arv, men det e ju pengar som han själv slitit ihop.

Ärligt talat är tjejen en överbegåvad filippinska som pluggar till sjuksköterska, säkert läkare om ett antal år. Man kan helt klart påstå att hon är 100% medveten om situationen och vill gifta sig med mannen från Kanada, att hon är 17 och han 70 spelar ingen roll, men man måste se filmen för att förstå.
Här handlar det om kärlek mellan dessa två, något bättre än hat och annat elände.
Flickans familj är med på noterna - egentligen har ingen annan med detta att göra än mannen här som satsar allt på ett liv med flickan och den här flickans familj.

i början så blev hennes mamma intevjuad då tyckte inte mamman inte om det när hon chattade med honnom.
Men eftersom han ljög så mycket så ljög han för dom oxo. o visade kanske lädret.
Och föräldrarna trode att deras framtid skulle vara säkrad för dom om dottern gifte sig med kanadänsaren.

Ingen skillnad på Thai och Phillipinriket allt handlar om stålar , och Farangerna har slantarna , hur mycket som helst ;D ;D ;D

"Hans Svensson " sa:
Ärligt talat är tjejen en överbegåvad filippinska som pluggar till sjuksköterska, säkert läkare om ett antal år. Man kan helt klart påstå att hon är 100% medveten om situationen och vill gifta sig med mannen från Kanada, att hon är 17 och han 70 spelar ingen roll, men man måste se filmen för att förstå.
Här handlar det om kärlek mellan dessa två, något bättre än hat och annat elände.
Flickans familj är med på noterna - egentligen har ingen annan med detta att göra än mannen här som satsar allt på ett liv med flickan och den här flickans familj.

Vilket försvarstal för en synnerligen korkad ped. Det enda som talar emot ditt svar är att du konstigt nog kallar henne för flicka.
Bra Hans, då vet vi nu din inställning till unga flickor.Du anser tydligen att det är helt legalt, med en åldersskillnad på drygt 50 år, Snacket att han skulle hjälpa henne är naturligtvis bara en förevändning, varför skulle dom då gifta sig.

"Långeman " sa:
Vilket försvarstal för en synnerligen korkad ped. Det enda som talar emot ditt svar är att du konstigt nog kallar henne för flicka.
Bra Hans, då vet vi nu din inställning till unga flickor.Du anser tydligen att det är helt legalt, med en åldersskillnad på drygt 50 år, Snacket att han skulle hjälpa henne är naturligtvis bara en förevändning, varför skulle dom då gifta sig.
En speciell historia, man måste se filmen för att förstå det hela, mycket kommer nog inte med i dokumentären. Det är kanadensarens dotter som filmar, -hon är part i målet på sätt och vis eftersom hon är hans arvinge bl.a. till ett hus i Kanada.
Pappan och mamman är med på och vill att han ska gifta sig med deras dotter.
Jag tycker han gör fel och det är moraliskt förkastligt det han gör MEN jag skulle med de fakta jag har i saken inte döma honom om jag var domare. Gränsen för giftermål är 18 år i Filippinerna, i Irak 13. Vad jag förstår levet Kanadensaren med flickan i Filippinerna som gifta idag.Hela hennes familj accepterar det, vem har egentligen med det att göra?

Alla som blir stämplade för att detta sker i Phillipinerna ,i Thailand samt att vissa personer anser det rimligt med den åldersskillnad på 50 år ... de lever som gifta , javisst ,sedan hur länge och hur länge , så länge han har stålar kvar . Gäller samma där som i Thailand , "No Money no Honey, ingen större skillnad ...

Du är nog en av de få som anser det moraliskt försvarbart :D

"Phonta " sa:
Du är nog en av de få som anser det moraliskt försvarbart :D
Ja annars skjuter han ju sig själv..
Hans har inte fattat det här med moral, för honom gäller bara är det lagligt och är det tillgängligt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
51
Visningar
9 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp