Bolagsverket

Lawman

Nykomling
Har anlitat ett företag vid namn Thaikonsult
Då jag ville bjuda min flickvän till Sverige
Fick veta nästan direkt att hen inte påbörjar ngt innan hen har fått betalt
Arbetskostnad 4000kr & ngn försäkring 2900kr skulle betalas in direkt därefter så kom följande info
10 bilder
Samtal tillsammans
Messenger fungerade och lite annat
Efter lite funderingar så bestämmer vi oss att inte fullfölja & meddelar Thaikonsult att vi har inte vad som krävs & begär återbetalning med en viss sänkning av summan pga nerlagt arbete på ett ej påbörjat ärende får direkt ett barskt svar inga pengar betalas tillbaka jag vill då använda mig av ångerrätten men den ska ha gått över tiden och inga pengar åter nämner Thaikonsult trots att det bara gått 12 dagar mail finns som bevis
Tar detta vidare med konsument & ARN jag har rätt i alla led och ARN medd att Thaikonsult ska betala tillbaka men det är hen inte intresserad av
slår man bolaget Thaikonsult på Bolagsverket så är det avvecklat 2020-09-07
Alla pengs som kommer in som vi vilsna betalar till Hen är således svarta pengar då dem går till hens privatkonto
För oss som betalt in och får således ingen hjälp så blir det lättförtjänta pengar för Thaikonsult
Luktar bedrägeri

IMG_7244.png

Djäkligt illa med tanke på att han skriver och utger sig för att vara seriös lite varstans samt att många har stort förtroende för honom

Det är någon som tidigare sökt Thaikonsult men inte fått kontakt varken via email eller Messenger.

Har du fått tag på honom innan du skickade pengar och filer eller bara följt instruktionerna på en hemsida?

Det är någon som tidigare sökt Thaikonsult men inte fått kontakt varken via email eller Messenger.

Har du fått tag på honom innan du skickade pengar och filer eller bara följt instruktionerna på en hemsida?
Har haft kontakt med han sedan innan då jag var gift med indonesiska fick då en del förslag & ideer från han denna gång skulle jag bjuda in en thailändsk tjej jag träffat 2ggr i thailand men har inte det han krävde jag kan tycka att den infon som han nämner först efter man har betalat kunde han ha nämnt innan betalningen allt skulle gå via ett privat konto i annan bank han utger sig för att att vara Thaikonsult & dem är många i hans team jo tjena hans ex fru & dennes dotter där e teamet
Han kan lätt hittas på eniro om man kan hans namn där finns både hemnr & mobilnr
Efter min resa med honom så har då således blockerat mig via mail så jag ej kan kontakta han en lärd gubbe ( 77år )som har gått 1år på jurist linjen och kan då kalla sig jurist innan iden med Thaikonsult så jobbade han väl på ngt lager i Borås där han ursprungligen är ifrån han säkert har gjort fina pengar på denna ide att hjälpa dem som inte kan
Migrationsverket vad han skriver om och hans kontakter där dem vill ej kännas vid han

Arbetskostnad 4000kr & ngn försäkring 2900kr skulle betalas in direkt därefter så kom följande info
10 bilder
Samtal tillsammans
Efter lite funderingar så bestämmer vi oss att inte fullfölja & meddelar Thaikonsult att vi har inte vad som krävs & begär återbetalning med en viss sänkning av summan pga nerlagt arbete på ett ej påbörjat ärende får direkt ett barskt svar inga pengar betalas tillbaka jag vill då använda mig av ångerrätten men den ska ha gått över tiden och inga pengar åter nämner Thaikonsult trots att det bara gått 12 dagar mail finns som bevis
Tar detta vidare med konsument & ARN jag har rätt i alla led och ARN medd att Thaikonsult ska betala tillbaka men det är hen inte intresserad av
Alla pengs som kommer in som vi vilsna betalar till Hen är således svarta pengar då dem går till hens privatkonto
För oss som betalt in och får således ingen hjälp så blir det lättförtjänta pengar för Thaikonsult
Luktar bedrägeri

IMG_7244.png
kontakta han för cirka 8-9 sen via email för nå frågor(om uppehållstillstånd,,, fick svar å boka nåt av hans paket ...hörde med kompisar i samma sits så det löste sej å sambon är i Sverige sen 8 år tillbaka utan Thai konsult svar)

10 bilder
Samtal tillsammans
Luktar bedrägeri

IMG_7244.png
Då återstår väl endast polisanmälan?

Har haft kontakt med han sedan innan då jag var gift med indonesiska fick då en del förslag & ideer från han denna gång skulle jag bjuda in en thailändsk tjej jag träffat 2ggr i thailand men har inte det han krävde jag kan tycka att den infon som han nämner först efter man har betalat kunde han ha nämnt innan betalningen allt skulle gå via ett privat konto i annan bank han utger sig för att att vara Thaikonsult & dem är många i hans team jo tjena hans ex fru & dennes dotter där e teamet
Han kan lätt hittas på eniro om man kan hans namn där finns både hemnr & mobilnr
Efter min resa med honom så har då således blockerat mig via mail så jag ej kan kontakta han en lärd gubbe ( 77år )som har gått 1år på jurist linjen och kan då kalla sig jurist innan iden med Thaikonsult så jobbade han väl på ngt lager i Borås där han ursprungligen är ifrån han säkert har gjort fina pengar på denna ide att hjälpa dem som inte kan
Migrationsverket vad han skriver om och hans kontakter där dem vill ej kännas vid han
Tråkigt att du blivit lurad av Thaikonsult. Det har tyvär funnits varningssignaler rådande detta "bolag" en längre tid men det hela har tyvärr fort fortgå.

Jag rekommenderar att du skickar ditt ärende, som du vann i allmänna reklamationsnämnden vidare till Tingsrätten.

Detta bedrägeri måste få ett stop!

Då återstår väl endast polisanmälan?
Polisanmälan ger inte mina pengar tillbaka

Men kan inte förstå att han kan bedriva verksamhet företaget är avregistrerat han har inget organisationsnr allt går till hans privata konto
Och som jag nu pressade på lite att han ska betala tillbaka då påstår han att vår uppgörelse är mellan 2 privatpersoner och ska då ej hamna hos ARN
Men jag har ej velat köpa en tjänst av en privatperson utan av en konsult som sen slingrar sig när det ej går hans väg under resans gång döpte han om mig 3 gånger så han kändes en aning förvirrad

Tråkigt att du blivit lurad av Thaikonsult. Det har tyvär funnits varningssignaler rådande detta "bolag" en längre tid men det hela har tyvärr fort fortgå.

Jag rekommenderar att du skickar ditt ärende, som du vann i allmänna reklamationsnämnden vidare till Tingsrätten.

Detta bedrägeri måste få ett stop!
Jo det får bli det
Jag har inget att förlora på det och den info jag har fått in stärker mitt ärende
Han har ju heller inte gjort rätt för sig så ARN sätter väl han på svarta listan om den finns kvar
Men hoppas även att folk tar till sig att han är en bedragare

Tja finns väl risk att fallit för ålder och käringen tagit över i gammal hederlig brännvinsadvokat stil eller kanske mer thai stil. Social avgifter, F-skatt ,redovisning, bokslut osv vad skall man med det till. (spekulerar).
Annars är det väl bara att ta en tur till Vara, knacka på och säga man är från hemtjänsten eller skatteverket /folkbokföringen ;) .

Om han nu har skrivit bolaget på frugan så har vi henne här fast i olika forum så heter hon Strömbom & i vissa wenbap läste ett forum om ngn som var delägare som både kan svenska & thai som är behjälplig i Thailand och det är Sara Wendap

Förstår att man kan vara enskild näringsidkare och slippa moms och skatt osv.
Men dem som anlitar honom bör veta att ingenting görs om man inte betalar först
Och nyttig info om vad man kan behöva bör kunna ges innan man betalar men ikke betala först och sen info vad som behövs är hans motto

IMG_7315.jpeg

Om han nu har skrivit bolaget på frugan så har vi henne här fast i olika forum så heter hon Strömbom & i vissa wenbap läste ett forum om ngn som var delägare som både kan svenska & thai som är behjälplig i Thailand och det är Sara Wendap

Förstår att man kan vara enskild näringsidkare och slippa moms och skatt osv.
Men dem som anlitar honom bör veta att ingenting görs om man inte betalar först
Och nyttig info om vad man kan behöva bör kunna ges innan man betalar men ikke betala först och sen info vad som behövs är hans motto

IMG_7315.jpeg
Tack för att du delar med sig av denna til synes scam. Att detta bluffbolag har tillåtits att annonsera på internet är en gåta.

Men man kan inte komma undan moms och skatt om man bedriver näringsverksamhet, det lär han bli varse om myndigheterna kommer på honom.

Tillbaka
Topp