Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Goa bilder, Micke! Du kan konsten att fånga verklighetens Isaan på bild och det skall du ha en stor eloge för. Och karma! :wai:

Men det var allt en rälig groda! ;D

"Berralund " sa:
Goa bilder, Micke! Du kan konsten att fånga verklighetens Isaan på bild och det skall du ha en stor eloge för. Och karma! :wai:

Men det var allt en rälig groda! ;D

Tackar Berralund ja den va inte mycke o ha :)

En vanligt förekommande lunch för mig o frugan

uploadfromtaptalk1355461490690.webp

I kväll vi klämt i oss resterna från gårdagens julbord, så nu är man nästan lika mätt igen. Gott är det men nu kan det vara nog, lite skinka som pålägg kan möjligen slinka ner framöver. :xmas_smiley:

Farsan, den gamle matgurun har förpassats till snabbköpets frysdisk när det gäller mat.
Under min närvaro har han fått annat än familjen Dafgårds frysta rätter att mumsa i sig.
Ni kan tro att han njuter av att få hemlagad mat. Gårdagens traditionella julmat ersattes idag av köttbullar med gräddsås och rårörda lingon. Aldrig har jag sett en 84-åring dra i sig så mycket käk på så kort tid. Efter ett långt liv i restauangbranschen vet han hur mat ska smaka. Nå, kanske att han var väl snäll i sitt uttalande om mitt käk men bättre än färdigköpt är det.

"Sir One " sa:
Farsan, den gamle matgurun har förpassats till snabbköpets frysdisk när det gäller mat.
Under min närvaro har han fått annat än familjen Dafgårds frysta rätter att mumsa i sig.
Ni kan tro att han njuter av att få hemlagad mat. Gårdagens traditionella julmat ersattes idag av köttbullar med gräddsås och rårörda lingon. Aldrig har jag sett en 84-åring dra i sig så mycket käk på så kort tid. Efter ett långt liv i restauangbranschen vet han hur mat ska smaka. Nå, kanske att han var väl snäll i sitt uttalande om mitt käk men bättre än färdigköpt är det.

Vi brukar också förse min farsa med mat när jag är hemma, då blir det dock thaimat. Han gillar inte starka rätter, men Pad Thai är en favorit hos honom men det blir annat också.

Han är 86 och jag gillar inte heller att han lever på familjen Dafgårds produkter. Hemlagat är allt bra mycket nyttigare och framför allt godare.

Här blev det kåldolmar till lunch och fläskkarré till middag. Morgondagen blir dock intressantare, det skall tydligen bli någon sorts skaldjursbuffé. Rapport kommer senare. :xmas_smiley:

Isaan ahaan vi fick nya bacon i natt så nu e snickarna överlyckliga o håller som bäst på o lagar mat men kan lugnt säga att när jag såg va dom skulle laga så sa jag att jag redan ätit ;)

uploadfromtaptalk1356919319454.webp

uploadfromtaptalk1356919379559.webp

Fasen orkar inte vänta tills ikväll me mat så det va bara o ställa sig vi spisen o laga lite mellan mål :) jag får ju äta fet mat väger ju så lite :)

uploadfromtaptalk1356948129841.webp

uploadfromtaptalk1356948188571.webp

"Kycklingen " sa:
Efter all julmat så smakade denna kebab i bröd himmelskt gott.

Kycklingen

Sibyllan ute på Värmdö/Gustavsberg C, har en förj*kla god Kebabrulle(inte med tunnbröd), så skulle du ha vägen förbi, så dra åt handbromsen på micran och gluffsa i dig en sån, deras "röda" sås går inte av för hackor, petpet.. :D

"glimten66 " sa:
Fasen orkar inte vänta tills ikväll me mat så det va bara o ställa sig vi spisen o laga lite mellan mål :) jag får ju äta fet mat väger ju så lite :)

Glimten66

Grönsakerna kan du ge till Ket(man ska inte äta djurens mat, som man själv ska äta sen) och du bör bara äta en massa proteiner och goda såser(med mycket smör i och fett), skippa de farliga kolhydraterna(ris, potatis och liknande), då j*klar borde det bli skillnad.. ;D :D ;D

Jo-Be

Sir Ones solitärmiddag på nyårsafton. Lammrostbiff, skogssvampstuvning, råstekta jordärtskockor rotselleri och potatis med timjan. Till detta en sked bea, grönsallad och 1/2 flaska rött.

uploadfromtaptalk1356975707621.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37