Då och nu..., eller kanske nu också?

A

Anonymius

Gäst
Roat mig med att titta på lite gamla filmer/video från Thailand förr.

Det som slår en är ju att människorna utseendemässigt och klädesmässigt inte förändrats mycket. Tittar man på gamla rullar från västerlandet förr och genom åren har ju både utseende och kläder samt mycket annat förändrats, men Thai är på något sätt tidlöst!

Här ser man också tydligt, människorna 1965, kläderna, utseendena, kunde lika gärna varit en video filmad igår, frånsett bilar och annat men människorna status quo!

Bästa perioden!!

Jag tycker när man ser @Gottland bilder att dom hade anammat 70 tals stilen en del när den var i mode.

Förstår vad du menar men inte riktigt vad jag tänker på. Om du tänker på gamla foton från Sverige t ex från början på 1900 eller 30-talet 50-talet så hade ansiktena andra utseenden, man såg helt enkelt annorlunda ut.

Västvärldens folks utseenden har mer förändrats som beroende på andra matvanor, livsstil och intressen.

Alltså den västerländska människan har på något vis genomgått en transformation av något slag, Thai däremot ser mer eller mindre likadana ut nu som de gjorde på 20-talet, lite så jag tänker.

Jag tror också att det hänger ihop med deras stora ego som till varje pris måste skyddas, det gynnar ju inte direkt förändringar i deras vanor. Ett förändrat beteende kräver ju "entrepenörer" som går före och riskerar att hånas.

Tillbaka
Topp