Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Jag håller på att laga fjärilskottletter med rotfruktsgratäng.

Jag håller även på att koka revbensspjällen som jag ska steka lite senare, orkar jag så blir det att gnaga på dom framför tv:n senare annars får det bli morgondagens tv godis.

"legolas " sa:
Berra, kan du inte googla den maträtten och översätta den till thailändska, då slinker den nog ner, du verkar ju äta allting som har med Thailand att göra.... ;) ;) ;)

kram - legolas

Nä, även där finns det gränser. Och man är ju rädd för efterdyningarna av bruna bönor dessutom. ;)

Idsg blir det detta till middag för frugan o mig

uploadfromtaptalk1353001535335.webp

"glimten66 " sa:
Idsg blir det detta till middag för frugan o mig
Glimtagubben och Ket.. Se nu till att lära er äta alla kantareller som ni plockar.
Om inte ni kan fixa det så kan jag och Ooy lära er att älska dem.
Kantarellen är svamparnas Roys Rolls.

Idag blev det en traditionell torsdagsmiddag, Kulsprutevälling med efterföljande pannkakor. Tyvärr ingen punsch, men man kan ju inte få allt här i världen. :D

"Sir One " sa:
Glimtagubben och Ket.. Se nu till att lära er äta alla kantareller som ni plockar.
Om inte ni kan fixa det så kan jag och Ooy lära er att älska dem.
Kantarellen är svamparnas Roys Rolls.

Nej du här ska det inte ätas någon svamp :) gumman äter heller ingen svamp dom har torkats o ska tas ner till hennes systrar , säg inget jag vet ;) thai......

"glimten66 " sa:
Nej du här ska det inte ätas någon svamp :) gumman äter heller ingen svamp dom har torkats o ska tas ner till hennes systrar , säg inget jag vet ;) thai......
Jag fattar, hon har nog av din stinkande fotsvamp... :):)

Jotack, känner hur svettpärlorna bryter fram av blotta anblicken. Något för farbrorn i Chaiyaphum kanske. 8)

Här severades kycklingfilé med ris till middag. Lunchen bestod av spaghetti carbonara. Fasen, börjar man lida av chilliabstinens tro? Verkar inte bättre! :'(

Så hhär blir det när dom kommer på att det e mycke lättare me farang maskiner än att pok pok som förr

uploadfromtaptalk1353089410693.webp

uploadfromtaptalk1353089440514.webp

"Berralund " sa:
Jotack, känner hur svettpärlorna bryter fram av blotta anblicken. Något för farbrorn i Chaiyaphum kanske. 8)

Här severades kycklingfilé med ris till middag. Lunchen bestod av spaghetti carbonara. Fasen, börjar man lida av chilliabstinens tro? Verkar inte bättre! :'(

Då hade han tuppat av

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37