Dagens bild

Solen skiner skont här i Isaan idag och det är 33 grader.
Gick ut i trädgården och fotograferade en fjäril.
Men undrar om det inte kommer en regnskur snart.
Vädret skiftar väldigt snabbt här.

IMG_0492Brown butterfly.webp

IMG_0498.webp

Hi-load är inte boj. Hi-load är ett system som du kopplar upp dig med på en vanlig tanker så kommer den hålla den i position som en extern DP, Så dom inte skall behöva använda shuttle tankers/bojlastare. Finns inga planer att använda det i Nordsjön det skall användas i brazilien. Boj (SPM) finns bara en kvar i nordsjön Gulfaks innan fanns Draugen men nytt lastsystem där som vi började använda i vintras. Annars är det vanligast med FPSO. Par ställen där vi fiskar upp slangen i från botten med då ligger den och snurrar runt torrent på botten.

Och Hi-load är så nytt så dom håller på och testar det fortfarande.

Så här går det när när inte systemen är tillräckligt ute.
Såg när den välte i närheten där jag bor.

20130726_130033.webp

"Jonas " sa:
Här ligger vi akter om en FPSO och lastar råolja, så lite skillnad ifrån vanlig tanker då vi ligger och lastar ute till havs och inte förtöjda vid någon kaj.

Jag var på Navion brittania och Navion Skandia och Navion Norwegia innan det blev Bahama flagg!

Jag är på Navion Hispania nu, jag vill ha Bahamas flagg av skatteskäl när jag bor i Thailand blir jag ju skattebefriad.

Bevare mig väl, vänta tills nästa match dom skall spela i Malmö. Det blir ingen rolig resa tillbaks till Fjollträsk då (hoppas jag). 8)

"ledarn " sa:
Vi har fått ny design på våra vagnar som går mellan Norge - Sverige...

Snygga ?? Lite annorlunda kan man väl säga :D :D

Skulle bygga av cellplast härnere , någon påstod dock att myror och annat småkryp äter upp cellplasten , vet inte om det är korrekt dock..

Grymt bra värden på det materialet , frågan är om något annat slår det gällande isolering mot omgivande temp.skillnader oavsett kyla eller värme

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar