Det var länge sedan det var en ömröstning här 2

• Trådstartare Trådstartare Caveman™
  • Start datum Start datum

Är du yngre eller äldre än din svärmor?

• Jag har varken flickvän/pojkvän eller svärmor

Röster: 2 7.7%
  • Vi är lika gamla

Röster: 2 7.7%
  • Jag är äldre (räkna födelse år ifall svärmor är död)

Röster: 7 26.9%
  • Jag är yngre (räkna födelse år ifall svärmor är död)

Röster: 15 57.7%

• Totala väljare
    26

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då dessa omröstningar verkar omåttligt populära(hoppas de inte sänker servern....) så planerar jag starta part:3. Har ni några önskemål om denna omröstning?

Efter 4st svar så verkar det bara vara jag som är yngre, är någon förvånad?

Nu har jag inte röstat eftersom det inte går via tapatalk. Men det är verkligen skrämmande resultat.
Jag förstod att det var något sådant resultatet skulle bli.

Jag ær mycket yngre æn min tjejs mamma hon ær gammal nog att vara min mamma, hennes farsa ær jæmngammal med min farsa och hennes storasyster var lika gammal som mig.

"andrejsdenruskige " sa:
Nu har jag inte röstat eftersom det inte går via tapatalk. Men det är verkligen skrämmande resultat.
Jag förstod att det var något sådant resultatet skulle bli.

Och varför är det skrämmande då? Jag är något år äldre än svärmor men det är inte henne jag älskar och har barn tillsammans med.

Min fd. svärmor var c:a 10 år yngre, det ska vara gott att leva annars kan det kvitta!

Jo jag klarar mig väl, jag är 57 och svärmor 82 ;D

Lyco

Förstår inte riktigt detta med åldersfixering, som min gamle avlidne far alltid sa till mej: kärleken har ingen ålder.
Gå på de som känns rätt!
Har haft 3 allvarligaförhållande.
1. med en svensk tjej i nästan 20 år fick fyra helt underbara barn! 8 års skillnad mellan henne och mej
2. en svensk tjej 30år yngre än mej men för min del så blev det aldrig riktigt kärlek där för min del, men de var ett rent helvete och bli av med henne.
3. (pågående) 15 års skillnad men en tjej som jag verkligen gillar och vill leva med, den sistnämnda är ju Thai inte dom andra tjejerna-
Gör som de känns bäst för dej!!

"andrejsdenruskige " sa:
Skrämmande att det är så pass få "unga" på forumen.

andrejsdenruskige

Tror faktiskt att det kan ha en alldelses naturlig förklaring helt enkelt, vi äldre har större behov av att prata om saker och vill höra vad andra tycker, alltså ödmjukhet inför livet, yngre de vet ;)

Lyco

"Lyco " sa:
andrejsdenruskige

Tror faktiskt att det kan ha en alldelses naturlig förklaring helt enkelt, vi äldre har större behov av att prata om saker och vill höra vad andra tycker, alltså ödmjukhet inför livet, yngre de vet ;)

Lyco
Är det det som kallas för gubbsjuka i folkmun?

Min fru är 10 år yngre än mig så då är ju naturligtvis min svärmor äldre än jag :)
Min första fru var 7 år äldre än mig!

Det svänger i omröstningen, men fortfarande så är de flesta medlemmarna* på CM äldre än svärmor, intressant.............
ps. vad kallar eran "fru"/"flickvän" er? Mr ATM eller farbror'n :D

* som röstat

"Caveman™ " sa:
Det svänger i omröstningen, men fortfarande så är de flesta medlemmarna* på CM äldre än svärmor, intressant.............
ps. vad kallar eran "fru"/"flickvän" er? Mr ATM eller farbror'n :D

* som röstat

Nä, verkligen inte. Älskling eller tiirak är det som gäller.

Vad kallar din fru dig för, finns det ett ord på thai för grottman eller stenåldersman? :D

"Berralund " sa:
... finns det ett ord på thai för grottman eller stenåldersman? :D

Kul att du har nyfikenheten runt hörnet. :P คนยุคหิน, Kånn[sup]M[/sup]Jogg[sup]H[/sup] Hinn[sup]S[/sup], stenåldersmänniska.

Jag är yngre. I sinnet är man 21 för resen av livet så snart man kommit så långt. ;)

"Berralund " sa:
Nä, verkligen inte. Älskling eller tiirak är det som gäller.

Vad kallar din fru dig för, finns det ett ord på thai för grottman eller stenåldersman? :D
När vi är i familjen eller med bekanta så kallar hon mig vid mitt namn och när jag gjort bort mig eller bland utomstående så kallas jag för farang alt farangjäveln, lite beroende på hur pass arg hon är :-)

Ja ibland verkar det väldigt åldersfixerat på forumen.... :thumbsdown:...jag hör i alla fall till de som är yngre än svärmor 7 år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp