Dagens bild

.

image.webp

Nej då inte all inklusive.. Det är bara att knalla in på pool- områdena och ta sig ett bad o en öl. Personalen har ingen koll

Thailändskt morfin era fruar vet nog hur detta funkar

Håller även djur borta om man tillagar det rätt istället för en massa gifter ;)

Hej Glimten och Berra !

Detta är blomknoppar från ett träd som heter Sadown.

De blommar just nu i december här i Isaan.

Vi har ett par träd i skogen bakom huset, och de är väldigt populära just nu.

Frugan gillar dem, men for bitter smak for mig.

O barken kan man koka o e ett bra smärtstillande om jag inte missminner mig eller va det löven mai pen rai

Tack Bosse, jag har aldrig hört talas om denna växt. Frugan har inte haft tid att kolla än, lilleman skall matas mm. Men jag skall snart kolla med henne om hon har använt den. Ha en skön dag. :wai:

Enligt frugan så skall den ligga länge i vatten och sedan kokas. Detta ger ett bra medel mot insekter av olika slag. Hon bekräftar att den är väldigt besk, men någon narkotisk effekt har hon inte hört talas om.

"Berralund " sa:
Enligt frugan så skall den ligga länge i vatten och sedan kokas. Detta ger ett bra medel mot insekter av olika slag. Hon bekräftar att den är väldigt besk, men någon narkotisk effekt har hon inte hört talas om.

Inte narkotiskt på det viset men fungerar som morfin tableter gör vid smärtlindring

"glimten66 " sa:
Inte narkotiskt på det viset men fungerar som morfin tableter gör vid smärtlindring

Hon har inte hört talas om smärtlindrande heller, så den har tydligen flera användningsområden.

Den fanns i thaiaffären som glaskonserv där vi precis har varit. Jag kollade aldrig priset tyvärr.

Ja det e riktigt bladen till någe sen barken o Å frukterna eller blommorna allti lär man sig någe nytt

Var i bergen förra helgen å tittade på jobbet

Det blev ett snöigt bergen från sol till vinter direkt tog 2timmar.

20131206_125601.webp

20131206_125450.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar