Den rekordstarka Bath:en

Thailand har begränsade möjligheter att göra något åt den starka bahten säger world bank.

Får dom inte stopp på det så får dom till slut en ekonomisk kris och då rasar det.

The European Union aims to resume negotiations with Thailand on a free trade agreement (FTA), the Council of the European Union said in a statement, after earlier suspending trade talks following a 2014 military coup.

Sämsta med att bo i ett land med annan valuta än den man tjänar.
Trots löneökning i krone så får jag lönesänkning i den valuta jag lever på.
40.000 baht i löneminskning per månad nu i jämförelse med för 1 år sen.
Så min glädje för uppmönstring varade typ en dag ekonomiskt, enda glädjen var väl att jag fick behålla lönen i baht men även den börjar för första gången sen jag flyttade hit gå under 250k denna månad kanske, tur man vart på kurs så skall nog klara mig denna månad med.
Just nu känner jag för att flytta från det här skitlandet när jag ser på en XE graf eller sluta jobba för ett skitland som betalar lön i krona!

Så min glädje för uppmönstring varade typ en dag ekonomiskt, enda glädjen var väl att jag fick behålla lönen i baht men även den börjar för första gången sen jag flyttade hit gå under 250k denna månad kanske, tur man vart på kurs så skall nog klara mig denna månad med.
Just nu känner jag för att flytta från det här skitlandet när jag ser på en XE graf eller sluta jobba för ett skitland som betalar lön i krona!
Kanske skulle testa Vietnam eller Filipinerna par år ;)

Samma här, nästan på Bathen lika stor förlust att få pension från Sverige. :confused::p

Stackarn snart kan du inte leva på din månadslön.
Det finns några eller många här på TS som har nu under 30.000tb tycker synd om dig:p:p:p:p:cool:
Dom slipper köpa blöjor, välling och betala skolor samt allt annat, dom är redan pensionärer och behöver inte pensionsspara och har dom gjort nåt rätt i livet borde dom redan ha betald bostad.
Bara blöjor och välling är runt 3000 kr i månaden.
En pensionär med 30.000 har nog inte mindre än en familj på 4 med 100.000.

Dom slipper köpa blöjor, välling och betala skolor samt allt annat, dom är redan pensionärer och behöver inte pensionsspara och har dom gjort nåt rätt i livet borde dom redan ha betald bostad.
Bara blöjor och välling är runt 3000 kr i månaden.
En pensionär med 30.000 har nog inte mindre än en familj på 4 med 100.000.
Det är verkligen synd om dig Jonas. :D

Tillbaka
Topp