Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

"Insayt " sa:
herrejivlar, vilken gourmet, kronärtskocka är nog den mest exklusiva grönsak man kan äta, rena Rolls Roycen, fantastiskt gott.

Du har vissa kvalitéer trots allt ;D

insayt
jag tror nog att det finns kvalite hos alla människor och jag är på intet sätt unik. Något bra finns kanske finns dolt i rondören ;)

"Sir One " sa:
jag tror nog att det finns kvalite hos alla människor och jag är på intet sätt unik. Något bra finns kanske finns dolt i rondören ;)

jag tror nog att det finns kvalite hos alla människor
Sir One, jag säger som "Stefan Sauk", jag är skeptisk ;D

Men i ditt fall, tror jag att du har smaklökarna i behåll och hjärnan!

insayt

Jo..så här såg min solitärmiddag ut..

uploadfromtaptalk1352539818752.webp

Idag blev det korv Stroganoff med ris till lunch.

Middagen utlovas att bli Oxfilé Provencale med tillbehör. Dessert: Kladdkaka och glass. :P

Improviserat thai käk. Strimlad fläskytterfile stekt med chilli, vitlök, ostronsås och koriander. Till detta stekta champignoner och harikuvert m. vitlök. Kokt ris och sallad med mango. Pilsner och kanske en liten knaber. Om det sista kommer på bordet kan utläsas av mitt svamlande i kväll på cm.....^-^

Det är ju säsong för jordärtskockor och jag är sketans glas så länge det varar.
Jag handlade på mig lite för många, yster som jag var över denna kulinarismens höjdare.
Idag blir det älgfärsbiffar med en, hör och häpna ni som läst vad jag äter, mos på blomkål, pantoller och..ja just det ... jordärtskockor.
Jag håller med Insayt kockorna är goda men jag ser dem inte såsom exklusivt varandes.
Nackdel finnes i form av ökad mängd H2S i matsmältningsorganet. Fast, det brukar väl anses vara en sällskapstalang?

biliodemark.webp

"ledarn " sa:
Idag serverades en riktig favorit... :nod: :nod:

Pad Kapao Tap....
(Stekt kycklinglever med god sås helt enkelt)

Och så lagades det så mycket att det blev 2 lunchlådor :thumbsup:
En kyckling lever är väl inte så stor, måste ha varit massmord :) Men som vanligt så är ju såsen godast.
Sen vad som är till är ju inte så noga :)

Kycklinglever är smaskens, tyvärr blir det ingen sådan hemma för tillfället. Det är inte bra mat för gravida så frugan måste avstå och då vill vi andra inte fresta henne.

På jobbet blev det Spaghetti Bolognese till lunch och helstekt kotlettrad till middag. Helt OK men jag saknade chillin. ::)

:)Såsen...lätt att göra själv...alla såser egentligen :thumbsup:Gå in på :www.arecept.se.....eller ngn annan site med matlagningsrecept.(finns 100-tals på internet). Vaniljsås gjorde jag själv i Thailand. Vaniljstång hittade jag på MACRO.Dock..glöggkryddor hittade jag inte...men finns det mesta för att blanda ihop själv med rött vin.

Ha en fortsatt bra dag!

Frank

Idag blir det månadens skräpmat.
Wienerkorv och bröd med senap, ketchup och gurkmajonäs. Jag ska ta hand om sonens vilda lilla dotter i kväll och hinner inte laga mat. Får väl sno avhennes välling...

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar